آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی

آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی

بكارگیری كابل های سریال یا موازی برای ارتباط نسبتا قدیمی شده، اما سهولت ارتباط در اكثر موارد راهگشاست

بكارگیری كابل های سریال یا موازی برای ارتباط نسبتا قدیمی شده، اما سهولت ارتباط در اكثر مواقع ما را به این سمت سوق می دهد. اولین چیزی كه نیاز دارید یك كابل Link بسیار ارزان قیمت است كه در اكثر فروشگاه های كامپیوتری یافت می شود.
حتی اگر قدری تبحر به خرج دهید خودتان می توانید آن را بسازید.همان گونه كه در عنوان هم ذكر شد این كابل می تواند بنا به نوع خود (سریال یا موازی)، به درگاه سریال كامپیوتر (Com۱، Com۲) وصل شود و یا به درگاه موازی (LPT)، كه به دلیل سرعت بیشتر، درگاه موازی پیشنهاد می شود.
توجه داشته باشید كه در این نوع ارتباط یك كامپیوتر به عنوان میزبان Host و دیگری به عنوان مهمان Guest انتخاب می شود و سرعت تبادل اطلاعات به مراتب از روش قبل بالاتر است. برای تعریف كامپیوتر به عنوان میزبان Host مراحل زیر را دنبال كنید:
۱) به قسمت Network Connections بروید (به كنترل پانل و از آنجا Network Connections)
۲) بر روی Create a new connection كه در پانل سمت چپ واقع شده است، كلیك كنید. پنجره اولی كه باز می شود برای خوش آمد گویی و معرفی است، كلید Next را بفشارید.
۳) در پنجره بعدی گزینه آخر یعنی Set up an advanced connection را انتخاب كنید و Next را بفشارید.
۴) در این پنجره گزینه رادیویی Connect directly to another computer را انتخاب و مجددا Next را بفشارید و در پنجره جدید گزینه Host را انتخاب كنید.
۵) در پنجره بعد درگاه ارتباطی مورد نظر را انتخاب كنید. سریال Com یا موازی LPT .
۶) در این مرحله باید كاربرها را مشخص كنید، با این تفاوت كه در این روش Callback دیگر معنا ندارد. برای توضیحات بیشتر در این رابطه به بند ۸ پست مربوط به اتصال دو كامپیوتر از طریق خط تلفن رجوع شود. پس از انتخاب كاربر بر روی Next كلیك و در پنجره به نمایش در آمده كه پایان كار است بر روی Finish كلیك كنید. حال ما یك سیستم داریم كه به عنوان میزبان Host معرفی شده است.
برای تعریف كامپیوتر دیگر به عنوان مهمان Guest مراحل فوق را تا مرحله ۴ اجرا كرده با این تفاوت كه در مرحله چهارم Guest را انتخاب می كنیم و ادامه را با مراحل زیر طی می كنیم.
۵) در این پنجره كه پس از انتخاب كامپیوتر به عنوان Guest به نمایش در آمده است نام كامپیوتر Host را مشخص كنید. این نامی است كه صرفا برای شناسایی كامپیوتر میزبان Host در این ارتباط داده می شود و می تواند متفاوت از نام اصلی كامپیوتر میزبان باشد.
۶) در این پنجره باید كابل ارتباطی را انتخاب كنید كه از نوع سریال یا همان Com یا موازی LPT استفاده می كنید. در انتها با كلیك بر روی Next به صفحه پایانی منتقل می شوید، در آن نیز كلید Finish را بفشارید.
حال برای برقراری ارتباط كافیست مانند یك ارتباط تلفنی Dialup بر روی آیكونی كه در Network Connections با نام كامپیوتر وارده ایجاد شده است كلیك كنید وبا كلمه كاربری و رمز عبوری كه برایتان انتخاب شده است به سیستم دیگر متصل شوید. پس از ارتباط نام كامپیوتر در My network places ظاهر خواهد شد، دقیقا مانند یك كامپیوتر در شبكه محلی.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی

  • برای مطلب آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی وارد نمائید

نظر شما درباره آموزش نحوه ارتباط دو کامپیوتر از طریق پورتهای سریال یا موازی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه