فوايد روغن زيتون

		  فوايد روغن زيتون

همیشه شنیده ایم که مصرف روغن زیتون موجب کاهش سکته های قلبی و مغزی می شود. آیا یافته های جدیدی درباره مزیت های مصرف آن به دست آمده است؟

   
همیشه شنیده ایم که مصرف روغن زیتون موجب کاهش سکته های قلبی و مغزی می شود. آیا یافته های جدیدی درباره مزیت های مصرف آن به دست آمده است؟ ...
جدیدترین پژوهش ها نشان می دهد که افزودن مقادیر زیادی روغن زیتون به رژیم غذایی در برابر آسیب سلولی که می تواند به سرطان منجر شود، اثر محافظتی دارد. در عین حال، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولئیک (اسید چرب امگا ۳ ) و مقدار بسیار اندکی اسید لینولنیک (اسید چرب امگا ۶) و مواد آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها و ویتامین های A و E است که مصرف آن همواره توصیه می شود. اما علاوه بر این می توان از روغن زیتون برای زیبایی هم استفاده کرد.
اگر به دنبال ماده طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست خود هستید،بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست موثر بوده و هم اکنون در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد اما اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. امروزه در بسیاری از شامپوها،روغن های حمام، لوسیون ها،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود.این روغن به دلیل داشتن پلی فنول ها از آسیب های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود،جلوگیری می کند.پوست وقتی صدمه می بیند که سلول هایش تخریب شوند بنابراین پلی فنول های موجود در کرم های ضدآفتابی که از روغن زیتون تهیه می شوند،می توانند مانع از آسیب های پوستی شوند.در یونان باستان،مصر و روم از این ماده برای زیبایی پوست زنان استفاده می شد بنابراین نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از دیگر خواص روغن زیتون است.
● زیتون و قلب
نقش روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی از مدت ها پیش اثبات شده است. بیماری های قلبی به طور عمده در اثر رادیکال های آزاد و وجود کلسترول بد ایجاد می شوند.اما دانشمندان پرتغالی دانشگاه پورتو به تازگی دریافتند که در روغن زیتون نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که گلبول های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می کند.
به گفته این محققان روغن زیتون دارای نوعی ماده به نام DHPEA-EDA است که نقش مهمی در محافظت از گلبول های خونی که مستعد آسیب های اکسیداتیو هستند، دارد. دانشمندان قبلا اثر محافظتی روغن زیتون روی قلب را کشف کرده بودند، اما اکنون دلیل این حفاظت را بهتر درک می کنند. به این ترتیب که مصرف ۲۵ سی سی، یعنی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز به مدت یک هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود. نقش حفاظتی از معده، لوزالمعده و کیسه صفراروغن زیتون تنها روغنی است که توسط معده بسیار خوب تحمل می شود.
در واقع روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب حفظ می کند. این روغن سبب افزایش ترشح صفرا و هورمون های لوزالمعده می شود و بهتر از هر دارویی از این دو عضو محافظت می کند، در نتیجه می تواند از تشکیل سنگ های صفراوی نیز جلوگیری کند.
   
    سلامتیران

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  فوايد روغن زيتون در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره فوايد روغن زيتون

  • برای مطلب فوايد روغن زيتون نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد فوايد روغن زيتون وارد نمائید

نظر شما درباره فوايد روغن زيتون

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه