چند علت براي ناباروري

چند علت براي ناباروري

بررسی چند علت ناباروری

شيوه زندگي را مي‌توان مجموعه‌اي از رفتارها يا الگوهاي زندگي روزانه دانست كه در يك فرد يا گروه به صورت باثباتي حفظ مي‌شوند و با رفتارها يا ويژگي‌هاي فرهنگي، فيزيكي، اجتماعي، رواني، معنوي و محيطي فرد يا گروه سروكار دارند....

 
كارشناسان علوم بهداشتي معتقدند سبك زندگي سالم بر همه ابعاد سلامت فرد از جمله سلامت جنسي وي تاثيرگذار است. ناتواني جنسي در مردان از جمله اختلالات جنسي است كه با شيوه زندگي افراد به صورت تنگاتنگي مرتبط است. شيوه نادرست زندگي در بروز و تشديد ناتواني جنسي در مردان موثر است كه به برخي موارد آن در ذيل اشاره مي‌شود:

سيگار

سيگار از عوامل زمينه‌ساز بيماري‌هاي عروقي قلب و مغز است و با همين مكانيسم يعني از طريق تنگي عروق خون‌رسان به آلت تناسلي، ناتواني جنسي در مردان را هم موجب مي‌شود. بر اساس پژوهش‌هاي صورت‌گرفته، هرچه مدت و شدت سيگار كشيدن بيشتر باشد، خطر ابتلاي مردان به ناتواني جنسي هم افزايش مي‌يابد. از سوي ديگر، خطر بروز ناتواني جنسي در مرداني كه به بيماري عروقي قلب دچارند و سيگار هم مي‌كشند، به شدت افزايش مي‌يابد.

كم‌تحركي

كم‌تحركي براي سلامت جنسي نيز زيانبار است. كم‌تحركي از طريق افزايش قند و چربي خون، خطر ناتواني جنسي را در مردان بيشتر مي‌كند. بي‌تحركي موجب چاقي مي‌شود و از اين طريق نيز خطر ناتواني جنسي مردان را افزايش مي‌دهد. به همين علت به مردان مبتلا به ناتواني جنسي يا مرداني كه در خطر ابتلا به اختلال جنسي هستند توصيه مي‌شود از نشستن‌هاي طولاني‌مدت بپرهيزند. همچنين نتايج برخي پژوهش‌ها حاكي است ورزش‌هاي زيني مانند دوچرخه‌سواري و موتورسواري نيز احتمال ابتلا به ناتواني جنسي را در مردان بيشتر مي‌كند.

تغذيه نامناسب

غذاهاي شور، چرب، سرخ كرده و فست‌فودها براي سلامت انسان زيانبار است بنابراين به سلامت جنسي افراد هم لطمه مي‌زند. كارشناسان تغذيه رعايت دو اصل مهم تعادل و تنوع در برنامه غذايي و استفاده از همه گروه‌هاي غذايي به ويژه ميوه و سبزي را به افراد توصيه مي‌كنند و رعايت همه اين موارد براي حفظ و تامين سلامت جنسي افراد هم ضروري است.

الكل

مصرف مشروبات الكلي خطر بروز ناتواني جنسي را بيشتر مي‌كند. مصرف الكل با كاهش هورمون جنسي مردانه موسوم به تستوسترون و افزايش هورمون جنسي زنانه به نام استروژن، همچنين تاثير مخرب بر اعصاب محيطي، اثر تخريبي خود را بر عملكرد جنسي مردان اعمال مي‌كند. همچنين مصرف مشروبات الكلي از علل ابتلا به بيماري‌هاي مزمن كبدي است. 25 تا 75 درصد مردان مبتلا به اين دسته از بيماري‌ها به درجاتي از ناتواني جنسي دچار مي‌شوند.
 
غير از اين‌ها شيوه‌هاي نادرست زندگي مانند بي‌برنامگي، استراحت ناكافي، استرس‌هاي شغلي و محيطي، افكار منفي و بي‌نظمي خواب مي‌توانند به بروز اختلال جنسي در مردان منجر شوند.
سلامت

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : چند علت براي ناباروري در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره چند علت براي ناباروري

  • برای مطلب چند علت براي ناباروري نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد چند علت براي ناباروري وارد نمائید

نظر شما درباره چند علت براي ناباروري

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه