بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون

		  بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون

بررسي گوشي نوكيا W350 W۳۵۰ سونی اریکسون یک گوشی کوچک و جمع وجور است که با وجود قابلیت های خاص پخش موسیقی قشر جوان موبایل بازها را هدف گرفته است.

W۳۵۰ سونی اریکسون یک گوشی کوچک و جمع وجور است که با وجود قابلیت های خاص پخش موسیقی قشر جوان موبایل بازها را هدف گرفته است. این گوشی جزو طبقه متوسط وسطح پایین گوشی های سونی اریکسون قرار می گیرد علاوه بر قابلیت های پخش واکمن یک رادیو fm به همراه rds نیز در این گوشی وجود دارد.
● محتویات بسته خریداری شده
ـ گوشی W۳۵۰ Sony Ericsson
ـ کارت حافظه M۲ با ظرفیت ۵۱۲ مگابایت
ـ شارژر
ـ راهنمای کاربر
ـ هندزفری
ـ کابل اتصال USB
ـ CD نرم افزارهای موردنیاز
● طراحی و ساختار
در کل طراحی W۳۵۰ جوان پسند است و تنها نکات جالب توجه آن روی پانل جلویی قرار دارد. وزن این گوشی ۷۵ گرم و ابعاد آن واقعاً کوچک است بطوریکه وقتی آن را در جیب خود قرار دهید گاهی اوقات احساس می کنید گوشی خود را گم کرده اید. مطمئناً این سایز کوچک گوشی برای افرادی که دستان بزرگی دارند نا مناسب بوده و کار با آن را دشوار می سازد. جنس بدنه گوشی از پلاستیک است. صفحه نمایش گوشی از نوع TFT با سایز ۹/۱ اینچ و ۲۲۰×۱۷۶ پیکسل است که امکان نمایش تا ۲۶۲ هزار رنگ را دارد و کیفیت تصاویر در آن در حد متوسط است. در کنار بالای صفحه نمایش بلندگوی صوتی و در زیر آن حسگر نوری قرار دارد. روی درب گوشی نیز کلیدهای کنترلی پخش موزیک قرار گرفته است که کار با این دکمه ها بسیار ساده است و با این دکمه ها بسیار ساده است و با فشردن هر یک از آن ها عکس العمل لرزشی احساس می شود.
مکانیسم درب رویی گوشی بسیار محکم و خوب است و به راحتی با یک دست می توان آن را باز کرد. میکروفون گوشی در زیر صفحه کلید عددی قرار گرفته است و به همین دلیل نمی توان تلفن ها و تماس ها را بدون باز کردن گوشی پاسخ داد اما می توان با استفاده از دکمه های کنترلی موزیک، گوشی را Silent کرد یا تماس ها را reject کرد. با باز کردن درب رویی گوشی صفحه کلید و کلیدهای جهتی نمایان می شوند.
در کناره سمت چپ گوشی دکمه مخصوص واکمن و احمل اتصال شارژر و در کناره سمت راست نیز کلید تنظیم ولوم گوشی قرار دارد. بلندگوی گوشی و نیز لنز دوربین آن در پشت گوشی قرار گرفته اند. اسلات کارت حافظه M۲ نیز در پشت گوشی و در زیر درب باتری است.
● ساختار منو
W۳۵۰ از منو نسل قدیمی سونی اریکسون نظیر W۸۸۰ و W۳۸۰ استفاده می کند. در پس زمینه می توان از تصاویر ثابت و معمولی و یا انیمیشنی استفاده کرد. منوی اصلی نیز بصورت استاندارد شبکه ای است.
● دفترچه تلفن
دفترچه تلفن این گوشی قابلیت ذخیره تا ۱۰۰۰ مخاطب یا ۲۵۰۰ شماره تلفن مختلف را دارد. امکان جستجو فقط با نام اول افراد وجود دارد و برای هر مخاطب می توان تا ۵ شماره تلفن مختلف به همراه اطلاعات مختلفی نظیر تصویر، ایمیل، آدرس و ... را ذخیره کرد.
● Organizer
می توان تا ۵ زمان را برای ساعت بیداری گوشی تنظیم کرد و برای هر کدام روزهای خاص هفته و یا موزیک خاصی را درنظر گرفت. بخش Coded note تقریباً فایده خاصی ندارد چراکه حتی اگر کلمه عبور اشتباه وارد شود می توان نیز نوت ها را دید و یا آن ها را حذف کرد. از دیگر برنامه های این بخش Notes، Timer، شمارنده معکوس، تبدیل واحد ماشین حساب هستند.
تقویم این گوشی قابلیت نمایش روزانه، هفتگی و یا ماهیانه را داردو می توان برای روزهای خاص رویدادهای خاص را در نظر گرفت و نیز امکان تکرار زنگ را برای آن رویداد در نظر گرفت. W۳۵۰ دارای ۱۴ مگابایت حافظه داخلی و ۵۱۲ مگابایت کارت حافظه M۲ است که امکان ارتقای آن نیز وجود دارد.
● پیام ها
در این بخش علاوه بر پیام استاندارد SMS و MMS امکان ارسال و دریافت ایمیل IM و Rss Reader نیز وجود دارد. برای ایمیل از پروتکل های POP۳ و IMAP استفاده کرد و برای هر account ایمیل می توان تنظیمات خاص را آنجام داد. IM جهت چت یا گفتگوی اینترنتی است که می توان از account های مختلف مثل yahoo، msn و AOL در آن استفاده کرد.
● ارتباطات
بلوتوث نسخه ۲.۰ و کابل دیتا USB از ابزارهای ارتباطی گوشی هستند. همچنین بلوتوث گوشی از امکان A۲DP نیز پشتیبانی می کند که از طریق آن می توان موزیکهای استریو را بطور بی سیم انتقال داد. با اتصال کابل دیتا گزینه های مختلفی نظیر Phone Mode جهت همزمان سازی فایل ها و Data Transfer جهت انتقال داده نمایان می شود. مرورگر وب این گوشی نیز مثل سونی اریکسون هایی دیگر ۳.۳ Net Front است که البته صفحات وب سنگین را باز نمی کند. امکانات محدودی مثل زوم نیز وجود دارد.
● مولتی مدیا
پخش موسیقی توسط نرم افزار walkman۲.۰ صورت می گیرد و می توان کلیه تراک های موسیقی را مشاهده کرده، دسته بندی یا مرتب نمود. هنگام پخش یک موزیک اطلاعات مربوط به آن در پایین صفحه دیده می شوند. W۳۵۰ دارای یک رادیوی FM داخلی به همراه RDS نیز هست که از هندزفری به عنوان آنتن گیرنده استفاده می کند. اینترفیس رادیو نیز بسیار ساده و استاندارد است و بطور اتوماتیک ایستگاه های رادیویی را جستجو و ذخیره می کند. پخش ویدئویی گوشی نیز اینترفیس ساده ای دارد و امکان Play و Stop در آن وجود دارد اما متاسفانه نمی توان فیلم را Pause کرد.
● دوربین
دوربین گوشی ۱.۳ مگاپیکسلی است و فلاش برای آن وجود ندارد و تصاویر فوق العاده و چشمگیری را ارایه نمی دهد اما با این حال می توان تنظیماتی را برای آن انجام داد. تایمر خودکار، افکت های گرافیکی، کیفیت تصویر و ... را می توان از منوی دوربین تنظیم کرد.
● نرم افزار
منوی Entertainment این گوشی گزینه های مختلفی مثل Music DJ، Video Player، Games و Track ID دارد. با استفاده از Track ID و اتصال به اینترنت می توان اطلاعات مختلفی را در مورد موسیقی در حال پخش بدست آورد. ۳ بازی مختلف Extreme Air Snow Boarding، Quadra POP که تقریباً شبیه Tetris است و Guitar Rock Tour روی گوشی بصورت پیش فرض نصب شده اند.
● کارایی
کیفیت صدای هنگام مکالمه و بلندی آن مثل بسیاری از گوشی های سونی اریکسون متوسط است و در محیط های شلوغ نویز زیادی توسط گوشی منتقل می شود. اجرای برنامه ها با سرعت انجام شده و مشکل یا تاخیری در بخش های مختلف وجود ندارد. باتری گوشی از نوع پلیمری (Li-Polymer) بوده و امکان ۷ ساعت مکالمه مداوم و ۳۰۰ ساعت حالت آماده به کار را فراهم می آورد.
● در نهایت
ویژگی های کلیدی و اصلی W۳۵۰ طراحی و ساختار جمع وجور مینیاتوری آن و نیز قابلیت های پخش موزیک است اما با اینکه W۳۵۰ یک واکمن است بدلیل عدم وجود بلندگوهای مناسب کیفیت پخش صوت خوبی ندارد و در مقایسه با سایر گوشی ها با همین قابلیت ها شاید ۵۳۱۰ نوکیا انتخاب بهتری باشد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون  در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون

  • برای مطلب بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون وارد نمائید

نظر شما درباره بررسي گوشيw۳۵۰ سونی اریکسون

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه