پیشرفت ورزشگاه نقش جهان

پیشرفت ورزشگاه نقش جهان

خبرها حاکی از پیشرفت این پروژه است!

« مصطفی مدبر» روز دوشنبه پس از بازدید از بخش های ورزشگاه نقش جهان اصفهان در گفت وگو با ایرنا ایرنا اظهارکرد: این ورزشگاه قبل از سال 92 از60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود اما با توجه به برخی ایرادها در بخش ایمنی و سازه های آن، عملیات مجدد برای اطمینان از ایمن شدن سازه ها، انجام شد. 
وی افزود: اجرای عملیات جدید باعث شد تا روند تکمیل ورزشگاه نقش جهان اصفهان به تاخیر افتد. 
وی با اشاره به اینکه سازه های اصلی این ورزشگاه رو به پایان است، افزود: پس از عملیات تکمیلی سازه ها، نصب چادر و نورافکن و اسنوبردها در این ورزشگاه آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت توسعه اظهار داشت: همچنین زمین چمن این ورزشگاه آماده برگزاری رقابت هاست و هفته آینده مناقصه نصب صندلی سکوی های طبقه دوم این ورزشگاه برگزار خواهد شد. 
مدبر اظهار امیدواری کرد: با تخصیص بودجه و تامین اعتبار لازم، ورزشگاه نقش جهان اصفهان به عنوان پروژه ای ملی پیش از شروع رقابت های شانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاههای کشور در تابستان امسال به بهره برداری برسد.
پیشتر« محمد سلطان حسینی » مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفته بود: پیمانکار این ورزشگاه 15 مردادماه امسال را به عنوان پایان کار ورزشگاه نقش‏ جهان اعلام کرده‏ است.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
عملیات طراحی این ورزشگاه از سال 1372 و عملیات اجرایی آن در سال 1374 با خاکبرداری آغاز شد. 
عملیات ساخت و ساز این ورزشگاه در 29 مرداد 1375 آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه که در سال 1381 افتتاح شد ،فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار گرفت و تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد. 
سپس در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد تا این که در 8 آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کردند.
به گفتهٔ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این ورزشگاه قرار است در طی 20 ماه و در سال 1395 تکمیل شود. بهره برداری از این ورزشگاه به مدت 20 سال به باشگاه سپاهان واگذار شده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پیشرفت ورزشگاه نقش جهان

  • برای مطلب پیشرفت ورزشگاه نقش جهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پیشرفت ورزشگاه نقش جهان وارد نمائید

نظر شما درباره پیشرفت ورزشگاه نقش جهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه