خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران

خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران

این پروژه در دست انجام است!

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز سه شنبه به نقل از عباس آخوندی اضافه کرد: قرارداد احداث مسیر ریلی قطار سریع الیسر تهران - قم -اصفهان امضا شده و کارگاه در این بخش فعال است. 
وی افزود: تحقق این امر اقدامی بسیار بزرگ است زیرا با اجرایی شدن این پروژه برای نخستین بار در کشور به فناوری قطار سریع دسترسی پیدا خواهیم کرد که عملیات اجرایی آن حدود 40 ماه بطول خواهد انجامید.
پیش از این نیز ، محسن پورسید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد قطار حومه ای اصفهان - نجف آباد در جمع خبرنگاران از تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تا 40 ماه آینده خبر داد و گفت: قطار سریع السیر اصفهان - تهران با تامین فاینانس، ال سی آن عملیاتی شده است.
استاندار اصفهان نیز مرداد سال گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران سابقه 40 ساله دارد و اولین بار در فاصله سال 54-56 یک شرکت مهندسی ژاپنی مطالعات پروژه را بر عهده گرفت و سپس متوقف شد و در سال 83-85 یک مهندس مشاور فرانسوی مطالعات 30 سال قبل را به هنگام سازی نمود و بعد کنسرسیوم ایرانی فرانسوی در فاصله ی 85-88 مطالعات را نهایی کرد. 
رسول زرگرپور با بیان اینکه در این سال شورای اقتصاد مصوبه اجرای این پروژه را توسط فاینانس چین به تصویب رساند، گفت: بر اساس این طرح ابتدا قرار بود بین اصفهان تا قم در فاصله ی 240 کیلومتر یک قطار سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر در ساعت مسافران را منتقل نماید که هم از بُعد ایمنی و هم از بعد صرفه جویی در وقت و زمان می توانست موثر باشد.
وی افزود: قطار سریع السیر اصفهان- قم توجیه اقتصادی نداشت و با توجه به اینکه مقصد اکثر مسافران تهران است فاصله قم- تهران نیز به پیشنهاد اصفهان پروژه اضافه شد و در حال حاضر مطالعات در این قسمت در حال انجام است و این مهمترین کاری بود که باید در این راستا انجام می شد.
استاندار اصفهان با اعلام اینکه عملیات زیر سازی فاصله ی اصفهان تا قم به میزان 70 درصد انجام شده است، افزود: قرارداد منعقد شده در دولت قبل برای اجرای این پروژه به میزان 7 میلیارد یورو پیش بینی شده بود که با بررسی های انجام شده مشخص گردید این رقم واقعی نیست.
رسول زرگرپور افزود: وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کار بست که این قرارداد را به مبلغ واقعی خود برساند و اکنون بحث های نهایی این قرارداد در حال انجام است و احتمالا در سقف 4 میلیارد یورو بسته خواهد شد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در مذاکرات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که قراردادی که در دولت قبل بسته شده بود با همان مشخصات و چارچوب و با 3 میلیارد یورو کمتر منعقد شود. 
وی ادامه داد: برخلاف برخی از اظهار نظر ها این طرح تنها پروژه ای است که منابع مالی آن در حد 2/2 میلیارد یورو گشایش اعتبار شده است و مشکلات بودجه و ... را ندارد و اگر قرار داد تجاری آن در اسرع وقت بسته شود جزو معدود پروژه های است که فاینانس آن گشایش یافته است. 
زرگرپور با بیان اینکه اتصال قطار سریع السیر اصفهان – تهران به خط متروی اصفهان و احداث ایستگاهی در فرودگاه امام خمینی تهران نیز به این پروژه اضافه شده است، اضافه کرد: دو سوم پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران در استان اصفهان و یک سوم در استان های قم و تهران خواهد بود و در حال حاضر پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران در استان اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران

  • برای مطلب خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران وارد نمائید

نظر شما درباره خبرهای خوش از پروژه قطار سریع اصفهان تهران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه