آيا گوشواره ضرر دارد؟

		  آيا گوشواره ضرر دارد؟

این روزها گوشواره های بزرگ مد شده است ولی این گوشواره ها سوراخ گوش خیلی ها را بدشکل می کند از طرف دیگر، برخی از خانم ها با گوش هایشان مشکل دارند...

این روزها گوشواره های بزرگ مد شده است ولی این گوشواره ها سوراخ گوش خیلی ها را بدشکل می کند از طرف دیگر، برخی از خانم ها با گوش هایشان مشکل دارند به نظر این خانم ها گوش هایشان بیش از حد بزرگ است....

پس تلاش می کنند که گوش هایشان را با مدل موهایشان بپوشانند و در واقع گوش ها را زیر موهایشان پنهان کنند ولی آقایانی که چنین دردسری دارند چه کنند؟ برای حل این مشکل بعضی ها به فکر جراحی زیبایی لاله گوششان می افتند و سعی می کنند با این جراحی ها این نقص خود را برطرف کنند. گرچه این مساله کاملا به شخصیت افراد بستگی دارد که این شکل بدن خود را یک نقص یا قوت بدانند به هر حال می تواند روحیه برخی افراد را تهدید کند و جراحی زیبایی را اجتناب ناپذیر سازد. با دکتر علی محمد اصغری، متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه، درباره جراحی های زیبایی و ترمیمی گوش به گفت وگو نشسته ایم...

▪ گاهی انداختن گوشواره های سنگین باعث پارگی نرمی گوش و بدشکلی آن می شود، چرا؟

اگر مایل هستید از گوشواره های بزرگ استفاده کنید حتما به صورت متناوب به نرمه گوش خود استراحت دهید زیرا گوشواره های سنگین سبب بزرگ شدن سوراخ گوش گشته و شانس پارگی آنها را افزایش می دهند. قبل از ایجاد سوراخ های متعدد در لاله گوش بهتر است خوب فکر کنید، این سوراخ ها به خصوص در قسمت فوقانی یا لبه های گوش مشکل ساز هستند. سوراخ کردن غضروف از نظر طبی مجاز نیست چون عفونت غضروف سبب تخریب و از بین رفتن آن می شود.

▪ آیا به کمک چسب می توان این اختلالات لاله گوش را اصلاح کرد؟

در ابتدای تولد چنانچه اختلالی مختصر در لاله گوش باشد، ممکن است به کمک این روش بتوان آن را تعدیل کرد ولی به طور کلی اقدام جراحی لازم است.

▪ آیا این ترمیم اختلالات شدید لاله گوش به ایجاد یک لاله گوش مشابه طرف مقابل منجر می شود؟

با توجه به نیاز پیوندگذاری وچندین مرحله عمل نهایتا لاله گوش ایجاد شده نمی تواند ظرافت و زیبایی لاله گوش طبیعی را داشته باشد.

▪ آقای دکتر! چه گوشی از نظر شما طبیعی و زیبا است؟

گوش های زیبا ممکن است شکل های مختلفی داشته باشند ولی مهم ترین مساله، هما هنگی آنها با سر و صورت است. اغلب افراد ترجیح می دهند که گوش هایشان نزدیک به سر بوده و از حد ابرو تا قاعده بینی ادامه یابد.

▪ لاله گوش بلبلی در چه مواردی نیاز به ترمیم جراحی دارد؟

لاله گوش ممکن است در شرایط زیر نیاز به ترمیم و اصلاح داشته باشد:

۱) اول: لاله گوش برجسته که این نوع لاله گوش معمولا اندازه طبیعی داشته ولی نسبت به سر برجسته تر قرار می گیرد. این نوع نقص لاله گوش که اصطلاحا بلبلی نیز به آن گفته می شود می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.

۲) دوم: هنگامی که لاله یک گوش نسبت به گوش دیگر کوچک تر یا بزرگ تر است یا نقص ظاهری خفیف دارد.

۳) سوم: عدم تشکیل لاله گوش به طور مادرزادی که ممکن است با نقایص مجرا و شنوایی گوش همراه باشد.

۴) چهارم: لاله گوش آسیب دیده یا کنده شده در اثرضربه، سوختگی، سرمازدگی یا پارگی نرمه در اثر استفاده از گوشواره سنگین یا کشیده شدن ناگهانی گوشواره

▪ به نظر شما بهترین زمان برای درمان نقایص مادرزادی گوش چه سنی است؟

در اغلب موارد جراحی زیبایی نقایص مادرزادی گوش در ۶ سالگی یا سنین بالاتر توصیه می شود.

▪ پس از این عمل نیاز به چه مراقبت های خاصی است؟

پس از جراحی، یک پانسمان نرم در محل عمل گذاشته شده، دور سر با باند بسته می شود. بعد از برداشتن پانسمان به بیمار توصیه می شود که یک باندکشی برای مدت یک تا چند هفته (به خصوص شب ها) روی گوش های جراحی شده بکشد. درد ناشی از عمل معمولا با قرص های مسکن کنترل می شود. ظرف مدت یک هفته کودکان می توانند به مدرسه و بزرگسالان به محل کار خود بروند. خون مردگی و تورم ناشی از عمل هم پس از مدت کوتاهی بر طرف می شود. اغلب به بیماران توصیه می شود که پس از جراحی تا دو هفته به پشت بخوابند تا به گوش هایشان فشار نیاید. برخی از افرادی که تحت جراحی زیبایی لاله گوش قرار گرفته اند، ممکن است احساس کنند که غضروف به اندازه مورد نظرشان به سمت عقب کشیده نشده است. در اینگونه موارد می توان یک جراحی کوچک ثانویه برای رضایت بیشتر بیمار انجام داد.

▪ جراحی پلاستیک گوش چگونه است؟

با هر ۳ روش بی حسی موضعی، نیمه بی هوشی و یا بی هوشی کامل قابل انجام است. محل برش پشت لاله گوش است که برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت این غضروف نیز در قسمت های لازم تراشیده شده و چین و شکنج های مربوطه ایجاد و سپس برش پوستی دوخته می شود طوری که بعد از عمل جای برش قابل رویت نباشد. عمل جراحی هر دو گوش در حدود دو ساعت زمان می برد.
       
   
   
            ساناز خصوصی    
            روزنامه سلامت

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  آيا گوشواره ضرر دارد؟ در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره آيا گوشواره ضرر دارد؟

  • برای مطلب آيا گوشواره ضرر دارد؟ نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آيا گوشواره ضرر دارد؟ وارد نمائید

نظر شما درباره آيا گوشواره ضرر دارد؟

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه