آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟

		  آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟

ایده ‌های گوشتی یا SKIN TAGS تومورهای شایع پوستی هستند که در 25 درصد مردان و زنان دیده می‌ شود.

شایع ‌ترین نواحی پوستی که گرفتار می ‌شوند عبارت هستند از: زیر بغل 48 درصد، گردن 35 درصد و به میزان کمتر در نواحی کشاله ران.

اکثر موارد(70 درصد) در هر منطقه بیش از سه زایده گوشتی دیده نمی‌ شود. آن ها در دهه دوم زندگی شروع می ‌شوند و به تدریج تا دهه پنجم زندگی افزایش می ‌یابند. بعد از این سن زایده ‌ها رشد بیشتری پیدا نمی ‌کنند.

این زایده ‌ها کوچک باریک تا پهن، قهوه‌ ای یا به رنگ پوست و بیضوی به پوست چسبیده ‌اند. در مواردی زایده گوشتی می‌ تواند رشد کرده و به یک سانتی‌ متر برسد.

شکایت بیمار از منظر زیبایی و یا گیر کردن آن ها به لباس یا لوازم زینتی جواهرآلات می ‌باشد.

این ضایعات با الکتروکوتر ظریف و یا قیچی مخصوص درماتولوژی قابل رفع شدن است. اکثرا نیاز به بی ‌حسی موضعی نیست، مگر در آن ها که قاعده پهن داشته باشند.

در مواردی SKIN TAGS با پولیپ اشتباه می ‌شود. پولیپ هم نوعی زایده گوشتی است که دراز و باریک بوده و نوک آن پهن است.

در مواردی هم پولیپ ها پیچ خورده و محروم از جریان گردش خون می ‌شوند. رنگ پولیپ ‌ها قهوه ‌ای تیره یا سیاه است. رشد ناگهانی پولیپ ممکن است باعث اشتباه گرفتن آن از زایده گوشتی، خال یا حتی ملانوم بدخیم شود.

پولیپ‌ ها روی مژه ‌ها، کشاله ران، زیر بغل یا هر جای دیگر به غیر از کف دست و پا دیده می ‌شوند.

بعضی مطالعات علمی نشان داده است بین زایده گوشتی و پولیپ رابطه‌ ای وجود دارد که در مطالعات هستیوپاتولوژی از همدیگر افتراق داده می ‌شوند.

چنان چه پولیپ پوستی با پولیپ روده‌ ای همراه باشد چون احتمال سرطانی شدن پولیپ روده ‌ای وجود دارد، باید از بیمار چکاپ دقیق به عمل آید.
زایده‌ های گوشتی قطعا باید توسط پزشک متخصص پوست تشخیص داده شده و درمان شود. نخ بستن یا هرگونه درمان ‌های سنتی و سرخود می‌ تواند باعث چرکی شدن و عفونی شدن زایده گوشتی شود و اگر ضایعه ملانوم بدخیم باشد و به اشتباه دستکاری شود، می‌ تواند باعث خطر جانی برای بیمار باشد.

زائده ‌های گوشتی بعد از برداشته شدن توسط پزشک بدون هیچ ‌گونه اسکاری ترمیم می ‌شود ولی دستکاری و چرکی شدن می ‌تواند به اسکار ناخوشایند تبدیل شود.

سلامتیران

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟ در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟

  • برای مطلب آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟ نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟ وارد نمائید

نظر شما درباره آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه