روزهاي پر رويداد در فضا

روزهاي پر رويداد در فضا

بامداد امروز کپسول فضايي سايوز کل ماموريت هاي مداري انسان است در حالي که سايوز امروز به ايستگاه فضايي ملحق ميشود

ایسنا:بامداد امروز کپسول فضايي سايوز کل ماموريت هاي مداري انسان است در حالي که سايوز امروز به ايستگاه ملحق مي شود ، عصر امروز شاتل فضايي آتلانتيس با 6 خدمه خود قرار است در پايگاه کندي در ايالت فلوريدا فرود آيد.

اين در حالي است که وضع نامناسب جوي در لايه هاي فوقاني باعث شده است تا مقامات فلوريدا نسبت به اين فرود احساس نگراني کنند. خدمه آتلانتيس طي ماموريت خود يک آرايه جديد خورشيدي را به ايستگاه الحاق کردند و اينک در شرايطي فرود خواهند آمد که مراسم استقبال از انوشه انصاري ، ميخاييل تورين و مايکل لوپز در ايستگاه بين المللي برگزار خواهد شد. بامداد روز گذشته (سه شنبه) فضاپيماي بدون سرنشين و باري پروگرس M-56 که حامل زباله هاي ايستگاه بين المللي فضايي بود ، از اين ايستگاه جدا شد و ساعتي بعد در جو زمين سوخت و باقيمانده آن در اقيانوس آرام سقوط کرد پروگرس M-56 به همان دريچه اي متصل بود که سايوز حامل خانم انصاري بايد براي الحاق به ايستگاه از آن استفاده کند.به اين ترتيب اگر فرود آتلانتيس با موفقيت همراه باشد، بخش عمده اي از اين مجموعه ماموريت هاي پيچيده با موفقيت سپري شده است.
اما روز گذشته ساعت 11:50 در يک رويداد کم نظير تله کنفرانسي بين 3 فضاپيماي شاتل فضايي آتلانتيس ، فضاپيماي سايوز و ايستگاه بين المللي فضايي برقرار شد. در اين ارتباط خدمه سايوز از پرواز موفقي که تاکنون سپري کرده اند، ابراز رضايت کردند. در اين گفتگو انوشه انصاري خطاب به فرمانده ايستگاه گفت : سلام مرا بپذيريد ، من بي صبرانه منتظر ملاقات شما هستم.
ريتر (Reiter) نيز در پاسخ ابراز اميدواري کرد ظرف چند ساعت بعد بتواند به انوشه ، مايکل و ميشا (نام ميخاييل تورين در گفتگوهاي دوستانه) در ايستگاه خوشامد گويد.از امروز که عمليات الحاق با موفقيت صورت گيرد ، آزمون هاي علمي انوشه نيز آغاز خواهد شد که شامل 4 آزمون پزشکي ESA است اما خبري که طي دو روز گذشته باعث اضطراب فراواني شد به صدا درآمدن آژير خطر در ايستگاه فضايي بود. به گزارش سي.بي.اس پس از آن که بوي دود شديدي در محيط به مشام رسيد ، آژير آتش سوزي به صدا درآمد و فضانوردان بلافاصله ماسکهاي ويژه را به صورت زدند اما خوشبختانه دقايقي بعد مشخص شد اتفاق ويژه اي در ايستگاه رخ نداده و هيچ آتش سوزي اي در کار نبوده است. به نظر مي رسد علت اصلي حادثه نشت کوچکي در سيستم اکسيژن ساز ISS بوده که به توليد بو در محوطه منجر شده است.


درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : روزهاي پر رويداد در فضا در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره روزهاي پر رويداد در فضا

  • برای مطلب روزهاي پر رويداد در فضا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد روزهاي پر رويداد در فضا وارد نمائید

نظر شما درباره روزهاي پر رويداد در فضا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه