تاريخچه بازي Hitman

تاريخچه بازي Hitman

سری بازی های Hitman دیگر برای تمامی گیمرها شناخته شده می باشد و نیازی به مقدمه چینی در مورد این بازی نیست

 

سری بازی های Hitman دیگر برای تمامی گیمرها شناخته شده می باشد و نیازی به مقدمه چینی در مورد این بازی نیست و نیازی نیست که بگوییم که این بازی جزء اولین بازی ها در سبک مخفی کاری می باشد و همگان کماکان با مأمور۴۷ آشنایی دارند ، در هر حال برای شروع نیازی به مقدمه هایی هست تا هم کسانی که چندان زیاد(توجه کنید که چندان زیاد!)با این سری آشنایی ندارند و هم اینکه تاریخچه از همه نظر کامل باشد مقدماتی را می گوییم تا ذهنتان برای قسمت های اصلی شروع به فعالیت بنماید!

Hitman از سری بازی های مخفی کاری می باشد که توسط کمپانی بازی سازی دانمارکی IO Interactive ساخت شده و شرکت Eidos Interactive وظیفه ی انتشار این سری را داشته و این سری را علاوه بر پلتفر PC برای اکثر پلتفرم ها و کنسول های روز زمان خود منتشر کرده این پلتفرم ها Nintendo GameCube, PlayStation ۲, Xbox, Xbox ۳۶۰ را شامل می شود .

این مجموع بازی از سری رمانهای Hitman: Enemy Within که نوشته ی William C. Dietz می شود اقتباس شده و حق مطلب را به اثر اصلی ادا کرده به گونه ای که همیشه جزء انتخاب های اول یک گیمر بوده که یکی از دلایل موفقیت آن می توان به داستان این سری اشاره نمود که دارای فراز و نشیب ها و هیجان هایی می باشد.

این سری به قدری موفق بود که فیلمی را بر اساس داستان این سری ساخته شد که فیلم ساخته شده چندان جالب از آب در نیامد و انتظارات را برآورد نکرد و در کل فیلم با بی دقتی بسیار ساخته شد در نتیجه موفقیت چندانی کسب نکرد و موجب نارضایتی هایی از طرف جامعه گیمرها و منتقدین سینما شد؛ این فیلم در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۷ منتشر شده که بازیگر Timothy Olyphant در نقش اول فیلم یعنی Agent ۴۷ هنرنمایی کرد.

این سری بر محور فردی با نام مستعار Agent ۴۷ که ۴۷ و M.R۴۷ هم خطاب می شود گردش می کند او این نام را از روی بارکدی که در پشت گردنش هک شده گرفته که این بار کد ۶۴۰۵۰۹۰۴۰۱۴۷ می باشد؛ او یک قاتل قراردادی است که فقط و فقط برای کشتن ساخته شده و در ازای موفقیت در اجرای مأموریت هایش که اشخاصی ناآشنا هستند پولی را که در قرار داد عقد شده دریافت می نماید ،البته این قرار داد از طرف قانون پشتیبانی نمی شود.

مأمور ۴۷ تنها یک نفر نیست بلکه ۵ روح در یک کالبد هست!به گونه ای که این فرد محصول آزمایش های یک دانشمند ژنتیک است که این دانشمند از DNA پنج تن از بزرگترین قاتل ها و جنایتکاران دنیا وی را کلون کرده !

تا کنون تنها چهار نسخه بازی از این سری منتشر شده و البته کمپانی Eidos خبر از نسخه پنجمی هم برای این سری خبر داده که هیچ گونه اطلاعات دیگری به جزء اسم این بازی که Hitman ۵ نام دارد و اینکه برای پلتفرم های Xbox ۳۶۰, PlayStation ۳ ، Windowsمتشر خواهد شد.

این سری به دلیل خشونت بالا و خونریزی برای درجه سنی بالای ۱۷ سال از سویEntertainment Software Rating Board ارزیابی شد. سبک تمامی این سری اکشن سوم شخص stealth-based می باشد که این سبک طرفداران زیادی هم دارد.

سری هیتمن که تا کنون منتشر شده شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به هر یک بیشتر خواهیم پرداخت:

● Hitman: Codename ۴۷

▪ تاریخ عرضه:۲۰۰۰

▪ پلتفرم: Windows

● Hitman ۲: Silent Assassin

▪ تاریخ عرضه:۲۰۰۲

▪ پلتفرم: Windows, PlayStation ۲, Xbox, GameCube

● Hitman: Contracts

▪ تاریخ عرضه:۲۰۰۴

▪ پلتفرم: Windows, PlayStation ۲, Xbox

● Hitman: Blood Money

▪ تاریخ عرضه:۲۰۰۶

▪ پلتفرم: Windows, PlayStation ۲, Xbox, Xbox ۳۶۰

● Hitman Triple Pack

شاید نام Hitman Triple Pack را شنیده باشید!

این نسخه شامل سه بازی از چهار نسخه اصلی می باشد که برای PC و PlayStation ۲ منتشر شده که این سه نسخه شامل Hitman ۲: Silent Assassin, Hitman: Contracts, ، Hitman: Blood Money

می باشد که این نسخه در اروپا با نام Hitman The Triple Hit Pack و در آمریکای شمالی با نام Hitman Trilogy منتشر شده که تاریخ عرضه آنها هر یک به ترتیب June ۲۲, ۲۰۰۷ و June ۲۰, ۲۰۰۷ می باشد که مقصود از انتشار این نگارش زنده کردن نام هیتمن و آشنا کردن گیمرهای جدید با مأمور ۴۷ بود که در این امر هم موفق عمل کرد و باری دیگر این نام این اسطوره را بر سر زبان ها انداخت .

البته برای فروش بیشتر این پکیج از بازی جدید آن زمان Kane & Lynch: Dead Men هم استفاده شد تا افراد بیشتری را جذب این بازی نماید.

یکی از ویژگی های بزرگ بازی ایجاد تنش ها و جزئیات حرکات می باشد برای مثال:شما در ملک خصوصی هدف و در کنار نگهبان با لباس مبدل دارید قدم می زنید شما می توانید با لباس نگهبان و اسلحه بدست وارد ملک شوید که با این کار احتمال لو رفتن شما افزایش میابد پس بهتر است که به جای یک نگهبان اسلحه بدست لباس پیش خدمت را پوشیده و با یک سینی اشتها آور به دشمن نفوذ کنید که در نتیجه احتمال مواجه شدن با نگهبانان کمتر شده و با خیال راحتتر مأموریت را بدون سر و صدایی به پایان می رسانید.

در Hitman هدف های زیادی تنها با یک گلوله به اتمام می رسد که این روند در نسخه چهارم Blood Money رایجتر شده بود ؛این روش روشی است که تنها در سری هیتمن مشاهده شده و باعث می شود که با احتیاط تمام و بدون اینکه شناسایی شوید مرحله مورد نظر را به پایان برسانید.

البته کشتن تنها با یک گلوگه بیشتر در نسخه دوم Silent Assassin پایه گذاری شد که در نسخه چهارم این مفهوم به اوج خود رسید در نسخه دوم اگر شما از گلوله های بیشتری برای کشتن سایرین به جزء هدف به کار می بردید بازی به شما لقب Mass Murderer را می داد که با دریافت این لقب به شما جایزه ای تعقل نمی گرفت و این باعث می شد تا مأموریت را از اول شروع کرده که این مختص گیمرهای حرفه ای بود و افراد آماتور به این موارد توجه چندانی نمی کردند و درصدد این بودند که بازی را تنها و به هر نحوی به اتمام برسانند و از گرفتن جوایز بی بهر شوند که این جوایز سلاح های مخصوص و جالبی بود که این سلاح ها به شرح زیر است:

▪ سرنگ حاوی زهرهای مهلک.

▪ سرنگ حاوی مسکن نیرومند برای بی هوش کردن موقتی.

▪ Franchi SPAS-۱۲ combat shotgun

▪ stainless steel AMT Hardballers

▪ Walther WA ۲۰۰۰ sniper rifle

▪ M۴ carbine assault rifle

▪ C-۴ plastic explosive

▪ submachine gun

▪ Garrote

سلاح هایی که در طی انجام مرحله بدست می آورید:

▪ Dragunov sniper rifle

▪ Desert Eagle

▪ SG۵۵۲ machine gun

▪ Uzi

● نماد هیتمن

۴۷ هم نیز مانند اکثر بازی ها آرم یا لوگوی مخصوص به خود را دارد .این نماد در اولین نسخه Hitman: Codename ۴۷ و در آزمایشگاه دکتر Ort-Meyers بر روی دریچه ها و درها ظاهر می شود و و در نسخه دوم هم در کف آزمایشگاه همانند سازی به خوبی این نماد نمایان می شود.

همچنین این نماد بر روی تفنگ مخصوص ۴۷ یعنی AMT Hardballer به صورت سفارشی کندکاری شده!در کل در اکثر تجهیزات ایجنت ۴۷ اعم از:لپ تاپ کیف دستی و... دیده می شود.

و در نسخه سوم این نماد بر روی پنجره شیشه ای و در کلیسا Gontranno نیز قابل رویت هست.
       
   
   
            عباس بیات    
            بازی سنتر ( www.bazicenter.com )   
   

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : تاريخچه بازي Hitman در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره تاريخچه بازي Hitman

  • برای مطلب تاريخچه بازي Hitman نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تاريخچه بازي Hitman وارد نمائید

نظر شما درباره تاريخچه بازي Hitman

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه