بهترين بازيهاي ترسناك

		  بهترين بازيهاي ترسناك

از بازی‌های ترسناک خوشتان می‌آید؟ پس لیست زیر را نگاهی بیندازید، ببینید کدامیک از بازی‌های زیر را تمام کرده‌اید؟

از بازی‌های ترسناک خوشتان می‌آید؟ پس لیست زیر را نگاهی بیندازید، ببینید کدامیک از بازی‌های زیر را تمام کرده‌اید؟

● Darkseed

سال ۱۹۹۲ سال خوبی برای بازی‌ها بود. درین سال عناوین نوآور زیادی مانند Wolfenstein ۳D و Super Mario Kart پا به عرصه‌ی وجود گذاردند اما بازی‌هایی بودند که در بین این عناوین بزرگ مورد بی‌توجهی قرار گرفته که Darkseed یکی ازین عناوین است. قبل از سه بعدی شدن بازی‌ها، کمتر بازی‌ای بود که بتواند بازی‌کننده را به طور کامل بترساند و دارک‌سید درین امر موفق بود.

این بازی به ساخت Cybergames، و به سبک Point and Click، در سال فوق‌الذکر برای PC، آمیگا و اکثر کنسول‌های وقت منتشر شد و هنوز هم می‌تواند یک عنوان خوب برای ترس و وحشت به شمار بیاید.

شما در نقش مایکل داوسن بودید. یک نویسنده که تصمیم به زندگی در یک ویلای عصر گوتیک گرفته، که تنها چیزی که کم دارد جلای زندگیست. اولین صحنه‌ی بازی را تجربه‌ای بسیار وحشتناک خواهید یافت. عکسی که مایکل داوسن، توسط موجودات فرازمینی، زندانی شده در حالی که پیشانی وی از هم باز شده و دیگر یک موجود فرازمینی دیگر را می‌بینید که در یک جعبه‌ی خالی مانند یک کودک در گهواره قرار دارد.

موسیقی بازی که از فیلم Candyman گرفته شده بود هیجانی خاص به صحنه‌ها می‌بخشید و محدودیت زمانی بازی، که برخلاف اکثر بازی‌های ادونچر در بازی وجود داشت- شما را بیشتر هیجان‌زده نگه میداشت. شوک‌هایی قبل از کارهای عادی مانند باز کردن در و نگاه کردن در آینه ها، حسی مستشبه به انسان میداد.

سازنده‌ی هنری این بازی کسی نبود جز H.G Giger که برای کارهای فضاییش شناخته شده است و درین بازی با موجودات فرازمینی جدید خود جلوه‌ای دیگر به ترس بخشیده است. اگر سیمولیتور DOS را در کامپیوتر خود دارید، تاخیر نکرده و حتما این بازی را امتحان کنید.

● System Shock ۲

از لحظه‌ای که یک بازی جدید شروع می‌کنید، در خواهید یافت که شما در با یک قالب ترسناک رودررو هستید. یک صدای ماشینی به طرز زیبایی توضیح می‌دهد که شما تنها یک بسته گوشت و استخوان بوده و آنها را بزودی از دست خواهید داد.

System shock ۲ بازی‌کننده را وارد سفینه‌ی فضایی Von Braun، که تازه ساخته شده و برای کشفیات علمی به فضا فرستاده شده می‌کند و مانند تمامی سفینه‌های فضایی سبک علمی تخیلی، کارکنان آن تبدیل به زامبی شده و شما باید بازی را به کشتن و فرار از آنها بگذرانید.

این بازی با استفاده از Scripted Events در حالت Real Time، مانند کشته شدن یک زن پشت یک شیشه‌ی نشکن، شما را شوک زده کرده و قبل شلیک یک تیر، شما را هیجان‌زده مینمود. اولین اسلحه‌ی بازی نیز یک آچارفرانسه بود تا مدتی شما را چشم در چشم با دشمنان قرار دهد. مانند دیگر بازی‌های ترسناک نیز، موسیقی تکنو و متغیر بازی، نقش مهمی در بالا بردن جریان قلب شما داشت.

این بازی در سال ۱۹۹۹ عرضه شده و سازندگان آن ۸ سال بعد بازیِ Bioshock را عرضه نمودند که قالبی شبیه به این بازی داشت.

● Silent Hill

"محتوای بازی خشن و مستقلق میباشند". این جمله‌ای بود که شما را با قالب بازی Silent Hill آشنا می‌کرد و صحنه‌ی اولیه‌ی بازی، جدا شدن پدر و دختر در یک مکان کاملا دور افتاده توسط تصادف اتوموبیل، شما را بیشتر وارد آن میکرد.

وقتی که به وسط شهر می‌رسیدید و باران شروع به باریدن گرفته، و شخصیت اول بعد از مشاهد‌ ی گم شدن دختر خود میان دودها، فندکی را روشن می‌نمود و شما جز کمی جلوتر از پای خود را نمی‌دیدید. این تکنیک که در اکثر فیلم‌های ترسناک استفاده شده، به همراه موسیقی‌های زیبازی آکیرا یامااوکه که در آنها از تمامی عناصر اتمسفریک مانند آژیر آمبولانس استفاده شده‌بود، شما را بیشتر و بیشتر وارد دنیای مرموز و ترسناک سایلنت هیل می‌کند.

علاقمندان سبک هارار احتمالا این بازی را تجربه کرده‌اند، در غیر اینصورت حتما بازی را تهیه کرده و یک بازی ژاپنی ترسناک، بعد Resident Evil را تجربه کنید.

● Aliens Versus Predator

سری Alien and Predator فیلم‌های ترسناکی موفق هستند، اما بازی آن حکایتی جداست. این بازی مانند Darkseed از طراحیهای H.G Giger بهره‌مند بوده و اجازه می‌دهد در سه نقش Alien، Predator و یا نیروی مخصوص ارتش فضا بازی کنید که آخری، بهترین انتخاب برای یک بازی خونالود و ترسناک است. قطع و وصل شدن سنسور حرکتی یکی از المانهاییست که بازی برای ترسناک شدن استفاده می‌کند. موجودات فضایی مانند مورچه‌ها روی سقف و دیوار راه می‌روند. حتی بعد ازین‌که نیمی از بدن آنها را منفجر نمودید، هنوز به سمت شما حرکت کرده و قصد کشتن شما را دارند.

AvP یکی از تنها بازیهاییست که امکان ندارد بدون خالی کردن خشاب بعد از خشاب در هر ثانیه بر آن قالب آیید. به نظر دلایلی کافی به نظر می‌آید تا بازی را در صورتی که تجربه نکردید، بازی کنید.

● .F.E.A.R

این بازی همانطور که از نامش بر می‌آید یکی از بازی‌های ترسناک زیبا با استفاده از تکنولوژیهای جدید انجین Jupiter Ex بود که در آن با استفاده از نورهای دینامیک و سایه پردازی بسیار قوی به شما قوه‌ی وحشت را اعطا می‌کرد. مانند هر بازی دیگری، قفل شدن دوربین، بیرون ریختن دشمنان از هیچ‌کجا، صداهای ترسناک و فرابشری آنها و از همه مهم‌تر، Scripted Eventـهایی که در آن آلما، با ظاهر وحشتناکش ظاهر می‌شد، ضربدر هم شده و درجه‌ی ترسی بالا فراهم می‌آوردند و شما را تا لبه‌ی استقامت می‌کشاندند. جایی در بازی، بازی‌کننده بعد از بالا رفتن از یک نردبان، با دیدن تصویری سریع از پاهای آلما، به احتمال زیاد کنترل خود را از دست می‌داد زیرا اگر تمامی صحنه‌های بازی را زیر و رو کنیم، هرگز به صحنه‌ای غافلگیر کننده مانند این برنخواهیم‌خورد.

اگر در سبک ترسناک باشید می‌دانید که F.E.A.R از فیلم‌های ترسناک ژاپنی الهام گرفته که از میان انها میتوان به Ring اشاره کرد. گرافیک بازی امروزه هنوز زیبا به نظر می‌آید پس اگر آنرا تابحال ندیده‌اید، فرصت زیاد است.

● Vampire: The Masquerade – Bloodlines

این بازی علی‌رغم اسمش زیاد ترسناک نیست، اما در یکی از مراحل بازی، که در هتلی با معماری گوتیک می‌گذرد، وحشتی حاکم است که این بازی را به عنوان یک بازی ترسناک جلوه‌گر میکند و تصویر ترسناکش را مدتی مدید در ذهنتان باقی می‌گذارد.

● Clive Barker’s Undying

کلایو بارکر، نامیست آمیخته با ژانر هارار، چه در کتاب و چه فیلم، که فراموش کردن شوک هرکدام از آنها بعد از خواندن و یا دیدنشان مقدار زیادی قرص والیوم می‌برد.

وقتی که بارکر توجه خود را به بازی‌های کامپیوتری جلب نمود، در ساخت بازی Undying شرکت جسته و آنرا به یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تبدیل نمود. شما در بازی نقش پتریک گلووی، بازرس حوادث غیر مترقبه، را بازی می‌کنید که علاقه‌ی زیادی به ماجراجویی در عمارت‌های قدیمی و متروک دارد و بازی در یکی از همینها اتفاق می‌افتد. علی رغم قدیمی به حساب آمدن گرافیک و صوت بازی، هنوز هم میتوان تجربه‌ای وحشت‌آور از رفت و آمد بین اتاق‌های عمارت متروکه و شنیدن زمزمه های ترسناک و اتموسفر مورمور کننده‌ی بازی دریافت کرد.

● Dead Space

در Dead Space ما با فضایی مشابه با System Shock طرفیم، اما اینبار نمای دوربین به حالت سوم شخص مفردِ OTS (بالای کتفین) رجعان نموده و با گیم پلی‌ای شبیه به Resident Evil ۴، شما را به یک سفینه ی فضایی پر از موجودات ناشناخته و وحشی میبرد که باید برای کشتنشان، به دقت به شاخ‌های آنان شلیک کنید و در همین حین هوای خود و هم تیمی‌هایتان که هرکدام در یک قسمت کشتی پراکنده‌اند را داشته باشید. با استفاده از QTE، (رویدادهای سریع، که در آن باید دکمه‌هایی را پشت سرهم بزنید تا عملی انجام شود) و HUD غیر قابل محسوس در صفحه که به شما تصویری بزرگتر و وحشتناک تر از فضای بازی در اختیار می‌گذارد، صدا و موسیقی زیبا، از بین رفتن جاذبه و اکسیژن در فضا، و... همه و همه شما را وادار به تجربه‌ی این بازی خواهند کرد تا در یک کشتی پر از تله‌ی فیزیکی و جانوری، راه خود را باز کنید. هنوز کمتر از یک سال از انتشار بازی می‌گذرد، پس فرصت را از دست ندهید و این بازی را تجربه کنید.
       
   
   
            سید محمد ناظمی    
            بازی سنتر ( www.bazicenter.com )

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  بهترين بازيهاي ترسناك در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره بهترين بازيهاي ترسناك

  • برای مطلب بهترين بازيهاي ترسناك نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بهترين بازيهاي ترسناك وارد نمائید

نظر شما درباره بهترين بازيهاي ترسناك

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه