کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود!

		   کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود!

غذا خوردن کودک یکی از بزرگترین لذات زندگی پدر و مادر است

غذا يکي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي زندگي است. اما هنوز غذا همچنين منبع نگراني بسياري از والدين است. کودک يا بچه من چه بايد بخورد؟
چطور آنها را به خوردن غذاهاي مختلف که به سلامت‌شان کمک مي‌کند، تشويق کنم؟ مي‌توانم براي تغذيه آنها با مواد سالم و مناسب تلاش کنم؟ والدين بايد توجه کنند که :
- براي اولين 6 ماه زندگي، نوزادان تنها نياز به شير مادر دارند
براي کودکان 3 تا 4 ماهه بيدار شدن  شب‌ها امري طبيعي است و اين لزوما به معني اين نيست که آنها گرسنه هستند. در اين سن، دستگاه گوارشي آنها، هنوز در حال تکامل است و آنها براي غذاهاي جامد آمادگي ندارند. - در حدود 6 ماهگي، بسياري از کودکان آماده شروع غذاهاي جامد مي‌شوند. در اين سنين، آنها قادرند راست بنشينند، مي‌خواهند غذا را بجوند و اسباب‌بازي‌ها و ساير اشيا را در دهانشان بگذارند و هميشه خود را به اشياي اطراف رسانده و سعي مي‌کنند آنها را بگيرند.- آشنايي غذاهاي سالم و متنوع از ابتدا، کمک خواهد کرد تا بنيان رشد و تکامل سالم پايه‌ريزي شود.- خوردن در کنار اعضاي خانواده و مشارکت همان غذاها کمک مي‌کند تا فرزندتان مهارت‌هاي اجتماعي ارزشمند را همچنين بياموزد.چه زماني غذاهاي جامد را شروع کنيم؟کارشناسان بهداشتي بر اين توافق هستند که حدود 6 ماهگي بهترين سن آشنايي کودک با غذاهاي جامد است. قبل از اين، دستگاه گوارش کودک هنوز در حال تکامل است و دادن غذاهاي جامد خيلي زود مي‌تواند خطر عفونت و آلرژي‌ها را افزايش دهد. همچنين دادن غذاهاي جامد در 6 ماهگي راحت‌تر است.اگر فرزندتان قبل از 6 ماهگي در هر زمان گرسنه‌تر به نظر مي‌رسد، بيشتر او را با شير تغذيه کنيد. بسياري از مادران متوجه مي‌شوند که همچنان که فرزندشان رشد مي‌کند و سنگين‌تر مي‌شود
نياز به تغذيه هم در آنها بيشتر مي شود. سعي در دادن غذاي بيشتر براي يک کودکي که شيرخشک مي‌خورد مي‌تواند همچنين نيازهاي او را برطرف کند. کودکان نارس ممکن است زمان هاي متفاوتبري براي شروع غذاي جامد آماده شوند. براي اطمينان مي تواندي از پزشک خود درمورد بهترين زمان شروع تغذيه جامد به کودک خود سوال کنيد.
براي کودکان سن 3 تا 5 ماه بيدار شدن شبانه‌ امري طبيعي است و اين لزوما به معني گرسنگي آنها نيست و شروع غذاهاي جامد به آنها کمک نمي‌کند که دوباره شب هنگام بخوابند. کودکان اغلب شب‌ها در اولين سال تولد از خواب بيدار مي‌شوند و به تدريج ياد مي‌گيرند که مجددا برگردند و بخوابند.
healthy kids

salamatiran

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		   کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود! در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود!

  • برای مطلب کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود! نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود! وارد نمائید

نظر شما درباره کوچولويي که مي خواهد غذاخور شود!

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه