ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري

		  ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري

هندوانه یکی از میوه هایی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای سلامت دارد. این میوه بهترین منبع گلوتاتیون، نوعی آنتی اکسیدان مهم در مسمومیت زدایی از کبد است.

 هندوانه یکی از میوه هایی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای سلامت دارد. این میوه بهترین منبع گلوتاتیون، نوعی آنتی اکسیدان مهم در مسمومیت زدایی از کبد است. علاوه بر این میزان لیکوپن موجود در هندوانه نیز بسیار بالا بوده و از این رو احتمال ابتلا به سرطان پروستات و سایر انواع سرطان ها را کاهش می دهد.
سیترولین موجود در هندوانه نیز نوعی آنتی اکسیدان است که به آرگینین تبدیل شده و به باز شدن رگ های خونی کمک می کند که در تنظیم فشار خون نیز مؤثر است. هندوانه همچنین منبع غنی پتاسیم، ویتامین ث و بتاکاروتن بوده و هر فنجان آن تنها حاوی ۴۸ کالری است. مصرف روزانه میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند هندوانه از بروز پیری زودرس و همچنین چروک های پوستی جلوگیری می کند.
هندوانه همچنین منبع ویتامین B۶ و B۱ نیز به حساب می آید. علاوه بر این آنتی اکسیدان موجود در هندوانه تأثیر رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کند. مصرف هندوانه روی پوست صورت برای از بین بردن قرمزی پوست مؤثر بوده و باعث مرطوب ماندن و درخشان شدن پوست خواهد شد. اسیدهای موجود در روغن دانه هندوانه به عنوان لایه بردار پوست عمل کرده و اسیدهای چرب ضروری امگا۳ و امگا۶ موجود در آن به لطافت پوست کمک می کند. این روغن قابلیت جذب بالایی داشته و به راحتی در پوست نفوذ می کند، از این رو مصرف آن به عنوان روغن ماساژ، کرم صورت و یا حتی روغن مو بسیار مفید است. ۲۰۰ گرم هندوانه معادل یک لیوان آب، رطوبت برای بدن تأمین می کند.
   
    روزنامه ایران

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري

  • برای مطلب ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري وارد نمائید

نظر شما درباره ميوه هاي قرمز رنگ مفيد براي جلوگيري از پيري

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه