روغن شترمرغ

		  روغن شترمرغ

روغن شتر مرغ بخش بزرگی از طب بومیان بوده است. ایرانان، مصریان و رومی های باستان از روغن شتر مرغ به دو منظور زیبایی و دارویی در درمان زخم، سوختگی، اگزما پسوریازیس، خشکی پوست، مو و تسکین دردهای مفصلی و عضلانی استفاده میکرده اند

تاریخچه شتر مرغ نشان می دهد که روغن شتر مرغ بخش بزرگی از طب بومیان بوده است. ایرانان، مصریان و رومی های باستان از روغن شتر مرغ به دو منظور زیبایی و دارویی در درمان زخم، سوختگی، اگزما پسوریازیس، خشکی پوست، مو و تسکین دردهای مفصلی و عضلانی و در مجموع روغن شتر مرغ را جهت درمان و مدیریت درد و نیز تمام بیماریهای طبیعی پوست خود استفاده می کردند.

مطالعات و تحقیقات بر روی روغن شتر مرغ اثبات کرده است که این روغن جهت کاهش التهاب، درد،التیام و بازسازی پوست بسیار مفید است.

روغن شتر مرغ به علت دارا بودن اسیدهای چرب ضروری امگا ۳و۶و۹ که مورد نیاز بدن انسان است و بدن قادر به ساختن این اسید های چرب ضروری نیست و باید روزانه از بیرون بدن تامین شود. این اسید های چرب برای تقسیم ،بهبود و رشد سلولی پوست لازم است. روغن شترمرغ یکی از شگفت انگیز ترین روغن های جهان است که به علت ریز مولکول بودن تقریبا شبیه اسیدهای چرب در پوست انسان است و نیز به جهت دمای ذوب پایین با سرعت فوق العادهای بدون چربی دادن به پوست ،جذب بدن می شودو منافذ پوست را مسدود نمی کند. لازم به ذکر است روغن شتر مرغ غنی از اکسیژن است و به همین علت است که در محل مورد استفاده و یا صدمه دیده باعث افزایش گردش جریان خون می شود. در حقیقت روغن شتر مرغ رازی از رازهای آفرینش است چرا که تنها روغن ریزمولکولی است که هم در تسکین و مدیریت درد و هم در امداد رسانی و بازسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

اثر بخشی روغن شتر مرغ بستگی به عوامل متعدد از جمله سن،وزن ونیاز بیمار دارد.

● زیبایی و بازسازی پوست:

می دانید که به طور معمول هیچ درمانی برای بیماریهای پوستی شناخته شده از قبیل اگزما و پسوریازیس وجود ندارد اما این بیماریها می توانند با مصرف روغن شتر مرغ بهتر مدیریت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نیاز بیمار اثر بخشی روغن جهت بازسازی پوست و نفوذ عمقی در بین لایه های پوست که هر کدام وظیفه ای خاص به شرح زیر به عهده دارند حدود ۷۵ روز زمان لازم است و باید با در نظر گرفتن ۳ عامل کلیدی فوق هر کسی دوز مصرف خود را مشخص کند.

صابون روغن شترمرغ با خواص شگفت انگیز ریز مولکولی خود قادر به باز کردن منافذ عمقی پوست است و نیز باعث پاکسازی سطح پوست می شود.

صابون روغن شتر مرغ به جهت دارا بودن اسیدهای چرب ضروری امگا ۳،۶و۹ دارای خواص آنتی باکتریال، ضد التهابی و احیا کنندگی پوست جدید و باعث از بین رفتن خشکی و خارش پوست می شود و همچنین موجب نرمی ، لطافت و رطوبت رسانی و شفافیت پوست می شود.

صابون روغن شتر مرغ به عنوان کاهش دهنده عوارض پوستی نظیر کک و مک، جوش های سر سیاه ، مناسب جهت انواع پوست و مشخصا جهت پوست های خشک و حساس، جوان سازی پوست، شفاف کننده پوست، کمک به کاهش چین و چروک پوست مصرف می شود.

نحوه مصرف روزانه بدین صورت است که جهت دست و صورت ۲ مرتبه در روز و برای بدن در هر بار استحمام انجام می شود. حداقل زمان جهت دست و صورت ۱ دقیقه و برای بدن۳ دقیقه کف صابون بر روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

بهتر است پس از استفاده از صابون، روغن شتر مرغ را جهت جوان سازی و خواص شگفت انگیز و معجزه گر آن استفاده شود.

روغن شتر مرغ همان گونه که پیشتر توضیح داده شد و به دو منظور زیبایی و دارویی استفاده می شود (این روغن جهت تشخیص، درمان و پیشگیری نیست) که در زیر برخی از موارد استفاده این روغن شگفت انگیز ارائه می شود:

روغن شتر مرغ برای امداد و تسکین دردهای مزمن مثل، آرتروز و روماتیسم سندروم تونل و کارپال گردن و کمر درد سیاتیک درد اسپاسم و عضلات آماس کیسه های مفصلی در ماهیچه (عضله) سردرد سینوس و میگرن هموروئید (بواسیر) و مناسب جهت ورزشکاران به کار می رود.

برای مراقبت های پوستی مثل، آکنه پسوریازیس اگزما مرطوب کننده و نرم کننده پوست کاهش پف کردگی زیر چشم ترک پاشنه پا رشد موی سر و ابرو بازسازی ناخن بریدگی و کبودی خارش و قرمزی پوست روزاسه لکه های قبل از بارداری ترک پوست بعد از بارداری، چاقی و لاغری آفتاب سوختگی سرمازدگی پوست خشک بازسازی و جوان سازی پوست ریزش مو شوره سر ترمیم پوست آسیب دیده ماساژ رفع چین و چروک بکار می رود.

بهترین زمان استفاده از روغن پس از شستشو و استحمام است.

این نکته قابل توجه است که لطفا قبل از مصرف بر روی قسمتی از پوست خود تست کنید.

مردم سالاری

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  روغن شترمرغ در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره روغن شترمرغ

  • برای مطلب روغن شترمرغ نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد روغن شترمرغ وارد نمائید

نظر شما درباره روغن شترمرغ

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه