صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا

صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا

زعفران اصفهان به نام اسپانیا صادر میشود !

این روزنامه در گزارشی با عنوان ' رشد 5/9 درصدی میزان زعفران برداشتی در استان، زعفران اصفهان را اسپانیا صادر می کند! نوشت: زعفران از زمین های تحت کشت استان حدود 5/9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و آخرین آمارها از میزان کشت زعفران در کل کشور گویای این است که از 84 هزار و 700هکتار زمین زیر کشت زعفران، 311 تن زعفران برداشت شده است.
ادامه این مطلب حاکیست: تعداد بهره برداران زعفران در استان اصفهان دو هزار و 556 نفر است در راستای توسعه کمی و کیفی این محصول دوره های آموزشی تخصصی متعددی برای این بهره برداران برگزار شده است و خوشبختانه هر ساله شاهد افزایش میزان برداشت در استان هستیم. 
ایران با تولید سالیانه بیش از 300 تن زعفران اولین کشور تولید کننده این محصول در جهان به شمار می رود و 95 درصد زعفران مورد نیاز دنیا را تامین می کند. 
زعفران ایرانی در تمام نقاط کره زمین یک برند معتبر و پر طرفدار است و مهم ترین کالای صادراتی غیرنفتی کشور ما محسوب می شود، طلای سرخ ایران در بیشتر استان هایی که دارای شرایط مستعد هستند کشت می شود، اما خراسان رضوی مهم ترین استان تولید کننده زعفران است و بیشترین میزان زعفران در این استان برداشت می شود.
کشاورزان ایرانی پس از طی مراحل مرارت بار، دانه های گل زعفران را از کلاله ها جدا می کنند و می خشکانند و به طور معمول از هر 170 هزار گل یک کیلو زعفران خشک حاصل می شود.
نبودن بسته بندی های مناسب و گاه آلودگی گیاه زعفران باعث شده است تا کشورهایی از این فرصت استفاده کرده و زعفران ایرانی را به صورت فله خریداری کنند و در کشور خود با بهداشتی کردن آن و پیچیدن در بسته بندی های بسیار شیک و زیبا آن را به نام خود ثبت کنند و درآمد بسیار خوبی را نصیب اقتصاد کشورشان کنند.
عمده‌ ترین واردکننده زعفران ایران و بزرگ ترین صادرکننده این محصول در جهان کشور اسپانیاست که با هوشیاری توانسته است، زعفران ایرانی را با نام خود در دنیا ثبت و توزیع کند و هر کیلو زعفران را از ما دوهزار دلار خریده و آن را در بازارهای جهانی پنج هزار دلار به فروش می رساند.
کشورهای اروپایی و آمریکایی که مهم ترین کشورهای مصرف کننده زعفران هستند، به سالم و بهداشتی بودن این محصول بسیار حساس هستند و متاسفانه زعفران ایرانی با وجود کیفیت برتر خود در جهان، گاه در بسته بندی های غیرمناسب عرضه می شود که این امر باعث شده است تا کشورهایی فرصت طلب با ارائه زعفران ایرانی در جعبه ها و بسته های شیک به نام خود ،گوی سبقت را از کشور ما بربایند.
رایزن های اقتصادی ما تاکنون آن چنان که شایسته است به شناخت بازارهای هدف همت نگمارده اند و این کاستی باعث سوءاستفاده سایر کشورها که در راس آنها کشور اسپانیا قرار دارد، شده است.
رایزنان اقتصادی ایران در سفارتخانه های کشورهای مختلف می توانند با آگاهی از فرهنگ و ذائقه مردم آن کشور به بازرگانان در داخل کشور برای بهتر تولید و بسته بندی کردن زعفران خط مشی بدهند و تا جایی که ممکن است دست کشورهای دیگر را از بازارهای جهانی زعفران کوتاه کنند؛ چرا که بیش از 95 درصد زعفران در ایران تولید می شود و آنچه که به نام دیگر کشورها در جهان مصرف می شود هم در واقع زعفران ایرانی است که به ناحق به نام این کشورها ثبت شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا

  • برای مطلب صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا وارد نمائید

نظر شما درباره صادرات زعفران اصفهان توسط اسپانیا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه