سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان

سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان

جراحی شکاف کام و لب در ایران تخصص این پزشک انگلیسی است

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) روز سه شنبه به ایرنا گفت: پروفسور سامرلد امسال برای سیزدهمین بار به اصفهان سفر کرد و در سه روز گذشته تا امروز علاوه بر ارائه مباحث آموزشی در کارگاه جراحی شکاف کام و لب به معاینه و جراحی تعداد از کودکان مبتلا به این بیماری پرداخت.
دکتر مهرداد معمارزاده افزود: برایان سامرلد، عضو هیات علمی الحاقی ( افتخاری) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و از هشت سال گذشته با سفر به ایران در برنامه های مختلف آموزشی و درمانی در اصفهان و چند شهر دیگر شرکت کرده است.
وی اظهار کرد: این متخصص جراحی شکاف کام و لب در این دور از سفرهای خود به اصفهان حدود 35 کودک را معاینه و هفت کودک را جراحی کرد.
معمارزاده با بیان اینکه این بیماران از سراسر کشور برای ویزیت و عمل جراحی توسط پروفسور سامرلد به اصفهان آمده اند، تصریح کرد: این پزشک، زندگی‌اش را وقف کودکان کرده و مبتکر روش جدید درمان بیماری شکاف کام و لب در دنیا است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) گفت: پروفسور سامرلد با استفاده از میکروسکوپ و شناسایی صحیح عضلات کام به عمل جراحی می پردازد که در نتیجه آن، عوارض عمل جراحی بسیار کم می شود.
وی با اشاره به اینکه نتایج عمل های جراحی شکاف کام و لب در ایران در سال های اخیر رو به بهبودی بوده است افزود: اکنون بیش از 85 درصد کودکانی که جراحی می شوند، گفتار طبیعی دارند که این موفقیت بسیار خوبی در زمینه درمان شکاف کام و لب محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه پروفسور سامرلد یکی از دلایل سفرهای خود به ایران را امنیت و توان علمی بالای این کشور می داند، خاطرنشان کرد: این جراح امروز اصفهان را به مقصد تهران ترک می کند و به مدت چهار روز نیز در تهران به معاینه بیماران می پردازد.
همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پرفسور سامرلد متخصص جراحی پلاستیک از انگلستان در دانشکده علوم توانبخشی این دانشگاه و بیمارستان الزهرا(س) حضور یافت.
پروفسور برایان سامرلد متولد استرالیاست و در لندن زندگی می‌کند.
شکاف لب و کام از شایع ترین نقایص دهانی- صورتی و شامل وجود فضای غیر طبیعی در لب بالا یا کام است. عوامل موثر در ایجاد شکاف لب و کام، ارث، عوامل محیطی و عوامل روانی و هیجانی است.
در پنج سال گذشته تا کنون بیش از یک هزار و یکصد مورد عمل جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان انجام شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان

  • برای مطلب سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره سفر پزشک نیکوکار انگلیسی به اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه