سیب هستید یا گلابی ؟!!

سیب هستید یا گلابی ؟!!

مقاله ای بسیار جالب درباره تناسب اندام

وزن ايده آل عبارت است از وزني كه در صورت برخورداري از اين وزن، شرايط براي ابتلا به بيماري ها مناسب نبوده و حداكثر طول عمر براي افراد پيش بيني مي شود. براي محاسبه وزن ايده آل مي توانيم از BMI هم استفاده كنيم. در طبقه بندي BMI كه بر اساس فرمول وزن (كيلوگرم) تقسيم بر قد (متر) ضربدر 2 محاسبه مي شود و طبقه بندي ها عبارت است از:

درجه بندی BMI

 وزن مناسب 25 – 20
 اضافه وزن 25
 چاقي 30
 چاقي مهم 35
 چاقي خطرناك 45
 چاقي (كشنده) 50

سیب یا گلابی؟

 بيشتر مردها و در بعضي از زن ها چربي اضافه را در قسمت هاي مياني بدنشان ذخيره مي كنند يعني شكم و پهلوهاي بزرگي دارند (مانند سيب) ولي در مقابل كساني كه هيكل گلابي شكل دارند چربي را در باسن و ران ذخيره كرده اند. افرادي كه چاقي سيب شكل دارند بيشتر در معرض ابتلا به بيماري هاي قلب و عروق قرار دارند. براي آگاهي از شكل هيكل خود ابتدا بايد دور كمر خود را در خط ناف اندازه گيري كنيد (شكم را نبايد تو بدهيد) (تقلب بي تقلب!) و مي بايستي عادي بايستيد. سپس دور باسنتان را در محلي كه بيشترين قطر را دارد اندازه بگيريد، سپس اندازه دور كمر را به دور باسن تقسيم كنيد، اگر نسبت به دست آمده كمتر از يك باشد هيكل گلابي شكل است و اگر از يك بيشتر باشد هيكل شما سيب شكل. (اكثر خانم ها به دليل آناتومي بدن، هيكل گلابي شكل دارند در كل مردان بايد سعي كنند اين نسبت به 95/0 برسد و در زنان به 8/0 كه خطر بروز بيماري هاي قلبي و عروقي بسيار كاهش مي يابد. در واقع براي اين دو نوع چاقي اسامي چاقي آندروئيد (مردانه يا سيب شكل) و چاقي ژينوئيد و زنانه يا گلابي شكل) را نيز به كار مي برند. (تصور كنيد مردي به شكل گلابي چقدر...؟!) در حقيقت اگر دچار اضافه وزن هستيد، توصيه ما به شما اين است كه با كاهش وزن (حتي يك كيلو) خطر ابتلا به بسياري از بيماري ها را كاهش مي دهيد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : سیب هستید یا گلابی ؟!! در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره سیب هستید یا گلابی ؟!!

  • برای مطلب سیب هستید یا گلابی ؟!! نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سیب هستید یا گلابی ؟!! وارد نمائید

نظر شما درباره سیب هستید یا گلابی ؟!!

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه