آیا ماسک میوه ای موثر است

آیا ماسک میوه ای موثر است

ماسکهای میوه ای و اطلاعات مفیدی درباره نکات بهداشتی برای داشتن پوستی سالم

بسياري از افراد معتقدند براي داشتن پوستي سالم و زيبا بايد انواع محصولات گران‌قيمت بازار را خريداري کنند و به پوست خود بزنند. در حالي که در نظر داشتن چند توصيه ساده و ارزان مي‌تواند باعث زيباترشدن و سلامت پوست شما شود...

اگر از من بپرسيد، مي‌گويم به جاي زدن انواع ميوه‌هاي فصل به پوستتان، آنها را ميل کنيد. همان‌طور که مي‌دانيد، بيشتر متخصصان پوست و مو معتقدند داشتن رژيم غذايي صحيح و پر از ويتامين، اصل اول سلامت پوست‌ومو است. با خوردن اين ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه، ويتامين‌ها و املاح، با گردش خون در اختيار سلول‌هاي مختلف بدن از جمله سلول‌هاي مو و سلول‌هاي پوست قرار مي‌گيرند و باعث شادابي آنها مي‌شوند. اگر تمايل داريد اين ماسک‌ها را به پوست خود بزنيد، بايد بدانيد ارجحيت با خوردن آنهاست. استفاده از اين ماسک‌ها به پيشگيري از چين‌و‌چروک در پوست شما کمک نمي‌کند اما مي‌تواند با آبرساني موقت به پوست، احساس خوشايندي در شما ايجاد کند که تا چند روز دوام مي‌يابد و بعد پوست به حالت اول برمي‌گردد.

توصيه و تاکيد دوم براي سلامت پوست‌ومو، استفاده مرتب از ضدآفتاب است. کرم ضدآفتاب در هر سن و موقعيتي که هستيد و هر پوستي که داريد، جزو ضروريات است. آقاياني که تمايلي به کرم‌زدن ندارند، بايد از کلاه لبه‌دار و عينک آفتابي استفاده کنند.

براساس تحقيقات آکادمي پوست آمريکا، اگر هر روز بدون استفاده از ضدآفتاب حتي چند دقيقه‌ در معرض نورخورشيد قرار گيريد، تغييرات بارزي در پوست شما ايجاد مي‌شود و نه فقط چين‌و‌چروک زودهنگام، بلکه لک و شلي‌پوست را هم به‌دنبال خواهد داشت. ضدآفتاب مي‌تواند از پوست در مقابل اشعه‌هاي خطرناک خورشيد محافظت کند. به اين ترتيب، حتي اگر ساعت‌ها در فضاي آزاد بمانيد، تاثير آفتاب روي پوستتان کمتر ظاهر مي‌شود.

مرطوب‌کننده‌ها با داشتن ترکيب‌هاي مفيد براي پوست، در تامين رطوبت مورد نياز کمک مي‌کنند. اينکه چه مرطوب‌کننده‌اي براي شما مناسب‌تر است، به نوع پوستتان بستگي دارد. اگر پوستتان معمولي يا خشک است، بهتر است از مرطوب‌کننده‌هاي حاوي آلفاهيدروکسي‌اسيد استفاده کنيد که در توليد رطوبت بيشتر به پوست کمک مي‌کنند. گاهي تنها چيزي که پوست شما لازم دارد، يک مرطوب‌کننده مناسب و يک شوينده ملايم است. وقتي پوست خشک است، چروک‌ها را بيشتر و واضح‌تر نشان مي‌دهد و باعث مي‌شود مسن?تر به نظر برسيد.

اگر به شستشوي مکرر پوست خود عادت داريد، بهتر است اين عادت را تغيير دهيد. يکي از بهترين روش‌ها براي داشتن پوستي زيبا، استفاده از يک پاک‌کننده ملايم و کاربرد اندک و محدود آن است. شستن پوست بيش از 2 بار در روز، باعث از‌بين‌رفتن محافظ‌هاي طبيعي آن مي‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش مهمي دارند.

سلامت ایران

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : آیا ماسک میوه ای موثر است در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره آیا ماسک میوه ای موثر است

  • برای مطلب آیا ماسک میوه ای موثر است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آیا ماسک میوه ای موثر است وارد نمائید

نظر شما درباره آیا ماسک میوه ای موثر است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه