امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون

		  امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون

بدون تردید اگر قرار باشد تنها یک وسیله سرگرمی شناخته شده که مورد علاقه بسیاری از افراد است را نام ببریم این ابزار سرگرمی چیزی جز جعبه جادویی تلویزیون نخواهد بود

    بدون تردید اگر قرار باشد تنها یک وسیله سرگرمی شناخته شده که مورد علاقه بسیاری از افراد است را نام ببریم این ابزار سرگرمی چیزی جز جعبه جادویی تلویزیون نخواهد بود. در حقیقت این قاب‌کوچک که با پخش برنامه‌های متنوع، طیف وسیعی از مخاطبان را در سراسر دنیا با خود همراه می‌سازد ۴ میلیارد بیننده دارد و اغلب افراد به طور متوسط روزانه ۵ ساعت از وقت خود را به تماشای برنامه‌های تلویزیون اختصاص می‌دهند، اما این روزها تلفن همراه و کامپیوتر بخش قابل توجهی از سرگرمی‌های افراد را از آن خود ساخته‌اند و دلیل این‌که در دنیای امروز کامپیوتر و تلفن همراه بیش از یک همراه در کنار کاربران هستند این است که هر دو آنها از قابلیت دسترسی به شبکه‌های اینترنتی برخوردارند.

اگر فرد بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر خود را جستجو می‌کند. اما از آنجا که صفحه نمایشگر کامپیوتر و گوشی تلفن همراه در مقایسه با نمایشگرهای تلویزیونی کوچک‌تر است و کیفیت پخش صوت و تصویر تلویزیونی را ندارد مدیران گوگل تصمیم گرفته‌اند با همکاری شرکت‌های بزرگی همچون شرکت سونی و چند شرکت دیگر قدم به دنیای پرمخاطب این قاب‌کوچک تصویری گذارند. اگر کاربران بتوانند از نمایشگرهای تلویزیونی برای ارتباط با اینترنت استفاده کنند بسیاری از محدودیت‌های پیشین در این زمینه از میان برداشته شده و آنها به تجربه‌ای جدید دست خواهند یافت. تصور کنید که وقتی گیرنده تلویزیونی خود را روشن می‌کنید علاوه بر این‌که می‌توانید شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید بتوانید به همه شبکه‌ها و سایت‌های اینترنتی مورد علاقه خود که مطالب مورد نظرتان را در آنها جستجو می‌کنید نیز دسترسی داشته باشید و این همان چیزی است که تلویزیون گوگل برای مخاطبان خود به ارمغان خواهد آورد.

به عبارت دیگر تلویزیون گوگل تجربه جدیدی در دنیای تلویزیون است که به عنوان یک پل ارتباطی میان آنچه شما از آن به عنوان تلویزیون نام می‌برید و همچنین آزادی و قدرت عملی که با جستجو در شبکه‌های اینترنتی به آن دست پیدا می‌کنید، عمل خواهد کرد. در نسل جدید سیستم‌های تلویزیونی که نوعی تلویزیون اینترنتی به شمار می‌رود به کمک نرم‌افزار گوگل کروم علاوه بر این که به تمامی وب‌سایت‌های مورد علاقه خود دسترسی دارید می‌توانید همزمان از تلویزیون و اینترنت استفاده کنید. به این ترتیب به بیش از میلیون‌ها شبکه تلویزیونی و اینترنتی دسترسی خواهید داشت و به جای این‌که از نمایشگر تلویزیونی خود فقط برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنید، قادر خواهید بود از این نمایشگر تلویزیونی عنوان صفحه نمایش تصاویر، سیستم پخش موسیقی، کنسول بازی‌های کامپیوتری و بسیاری دیگر از امکانات و برنامه‌هایی که اجرای آنها تنها محدود به کامپیوترها بوده است، استفاده کنید.

اگرچه از چند ماه پیش اخبار و اطلاعات گوناگونی مبنی بر عرضه نرم‌افزاری جدید توسط شرکت گوگل برای تماشای آنلاین برنامه‌های تلویزیونی اعلام شده بود، اما سرانجام در کنفرانسی که در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه می مصادف با ۲۹ و ۳۰?اردیبهشت با حضور بیش از ۳ هزار نفر از برنامه‌نویسان گوگل برگزار شده بود این نرم‌افزار به نمایش عمومی گذاشته شد. کارشناسان و برنامه‌نویسان بر این باورند که تلویزیون‌های گوگل از فناوری‌های نوین در عرصه ارتباطات است که دسترسی به امکانات اینترنتی همچون جستجوی اینترنتی، اجرای برنامه‌های کاربردی و تماشای فایل‌های ویدئویی را در نمایشگرهای تلویزیونی امکان‌پذیر می‌سازد.

در حقیقت گوگل با راه‌اندازی نرم‌افزار تلویزیونی خود امکان ارتباط میان تلویزیون و اینترنت را فراهم کرده است. همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل اندروید گوگل سیستم‌عاملی است که گوگل آن را برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی کرده است. علی‌رغم این‌که پیش از این تصور می‌شد که این سیستم عامل رقیبی برای سیستم عامل سیمبین است که در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نوکیا نصب می‌شود، اما جالب است بدانید از آنجا که این سیستم‌ عامل به یک پهنای باند وسیع دسترسی دارد مهم‌ترین عامل در ایجاد پل ارتباطی میان تلویزیون و اینترنت به شمار می‌رود.

باتوجه به این موضوع می‌توان گفت که ایده تلویزیون‌های گوگل مدت‌ها پیش از طراحی سیستم عامل آندروید در ذهن برنامه‌نویسان این غول جستجوگر اینترنتی مطرح بوده است. در اجرای پروژه تلویزیون‌های گوگل که براساس اخبار منتشر شده از سوی گوگل قرار است از پاییز سال ۲۰۱۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران قرار گیرد ۳ شرکت سونی، لاجیتک و اینتل به ترتیب برای ساخت گیرنده‌های تلویزیونی و سیستم‌های پخش منطبق با سیستم Blueray ، سافت باکس همراه این سیستم و همچنین تولید تراشه‌های لازم برای این سیستم با گوگل همکاری خواهند داشت. گوگل با این اقدام خود فناوری‌های ارتباطی را زیر یک سقف ‌گردهم آورده است و همچون سروبلندی در برابر مایکروسافت و اپل که در تلاش هستند هرطور شده همه کاربران را به محصولات خود وابسته نگاه دارند، قد برافراشته است.

● پل ارتباطی دنیای رسانه و اینترنت

تحولات جدید ایجاد شده در گوگل و تلاش این شرکت برای راه‌اندازی تلویزیون گوگل سر و صداهای بسیار زیادی را در دنیای فناوری به راه انداخته است. این روزها نمایشگرهای جدیدی براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا به بازار عرضه شده است که اغلب خانواده‌ها هزینه‌ قابل‌توجهی را به خرید این نمایشگرها اختصاص می‌دهند. بی‌شک اگر گیرنده‌های تلویزیونی بتوانند خدمات متنوع‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهند می‌توانند تا حد بیشتری رضایت آنها را جلب کنند. گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر اینترنتی توانسته است پاسخگوی نیاز انسان‌ها در دنیای ارتباطات باشد. اگرچه تا پایان دهه ۱۹۹۰ میلادی گوگل تنها به عنوان یک جستجوگر مطرح بوده است اما امروزه قدم فراتر از عرصه‌های پیشین گذاشته و نه‌تنها به دنیای تلفن همراه بلکه به جعبه جادویی تلویزیون هم قدم گذاشته است. در مقایسه با گذشته ارتباطات آنلاین میان افراد افزایش یافته و بنابراین حجم اطلاعاتی که از طریق وب میان افراد تبادل‌ می‌شود نیز بیشتر شده است.

با توجه به اهمیت این موضوع دسترسی به سیستمی که بتواند استفاده آسان و سریع از اطلاعات شبکه‌های اینترنتی را امکان‌پذیر سازد ضروری خواهد و به نظر می‌رسد که تلویزیون گوگل می‌تواند پاسخگوی این نیاز برای افراد مختلف باشد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند، از آنجایی که بخش بزرگی از درآمد گوگل حاصل تبلیغات مختلفی است که از طریق این غول اینترنتی انجام می‌شود، گوگل قصد دارد با راه‌‌اندازی تلویزیونی موسوم به تلویزیون گوگل فعالیت‌های خود در زمینه تبلیغات را بیش از پیش افزایش دهد و بخشی از درآمد ۷۰ میلیارد دلاری تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی را نیز از آن خود سازد.

اما براساس اخبار اعلام شده از سوی گوگل، هدف اصلی از راه‌اندازی این تلویزیون ایجاد رابطه‌ای کامل بین اینترنت و تلویزیون است. وقتی موتور جستجوگر گوگل را در نمایشگر تلویزیونی خود فعال می‌کنید می‌توانید درباره برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، جدول زمان‌بندی‌شده پخش این برنامه و همچنین شبکه تلویزیونی که این برنامه را به روی آنتن ارسال می‌کند، اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنید.

از سوی دیگر می‌توانید فایل‌های ویدئویی با فرمت فلش را که در اینترنت وجود دارد روی صفحه نمایشگر تلویزیون خود تماشا کنید یا اگر خدمات و کالاهای تبلیغ شده مورد توجه شما قرار گرفت تنها با یک کلیک روی تبلیغاتی که مورد توجه شما قرار گرفته است در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شرکت ارائه‌کننده آن کالا یا خدمات تماس برقرار کنید. به نظر می‌رسد که شرکت سونی نخستین شرکتی است که با معرفی نسل‌جدید تلویزیون‌های خود در پاییز امسال از تلویزیون گوگل پشتیبانی کند. به طور کلی می‌توان گفت که تلویزیون گوگل مجموعه‌ای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که براساس سیستم عامل آندروید طراحی و ساخته شده است.

اگرچه به نظر می‌رسد که استفاده از خدمات و امکانات تلویزیون گوگل مستلزم خرید نسل جدید تلویزیون‌های سونی باشد اما باید این مژده را به شما بدهیم که سخت‌افزار مجزایی توسط شرکت Logitech تولید شده است و کسانی که قصد خرید تلویزیون‌های جدید سونی را ندارند می‌توانند تنها با خرید این سخت‌افزار و اتصال آن به سیستم نمایشگر تلویزیون خود از طریق پورت HDMI از این سرویس جدید گوگل به طور رایگان استفاده کنند و اما یک خبر خوش برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه آندروید‌.

تلویزیون گوگل علاوه بر این که به فناوری wi-Fi و بلوتوث مجهز است این امکان را در اختیار کاربران گوشی‌های آندرویدی قرار داده است تا از طریق آن بتوانند یک صفحه اینترنتی را روی گوشی تلفن همراه خود باز کرده و سپس آن را به صفحه نمایشگر تلویزیون خود منتقل کنند و حتی از طریق صفحه کلید گوشی تلفن همراهشان تلویزیون را کنترل کنند. به این ترتیب وقتی پای تلویزیون به تماشای برنامه‌ای نشسته‌اید به امکاناتی بیش از تلویزیون‌‌های معمولی دسترسی خواهید داشت و بیشتر از قبل از تماشای تلویزیون لذت خواهید برد.
       
   
   
            منابع: gizmodo/Eweek
فرانک فراهانی‌جم    
            روزنامه جام‌جم ( www.jamejamonline.ir )    

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون

  • برای مطلب امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون وارد نمائید

نظر شما درباره امكانات جديد گوگل براي ورود به تلويزيون

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه