بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا

		  بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا

اين مطلب درباره گوشي نوكيا مدل N85 هشت گيگابايتي ميپردازد

N۸۵ نوکیا با حافظه ۸ گیگابایتی یکی از جدیدترین گوشی‌های معرفی شده در سری N است که به تازگی به بازار ایران راه یافته است.
سری N نوکیا، سری گوشی‌های چندرسانه‌ای است؛ گوشی‌هایی که با ترکیب قابلیت‌های پیشرفته موسیقی و تصویر، مرورگر وب، دسترسی آسان به اینترنت، سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی و حافظه‌های داخلی ارتقا یافته، امکان برآوردن اکثر نیازهای روزمره کاربران را دارد و برای برخی حرفه‌ای‌های حوزه موبایل حتی می‌تواند نقش یک کامپیوتر جیبی را ایفا کند. اخیرا با توجه به ارایه خدمات اینترنتی از طریق اپراتورهای ارتباطی در ایران، کاربران ایرانی هم می‌توانند از ویژگی‌های مختلف گوشی‌های اینترنت‌دار برخوردار شوند. اما در مورد گوشی N۸۵، شرکت نوکیا ایران پا را فراتر گذاشته و با بومی‌سازی کامل این گوشی امکان استفاده آسان‌تر کاربران را فراهم کرده است. این بومی‌سازی شامل نصب ۳۰ آهنگ ایرانی متنوع، صفحه کلید فارسی و دفترچه راهنمای فارسی است.
● مزایا
صفحه نمایش ۶/۲ اینچی با وضوح تصویر QVGA، دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED و زوم خودکار، سیستم عامل سیمبین ۹.۳ و حافظه خارجی ۸ گیگابایتی از جمله ویژگی‌های برجسته N۸۵ است. از دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توان به سیستم نصب‌شده GPS با سه ماه راهنمای صوتی مسیرها به صورت رایگان، پشتیبانی از شبکه چهاربانده GSM و ۳G با HSDPA، Wi-Fi، پورت خروجی تلویزیون (TV out)، طراحی کشویی دوطرفه -کاربر هم به صورت عمودی و هم افقی می‌‌تواند با گوشی کار کند-، رادیو FM، ضبط فیلم با کیفیت VGA، پورت USB و فناوری بلوتوث و کلید دستی قفل صفحه کلید اشاره کرد.
● معایب
هر چند تلاش شرکت نوکیا برای بومی‌سازی N۸۵ در ایران تا حد زیادی قابل قبول بوده است، اما ایرادی که همیشه به گوشی‌های سری N با سیستم GPS وارد است، نبود نقشه راه‌های ایران بر روی این گوشی‌ها است که به این ترتیب کاربران می‌توانند از قابلیت‌های پیشرفته سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی یا برنامه‌های کاربردیgoogle Map یا Nokia Map استفاده کنند.
اشکال دیگری که می‌توان درباره این گوشی عنوان کرد، نداشتن قدرت زوم قوی و کارایی بالای دوربین آن است. انتظار می‌رود دوربین ۵ مگاپیکسلی N۸۵، امکان عکسبرداری با وضوح تصویر بهتر و تسهیلات بالاتری را به کاربر ارایه دهد.
اما در هر صورت N۸۵ در مقایسه با مدل‌های اخیر سری N نظیر N۸۱، N۷۸، N۷۹ گزینه بهتری برای انتخاب به حساب می‌آید زیرا از نظر امکانات از تمام این گوشی‌ها پیشرفته‌تر است.
● بسته‌بندی N۸۵
هنگام خرید N۸۵، تجهیزات پرمصرفی به کاربران در جعبه گوشی ارایه می‌شود. کارت Micro SD با حافظه ۸ گیگابایت، هندزفری با کلید کنترل بزرگ که کاربر می‌تواند بدون نگاه کردن به آن دستورات را اجرا کند، پورت خروجی تلویزیون و کابل انتقال داده از جمله تجهیزات دورن جعبه گوشی است.
● طراحی و ساختار
ابعاد N۸۵، ۱۶×۵۰×۱۰۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۲۸ گرم است. از لحاظ شکل ظاهری، N۸۵ یک گوشی کشویی ساده بدون هیچ تنوعی نسبت به دیگر گوشی‌های کشویی سری N است. سطح جلویی آن مشکی براق و رنگ پشت آن تقریبا مسی‌رنگ است، اما ابتکار خاصی در طراحی آن به کار گرفته نشده است. البته این گوشی یک مدل لوکس نیست و شاید نوکیا ترجیح می‌دهد به جای طراحی ظاهری، بیش‌تر به قابلیت‌های حرفه‌ای آن توجه کند، ولی تلفیق یک طراحی زیبا با ویژگی‌های پیشرفته، چیزی است که اکثر کاربران شیفته آن هستند. مثلا سری ۸۸۰۰ نوکیا به طراحی توجه می‌کند و قابلیت‌های خاصی ندارد و سری N برعکس. بلندگوی N۸۵ در قسمت بالای گوشی واقع شده است. زیر صفحه نمایش ۷ کلید ناوبری به شکل D قرار دارد. اسلات‌کارت micro SD در طرف چپ گوشی زیر پوشش پلاستیکی است تا از کثیف شدن آن جلوگیری شود. در طرف راست گوشی کلید کنترل صدا، کلید قفل صفحه کلید و کلید اختصاصی دوربین جای گرفته است. پورت‌های هندزفری و شارژ گوشی در قسمت بالای آن قرار دارد. باتری ۱۲۰۰ mAh این گوشی امکان مکالمه ۷ ساعته و حالت آماده باش ۳۶۰ ساعته را به کاربر می‌دهد. این میزان نگهداری شارژ باتری تا ۲ روز به کاربر امکان گرفتن ۵۰ عکس، یک ساعت و نیم مرورگری وب با Wi-Fi، ۲۰ دقیقه فیلمبرداری، یک ساعت ناوبری GPS، چندین تماس صوتی و ۲۰ دقیقه پخش موسیقی را می‌دهد.
● صفحه کلید مناسب
صفحه کلید N۸۵ به صورت الفبایی بوده و کاربر برای تایپ پیامک یا گرفتن شماره با مشکلی مواجه نمی‌شود. اگر گوشی را به صورت افقی درآوریم، کلیدهای اختصاصی بازی، گالری و پخش‌کننده موسیقی نمایان می‌شود.
● کیفیت پخش صدا
کارآیی N۸۵ در دریافت و پخش تماس‌های صوتی بسیار مناسب است و هنگام مکالمه از کیفیت پخش بالایی بهره می‌بریم. به علاوه قابلیت تشخیص صدا هم می‌تواند به کاربر برای شماره‌گیری کمک کند. شما می‌توانید در این جدول آزمایش بلندگوهای گوشی‌های مختلف سری N را در مقایسه با N۸۵ ببیند.
● سرویس Messaging
N۸۵ نوکیا از انواع پیام‌های متداول نظیر SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی می‌کند. N۸۵ توانایی کم کردن سایز عکس‌ها را برای ارسال از طریق MMS دارد. این گوشی همچنین دارای ویرایشگر پیام‌های صوتی است. شما می‌توانید یک صدایی را ضبط کرده یا از کلیپ‌های صوتی گوشی برای ارسال MMS استفاده کنید.
● با موسیقی پرواز کنید
پخش‌کننده موسیقی N۸۵ تقریبا از تمامی فرمت‌های موسیقی پشتیبانی می‌کند. لیست‌ آهنگ‌ها به صورت خودکار به خواننده، آلبوم، ژانر و آهنگساز تقسیم می‌‌شود.
شما حتی می‌توانید لیست مورد علاقه خودتان (Playlist) را در گوشی بسازید.
▪ پخش‌کننده ویدیو و رادیو FM
▪ پخش‌کننده فیلم N۸۵ می‌تواند در دو حالت
Land Scape یا پرتره کار کند. هنگام پخش تمام صفحه فیلم، کلیدهای کنترل پنهان می‌شود و شما به راحتی می‌توانید بدون هیچ آیکن اضافه‌ای فیلم را تماشا کنید.
رادیو FM این گوشی، دارای رابط ساده‌ای است و می‌تواند به صورت خودکار موج رادیویی در دسترس را بررسی و ذخیره کند. ویژگی دیگر N۸۵، داشتن FM transmitter است که به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را بر روی موج فرکانسی رادیو پخش کنید و دیگران می‌توانند با قرار گرفتن بر آن موج رادیویی، آهنگ‌های پخش شده از گوشی شما را ببینید.
● گالری عکس
گالری عکس N۸۵ به صورت چرخشی و سه بعدی به نمایش درمی‌آید. عکس‌ها در دو حالت پرتره و Land Scape با زوم ۸x نشان داده می‌شود. با تنظیمات گالری کاربر می‌تواند افکت‌های مختلف هنگام پخش اسلایدها را اعمال کند یا بین نمایش اسلایدها وقفه بیندازد.
● اتصالات
اتصالات یکی از مهم‌ترین اجزای مدل‌های سری N نوکیا است و N۸۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. پورت USB، فناوری بلوتوث، اتصالات شبکه‌ای نظیر GPRS، EDGE، ۳G و HSDPA از جمله راه‌های اتصالی N۸۵ است.
● قابلیت‌های برنامه‌ریزی
تقویم N۸۵ دارای سه نوع متفاوت نمایش شامل ماهانه، هفتگی و روزانه است. نرم‌افزار office موبایل با برنامه‌های از پیش نصب شده Word، Excel، PDF و Powerpoint برای انجام کارهای روزمره بسیار مفید است. برنامه کاربردی دیگر، برنامه فشرده‌سازی ZIP است که به شما امکان استخراج فایل‌های آرشیو شده بر روی گوشی را می‌دهد. با برنامه‌های اعلان اخطار می‌توانید برای هر مناسبتی یک زنگ هشدار تنظیم کنید. برنامه بازی‌های Ngage و سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی از دیگر برنامه‌های کاربردی این گوشی است.
● حرف آخر
شاید بتوان گفت که N۸۵ نسخه به روز شده دیگر مدل‌های سری N نوکیا است که اگرچه ویژگی‌ برجسته یا خلاقانه‌ای ندارد اما همه چیز به طرزی مناسب در کنار هم قرار گرفته و در مجموع یک وسیله پرکاربرد راحت را ایجاد کرده است.
صفحه نمایش N۸۵ از لحاظ وضوح تصویر و اندازه عالی است اما دوربین ۵ مگاپیکسلی آن با وجود قابلیت‌های پیشرفته شاید در برابر رقبا کم بیاورد زیرا قدرت زوم دوربین N۸۵ آنچنان جذب‌کننده نیست. حال، تقریبا همه چیز در مورد N۸۵ گفته شده و اکنون می‌توانید خودتان با توجه به نیاز شخصی‌تان و بودجه در نظر گرفته برای این کار تصمیم به خرید این گوشی بگیرید یا خیر. اما N۸۵ گوشی‌ای است که بسیاری از علاقه‌مندان گوشی‌های دیگر را به سمت خرید خود جذب می‌کند و اکثر خریداران هم از خرید این گوشی راضی هستند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا  در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا

  • برای مطلب بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا وارد نمائید

نظر شما درباره بررسی گوشی N۸۵ هشت گیگابایتی نوکیا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه