عوامل افزايش سقط جنين

		  عوامل افزايش سقط جنين

7 عامل افزايش خطرناك سقط جنين در اين مقاله تشريح شده است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد همه زنان باید قبل از آن‌که برای بارداری تصمیم بگیرند حتما سیگار کشیدن را کنار بگذارند.
 
دانشمندان با انجام مطالعه روی هزار و 300 زن که قبلا سابقه بارداری داشته‌اند متوجه شدند زنان سیگاری با احتمال 2 برابر بیش‌تر نسبت به غیر سیگاری‌ها در سه ماهه اول بارداری در خطر سقط جنین قرار دارند.
دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند زنان قبل از بارداری باید سیگار کشیدن را ترک کنند .این عادت خطر مرگ جنین را افزایش داده و علاوه بر آن نوزادان در هنگام تولد وزن کم‌تری خواهند داشت. آخرین بررسی‌ها هم نشان می‌دهد زنانی که سیگار می‌کشند بیش‌تر دچار سقط جنین می‌شوند.

دکتر ساکیکو بابا از دانشگاه اوزاکا در این باره گفت: ما اطلاعات پزشکی 430 زن را در که سه ماهه اول بارداری خود سقط جنین را تجربه کرده بودند با زنان دیگری که در همان سال به سلامت فرزند خود را به دنیا آورده بودند مقایسه کردیم.

در مجموع این تحقیقات نشان داد زنانی که حداقل 20 نخ سیگار در هر روز می‌کشند با احتمال دو برابر بیش‌تر از غیر سیگاری‌ها ممکن است سقط جنین را تجربه کنند.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود 8 درصد از بارداری‌ها بعد از گذشت 6 تا 8 هفته به سقط جنین منجر می‌شود، اما بعد از گذشت 10 هفته احتمال این خطر تا 2 درصد کاهش پیدا می‌کند.

بخش مهمی از سقط جنین‌ها در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌افتد و بسیاری از کارشناسان معقتدند مهم‌ترین دلیل این موضوع فاکتورهای ژنتیکی است که معمولا راهی برای پیشگیری از آن‌ها نیست. اما با این حال برخی از عادات زندگی مانند سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌تواند این خطر را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

بررسی‌های دیگر هم نشان داده است زنانی که در طی سه ماهه اول بارداری خود کار می‌کنند با احتمال 65 درصد بیش‌تر از زنانی که برای کار کردن محیط خانه را ترک نکرده‌اند ممکن است دچار سقط جنین شوند.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  عوامل افزايش سقط جنين در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره عوامل افزايش سقط جنين

  • برای مطلب عوامل افزايش سقط جنين نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد عوامل افزايش سقط جنين وارد نمائید

نظر شما درباره عوامل افزايش سقط جنين

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه