نوشابه گازدار معجون مرگ

		  نوشابه گازدار معجون مرگ

نوشابه های گازدار یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی هاست که مصرف می شود. این نوشیدنی در شیشه ها و قوطی های خوش رنگ تهیه و به مقدار زیادی جایگزین آب شده است و مورد استفاده تمامی سنین قرار می گیرد.

  
نوشابه های گازدار یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی هاست که مصرف می شود. این نوشیدنی در شیشه ها و قوطی های خوش رنگ تهیه و به مقدار زیادی جایگزین آب شده است و مورد استفاده تمامی سنین قرار می گیرد. با عرضه نوشابه ها به بازار، نوشیدنی های سالم مانند آب میوه، شیر و آب جایگاه خود را از دست داده است و مردم به میزان بالایی از این نوشیدنی به تنهایی و یا همراه با غذا استفاده می کنند بدون این که به عوارض جانبی آن که در برخی موارد می تواند زندگی مصرف کننده را تهدید کند، فکر کنند. در این مطلب مضرات نوشابه ها را مروری خواهیم کرد که خواندن آن می تواند مفید و بسیار آموزنده باشد.
۱) کمبود مواد مغذی؛ نوشابه گازدار کالری زیادی را در اختیار بدن قرار می دهد و اغلب این کالری ها به ذخیره بدن تبدیل می شود.به نقل از سایت MSNBC نوشابه های گازدار با جایگزین شدن شیر، آب میوه و آب علاوه بر از بین بردن ماده مغذی باعث کمبود مصرف ویتامین، ماده معدنی و فیبر رژیمی می شود.
۲) پوکی استخوان؛ بررسی ها نشان داده است مصرف نوشابه با تراکم پایین توده استخوانی در زنان ارتباط دارد. افزایش مصرف نوشابه های گازدار و کاهش مصرف شیر، دخترها و زنان را به پوکی استخوان در آینده مستعد می کند. میزان بالای فسفات در بعضی نوشابه های گازدار باعث افزایش میزان فسفات و کاهش میزان کلسیم در خون می شود و در نتیجه کلسیم را از بدن خارج می کند.
۳) چاقی مفرط؛ این نوع نوشیدنی ها منبع اصلی قند اضافه است و یک قوطی ۳۳۰ میلی لیتر نوشابه یعنی ماهانه معادل با ۶ کیلوگرم اضافه وزن. چاقی مفرط ناراحتی هایی مانند: دیابت، کمردرد و بیماری قلبی ایجاد می کند.
۴) سنگ کلیه؛ افزایش منیزیم ادراری، سیترات و Oxalate پس از مصرف نوشابه باعث تشکیل سنگ کلیه می شود.
۵) شیرین کننده مصنوعی و سمی؛ مضرترین مواد موجود در نوشابه شیرین کننده مصنوعی به نام aspartame Sucralose و acesulfamekاست. تحقیقات نشان داده، « aspartame» در ایجاد ام اس، صرع، سندروم، خستگی مفرط، بیماری پارکینسون، آلزایمر، عقب افتادگی ذهنی، نقص مادرزادی، فیبروم، سردرد، میگرن، حمله عصبی، سرگیجه، حالت تهوع، ناراحتی روده ای، پوسته شدن پوست، عصبی بودن، افسردگی و ناباروری مردان نقش دارد.«AcesulfameK» است که حاوی ماده سرطان‌زا به نام«Methyilene Chloride» است باعث سردرد، افسردگی، حالت تهوع، آشفتگی ذهنی، نقص کبد و کلیه، سرطان و اختلال دید می شود. در موش های آزمایشگاهی دیده شده که «Sucralose» باعث بزرگ شدن غدد کبد و کلیه، کاهش میزان رشد، کاهش تعداد گلبول های قرمز، طولانی شدن مدت بارداری، سقط جنین، کاهش وزن جنین، جفت و اسهال می شود. آخرین تحقیقی که انجام گرفته نشان می دهد که نوشابه های رژیمی به جای ایجاد کاهش وزن با تحریک کردن اشتها باعث افزایش وزن می شود.
۶) نقرس؛ مصرف بالای این نوشیدنی در بزرگسالان به میزان بالای اسیداوریک ارتباط دارد و به طور چشمگیری خطر نقرس را افزایش می دهد.
۷) دندان؛ بررسی ها ثابت می کند که مصرف نوشابه گازدار مینای دندان را از بین می برد.
۸) کافئین؛ نوشابه ها دارای کافئین است و میزان بالای این ماده می تواند باعث فشار خون بالا، کم آبی بدن، ناراحتی گوارشی، بی قراری، اضطراب، بی خوابی و بی نظمی ضربان قلب شود.
۹) از آنجا که نوشابه گازدار حاوی بعضی از مواد شیمیایی است که باعث از دست دادن آب بدن می شود پس از خوردن مقدار زیادی نوشابه احساس تشنگی به فرد دست می دهد.
۱۰) اسید کربنیک موجود در نوشابه؛ در صورت مصرف منظم و مکرر آن به طور غیر قابل تصور به بدن انسان ضرر می رساند.

مترجم: علیرضا
   
    روزنامه خراسان

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  نوشابه گازدار معجون مرگ در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره نوشابه گازدار معجون مرگ

  • برای مطلب نوشابه گازدار معجون مرگ نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد نوشابه گازدار معجون مرگ وارد نمائید

نظر شما درباره نوشابه گازدار معجون مرگ

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه