همه چیز درباره جوش صورت

همه چیز درباره جوش صورت

هیچ روشی قطعی برای از بین بردن جوش وجود ندارد.

هیچ روشی قطعی برای از بین بردن جوش وجود ندارد. یكی از نگران ترین و متداول ترین مسائل پوستی كه برخی اوقات بسیاری از زنان در زندگیشان از آن رنج می برند، جوش صورت است.
آنها خواه به صورت دانه های چربی، دانه های سفید (برآمدگی هایی كه فاقد چرك و تورم یا به رنگ قرمز است)، جوش ها (ملتهب شده، قرمز، برآمدگی های زیاد كه فاقد چرك است. و خواه به صورت جوش های چرك دار (ملتهب شده، قرمز، برآمدگی های زیادی كه فاقد چرك می باشد)، باشند، عیب های پوستی محسوب می شوند.
تقریبا ۹۵ درصد مردم در خلال زندگی خود جوش می زنند. این بی نظمی می تواند كم یا زیاد صورت بگیرد و حتی می تواند به خاطر ترس زیاد به وجود بیاید و در سنین ۱۱ الی ۵۰ سال اتفاق بیافتد.

سه مطلب در مورد جوش صورت

▪ اولین و در درجه نخست شما نیاز به بیش از سه روش در مورد درمان جوش دارید، زیرا نه تنها آنها مانع یا برطرف كننده جوش هستند، بلكه این روش ها می توانند موجب رفع كامل مشكلات پوستی شوند.
▪ دومین روشی كه موجب ایجاد جوش صورت می شود پوست تمیز است. بدبختانه ایده های غلط كه باعث بیش از اندازه پاك كردن صورت با صابون ها و پاك كننده های قوی، موجب به وجود آمدن جوش شده و تنها خطر حساسیت زیاد و خشكی و عدم ممانعت از جوش را افزایش می دهند. صابون ها و پاك كننده ها نه تنها موجب بسته شدن منفذه ها می شوند بلكه معمولا موجب تركیدن جوش ها می شود واقعیت آن است كه پاك كننده های ملایم مراقبت پوست خطر تركیدن جوش را به همراه دارند.
▪ سوم اینكه تصور می شود برخی از محصولات موجب به وجود آمدن جوش می شوند. به هر حال زمانی كه جوشی را در صورتتان می بینید نمی توانید آن را فراموش كنید. بیشتر جوشها پس از استفاده از لوازم آرایش یا برخی از انواع دیگری كه محرك هستند یا به خاطر حساسیت به وجود می آیند) كه روی سطح پوست مشخص می شوند، حداقل دو یا سه هفته باقی می مانند. در حقیقت جوشی كه از منفذی بیرون می زند طول می كشد تا از بین برود. با وجود آن كه مرحله از بین رفتن جوش طولانی است اما اگر شما نفهمید و یاد نگیرید چگونه آن را از بین ببرید، نمی توانید كاملا موجب عدم عود شدن جوش ها شوید. اگر تنها به جوش ها توجه كنید متوجه می شوید كه جوش هایی كه ایجاد شده اند، متوقف نمی شوند.

دلایل ایجاد جوش صورت

دلیل واقعی تركیدن جوش ها چیست؟ چندین عامل وجود دارد كه یك به یك به وجود آمدن جوش ها كمك می كند.
۱) فعالیت هورمونی
۲) تولید مجدد چربی با غده چربی
۳) سلول های نامنظم پوست یا از بین رفتن سلول های مرده پوست، كه هم در سطح پوست و هم در داخل منفذ پوست هستند.
۴) باكتری به وجود آمده در منفذ پوست
گرچه دلیل كمی وجود دارد كه باكتری موجب ایجاد جوش می شود اما دلیل برخی از جوش ها به هر حال باكتریست.
۵) واكنش های مواد تحریك كننده یا حساسیت به لوازم آرایش، غذاهای خاص (ندرتا)، یا داروها
داخل یك غده چربی نوعی از باكتری (گونه ای از باكتری های گرم مثبت كه به صورت ساپروفیت در بدن انسان، حیوانات و جامدات وجود دارند) یا Pacnes كه محیطی برای رشد جوش است وجود دارد ، سلول های مرده پوست و چربی زیاد ، در غده چربی شرایطی را برای جوش فراهم می كند كه باعث می شود خوب رشد كند.
همان گونه كه جوش ها دوباره ایجاد می شوند، تحریك و التهاب پوست اتفاق می افتد این خود پاسخ سوال چرا اكثر جوش ها قرمز و متورم می شوند، است. هر فولیكول مو به وسیله یك غده چربی رشد می كند. تركیب غده چربی و فولیكول مو را مجرا می نامند كه همانند یك منفذ محسوب می شود.
زمانی كه همه چیز خوب پیش می رود چربی به آرامی منفذ را ترك كرده و به تدریج روی سطح پوست تركیب می شود، این امر موجب نگهداشتن رطوبت و نرمی سطح پوست می شود. اما زمانی كه همه چیز خوب پیش نمی رود، همچنین زمانی كه منفذ با چربی و سلول های پوست مرده و باكتری بسته شود، جوش بیرون می زند.
زمانی كه بدن شما چربی بسیار زیادی تولید می كند، معمولا سلول های پوست مرده روی سطح پوست یا داخل منفذ از بین نمی روند و آنها می توانند به همدیگر پیوسته و مانع از خروج از طریق منفذ شوند.
همه این چربی های زیاد و سلول های پوست مرده مثل یك ماده سفید و نرم كه منفذ را می پوشاند یكپارچه می شوند. این التهاب و چربی زیاد باعث می شود دیوار دانه چربی جدا شده و مواد (چربی باقی مانده های سلول، باكتری و تمام مواد) داخل اطراف این بافت پوست بریزد. در این زمان مصونیت بدن پاسخ می دهد، و برای كمك به ترمیم (باعث تورم می شود) چرك را به محیط ملتهب می فرستد در نتیجه بدن شما جوش می زند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : همه چیز درباره جوش صورت در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره همه چیز درباره جوش صورت

  • برای مطلب همه چیز درباره جوش صورت نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همه چیز درباره جوش صورت وارد نمائید

نظر شما درباره همه چیز درباره جوش صورت

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه