بهترين راه تأمين يد

		  بهترين راه تأمين يد

بهترين راه تأمين يد مصرف ماهي است

مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي وزارت بهداشت:
بهترين راه تأمين يد مصرف ماهي است
اگر يد به اندازه مورد نياز به صورت روزانه دريافت نشود، فرد دچار كمبود يد مي‌شود، كه كمبود يد در دوران‌هاي مختلف زندگي پيامدهاي گوناگوني دارد.
بهترين ماده غذايي براي اينكه يد را به آن اضافه كرد، نمك خوراكي تصفيه شده است كه اين روش با صرفه‌ترين و مطمئن‌ترين روش براي تأمين يد مورد نياز بدن است.
سلامت نیوز: مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي وزارت بهداشت گفت: بهترين منابع غذايي براي تأمين يد مورد نياز بدن، ماهي‌ها هستند كه متأسفانه سرانه مصرف آن در كشور پايين است.
 
به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، ابوالقاسم جزايري افزود: اگر يد به اندازه مورد نياز به صورت روزانه دريافت نشود، فرد دچار كمبود يد مي‌شود، كه كمبود يد در دوران‌هاي مختلف زندگي پيامدهاي گوناگوني دارد.
 
مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دو دهه گذشته گفت: در چند سال اخير اقدامات خوبي در زمينه يدرساني انجام گرفته است كه مهمترين راهبرد اصلي، مصرف نمك يددار است.
 
وي تصريح كرد: بهترين ماده غذايي براي اينكه يد را به آن اضافه كرد، نمك خوراكي تصفيه شده است كه اين روش با صرفه‌ترين و مطمئن‌ترين روش براي تأمين يد مورد نياز بدن است.
 
جزايري با اشاره به فقر آهن و كم خوني شايع در ميان اقشار جامعه گفت: بهترين راه جذب آهن از مواد غذايي گياهي و به خصوص نان است و با توجه به اينكه جذب آهن از طريق مواد غذايي پايين است لذا در وزارت بهداشت چندين برنامه غني‌سازي آرد با آهن در دست اجراست.
 
مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي خاطرنشان كرد: مصرف گوشت از منابع اصلي تامين آهن محسوب مي‌شود كه متأسفانه مصرف آن در سنين مختلف كمتر از حد نياز است.
 
جزايري تصريح كرد: سعي داريم در بحث غني‌سازي نان به ساير ريزمغذي‌ها هم توجه كنيم و آردها را با اسيد فوليك، آهن و روي غني سازيم.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  بهترين راه تأمين يد  در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره بهترين راه تأمين يد

  • برای مطلب بهترين راه تأمين يد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بهترين راه تأمين يد وارد نمائید

نظر شما درباره بهترين راه تأمين يد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه