کمی درباره روزه

کمی درباره روزه

هزاران سال است كه از روزه برای نورانیت و تقدس استفاده می شود . با روزه ، فرد متدین آگاهی خویش را بالا می برد.

هزاران سال است كه از روزه برای نورانیت و تقدس استفاده می شود . با روزه ، فرد متدین آگاهی خویش را بالا می برد. حتی مردم بی دین در قدیم برای رضایت خدایان ،‌ یونانیان برای برآورده شدن حاجات و مذهبیون برای افزایش درك روزهای مقدس ، روزه می گرفتند .
كسانی كه به روزه گرفتن معتقدند بر این باور هستند كه روزه تنها راه پاک کردن جسم از سموم است ، هنگامی كه تنها آب می نوشید بدن سموم خود را دفع می کند و از سموم جدیدی كه غذا نامیده می شود خبری نیست. بنابراین نتیجه اصلی روزه گرفتن برای مدت ۵ روز یا بیشتر، یک بدن سلامت و رها از سم است . طرفداران روزه متعقدند كه روزه باعث افزایش عمر ، سلامتی ، جوانی ، نشاط و بالا بردن قدرت ذهنی و روحی می شود و بر این باورند كه روزه گرفتن باعث مداوای بیماریهای زیر می گردد:
آسم ، فشار خون بالا ، تومورهای سرطانی ، زخمها ، آرتروز ، بیماریهای قلبی ، میگرنها ، ناراحتیهای كلیه ، ام اس ، بیماریهای عفونی شكم ، تب یونجه.
همچنبن روزه بسیاری از بیماریهای مزمن دیگر را نیز درمان می کند .
برخی از تحقیقات نشان می دهد كه علائم بیماری بعد از روزه كاهش یافته است . اگر چه ما دریافتیم بسیاری از بیماریها به غذای روزانه ما بستگی دارند ، اما ممكن است تعداد آنها بیش از آن باشد كه ما اطلاع داریم . نقاط ضعف و قوت ‌ روزه به شرح زیر است :‌
نقاط قوت:كاهش وزن،سرعت بخشیدن به بهبود بیماریهای خفیف ،استراحت دادن به سیستم گوارش و دفع برخی از سموم
نقاط ضعف برای بیماران:از دست دادن آب بدن،
امكان ضرر رساندن به بدن به دلیل محرومیت از مواد مغذی ، پایین آمدن قند خون ،ضعیف شدن عضلات و افزایش تولید NH۳
مراحل روزه گرفتن به شیوه طب مکمل
روزی را كه می خواهید روزه بگیرید با سبزیجات فصل ، روغن زیتون تازه ، آب سبزیجات و افشره میوه جات آغاز كنید . در طول روزه داری شخص ممكن است فقط آب یا تركیب آب میوه و سبزیجات مصرف كند . بعد از دو یا سه روز روزه گرفتن ، روز اول سبزیحات تازه و آب میوه و سبزیجات مصرف می شود ، سپس تمامی غذاها به آرامی به خوراك روزانه افزوده می گردد . برای آماده شدن بدن جهت پذیرش غذا پیشنهاد می کنیم ابتدا از غذاهای سبك استفاده کنید و غذاهای پرادویه را بعد از چند روز به رژیم غذایی خود بیفزایید . همچنین توصیه می شود طی روزه و مدت كوتاهی بعد از آن ، فعالیت بدنی خود را كاهش دهید .
تاثیرات نامطلوب
در زمان روزه شخص ممكن است بوی بد و مزه نامطلوب در دهان و زبان حس كرده و احساس خستگی نماید .
طرفداران روزه می گویند كه این علایم، نمایانگر خارج شدن سم از بدن و همچنین از KETOSIS ناشی از كمبود مواد مغذی خاص است . از دست دادن آب هم مسئله مهمی است چون افراد نیاز به نوشیدن حداقل یك یا دو لیتر مایعات در روز دارند .
موارد استثنا
خانمهای باردار و شیرده و كودكان

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : کمی درباره روزه  در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره کمی درباره روزه

  • برای مطلب کمی درباره روزه نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کمی درباره روزه وارد نمائید

نظر شما درباره کمی درباره روزه

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه