روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید

روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید

متخصصان روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب را به خصوص در روزهای گرم تابستان توصیه می‌كنند.

متخصصان روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب را به خصوص در روزهای گرم تابستان توصیه می‌كنند.
كسانی كه درد ناشی از حركت و یا دفع سنگ‌های كلیه را حتی یك بار احساس كرده‌اند حاضرند تا هر كاری انجام بدهند تا بار دیگر این درد را تجربه نكنند. صرف‌نظر از اینكه سنگ كلیه از چه جنسی است كه باید این مساله را بر اساس آزمایش‌ها روی سنگ‌های دفع شده مشخص كرد؛ مثل هر بیماری دیگری در این مورد هم پیشگیری بهتر از درمان است. خوردن مقدار مناسب آب در دفعات مناسب یكی از روش‌های پیشگیری است كه به سادگی آب خوردن است.
دكتر گری فاربر استاد اورولوژی دانشگاه سلامت میشیگان می‌گوید:<وجود آب در بدن در تابستان به دلایل زیادی از جمله پیشگیری از سنگ كلیه بسیار مهم است.>
كمبود مایعات در بدن می‌تواند به گسترش بروز سنگ كلیه و فعالیت‌های بدنی خاص در تابستان منجر شود و باعث حركت سنگ‌های درون كلیه و در نتیجه درد شدید شود.
فاربر در اضافه می كند:< یكی از بهترین راه‌های پیشگیری از سنگ كلیه مصرف آب كافی در طول ۲۴ ساعت شبانه روز است. من توصیه می‌كنم كه بیماران روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب میل كرده و خوردن آن را در كل روز و حتی موقع خواب ادامه دهند. این موضوع در سراسر سال به خصوص در ماه‌های گرم تابستان حایز اهمیت است.> او همچنین خاطر نشان می‌كند:<این نكته بسیار مهم است كه مردم درباره راه‌های پیشگیری از سنگ كلیه آگاه باشند چرا كه بیشتر مردم یعنی در حدود ۱۳ درصد مردان و ۷درصد زنان در طول زندگی خود دچار سنگ كلیه می‌شوند.>
فاربر نكات زیر را برای كاهش خطر سنگ كلیه توصیه می‌كند:
● مقدار زیادی آب بنوشید.
ـ مصرف سودا و چای سرد را كم كنید چرا كه حاوی اسیدی به نام اكسالات بوده و می‌تواند خطر ابتلا به انواع سنگ كلیه را افزایش دهد.
ـ ورزش كرده و وزن خود را كم كنید. انجام دادن كارهای بدون فعالیت(كارهای نشسته) و اضافه وزن در مردم ایالات متحده یكی از اصلی‌ترین علل افزایش سنگ كلیه در این كشور است.
ـ لیموناد بنوشید اما نه از نوع پودری آن. لیموناد طبیعی خطر ابتلا به سنگ كلیه را كاهش می‌دهد.
ـ از پزشك خود راجع به داروهایی كه به پیشگیری از سنگ كلیه كمك می‌كند، سوال كنید.
ـ از پزشك خود سوال كنید كه اگر به مصرف مكمل‌های كلسیم ادامه دهید در معرض خطر ابتلا به سنگ كلیه قرار خواهید گرفت یا نه؟
ـ افرادی كه ادرار آنها بسیار اسیدی است باید گوشت، ماهی و مرغ كمتری مصرف كنند- غذاهایی كه مقدار اسید در ادرار را افزایش می‌دهند- در این باره با پزشك خود مشورت كنید.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید

  • برای مطلب روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید وارد نمائید

نظر شما درباره روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه