دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان این مسابقات است

دانشگاه صنعتی اصفهان، این رقابت ها زیر نظر انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران و با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه و شناسایی نخبگان علمی این حوزه برگزار می‌شود.
دبیر برگزاری مسابقات شبکه هوشمند انرژی گفت: با توجه به گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر، اهمیت مبحث مانیتورینگ در شبکه هوشمند برق و تأثیر مفهوم اینترنت اشیا، این مسابقات در سه محور طراحی بهینه منابع تولید پراکنده در شبکه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه تحلیلگر توان و مدیریت انرژی در خانه های هوشمند برگزار می شود. 
محمد امین لطیفی با بیان اینکه در این مسابقات تیم ها با روند انجام کامل یک پروژه علمی و تحقیقاتی آشنا می شوند، ادامه داد: این تیم ها در مرحله نخست تا روز 19 مرداد گزارش طراحی اولیه خود را ارائه می دهند و پس از تأیید توسط کمیته داوری به مرحله طراحی و ساخت وارد می شوند.
عضو کمیته آموزش و تحقیقات انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران اظهار کرد: پس از این مرحله، تیم ها گزارش طراحی دقیق و ساخت طرح را تا دوم مهر به دبیرخانه مسابقات ارسال می کنند.
وی افزود: تیم های شرکت کننده روزهای 29 و 30 مهر جهت انجام آزمون عملیاتی و شرکت در مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان حضور می یابند.
لطیفی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اعلام حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دفتر توسعه سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان اصفهان، تیم های برگزیده این دوره از مسابقات، بتوانند ایده ها و طرح های خود را در جهت ایجاد شرکت ها و محصولات دانش بنیان پیش ببرند.
پژوهشگاه نیرو، سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان بهره وری انرژی از جمله حامیان این مسابقات هستند.
علاقه مندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقات به پایگاه اینترنتی http://icsg.iut.ac.ir مراجعه کنند.
نخستین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران آذر 93 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. 
شبکه هوشمند انرژی با هدف ایجاد قابلیت مدیریت غیر متمرکز و توزیع ‌شده در سیستم تأمین انرژی و کاهش شکنندگی و ارتقای سطح امنیت آن پیاده سازی می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان

  • برای مطلب دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه