بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc

		  بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc

شركت سوني اريكسون در انتهاي سال 2010 تصمیم گرفت تا با یک گوشی خیلی پیشرفته وارد رقابت دوباره بشود. اين گوشي نتيجه اين تصميم شجاعانه سوني اريكسون است ...

می‌توان گفت که در ماه‌های آخر سال 2010 سونی اریکسون شرایط سختی را نسبت به دیگر رقبا داشت، بنابراین تصمیم گرفت تا با یک گوشی خیلی پیشرفته وارد رقابت دوباره بشود. نخستین گوشی سونی اریکسون از سری Xperia که در سال 2011 به بازار معرفی شد از آن گوشی‌های High End و فوق‌العاده است. این گوشی همانطور که از نام آن ARC (قوس) پیداست؛ از روبرو دارای طراحی قوسی شکل می‌باشد. این گوشی سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی دارد که از آن جمله می‌توان به پردازنده‌ی قدرتمند Qualcomm MSM8255 1GHz، حافظه‌ی رم 512 مگابایتی و البته سیستم عامل جدید Android 2.3 (GingerBread) و نمایشگر لمسی بسیار بزرگ 4.2 اینچی اشاره کرد. دوربین 8 مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیویی 720p HD را نیز به آن بیفزایید. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - وزن : 117 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM8255 Snapdragon; Adreno 205 GPU 1GHz
حافظه: حافظه داخلی 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی LED-Backlit LCD, Capacitive TouchScreen - اندازه 4.2 اینچ - 480 × 854
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه (v2.3 (Gingerbread - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هنذزفری - قطب نما - حسگر شتاب سنج - باتری 1500 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 430 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت

::
نقد و بررسی Sony Ericsson XPERIA Arc
از دیگر ویژگی‌های سونی اریکسون Xperia ARC می‌گوییم که یک Touch Screen BarPhone می‌باشد، یا گوشی صفحه لمسی با ظاهری استوانه‌ای شکل و عرض نسبتا باریک. به دلیل عرض کم، برخلاف گوشی‌های 4.3 اینچی HTC به راحتی در کف دست جای می‌گیرد. ابعاد آن 8.7 × 63 × 125 میلی‌متر و وزن این گوشی 117 گرم می‌باشد. نمایشگر 4.2 اینچی از نوع لمسی TFT Capacitive می‌باشد که البته AMOLED نیست. همچنین رزولوشن زیاد و بسیار خوب 480 × 854 پیکسل را نیز ارایه می‌کند. همانطور که گفتیم از پردازنده‌ی قدرتمند 1GHz و نسخه‌ی کاملا جدید سیستم عامل Android 2.3 یا همان "نان زنجبیلی!" (GingerBread) بهره می‌برد. در حال حاضر این یکی از حرفه‌ای‌ترین سیستم عامل‌های موجود در بازار می‌باشد. دارای 512 مگابایت حافظه‌ی رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD تا 32 گیگابایت می‌باشد. دوربین 8 مگاپیکسلی هم از امکانات بسیار خوبی چون فوکوس خودکار (Auto Focus)، فوکوس لمسی (Touch Focus)، تشخیص چهره و توانایی ضبط ویدیویی 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. این را هم بگوییم که سطح بدنه‌ی این گوشی ضد خش می‌باشد و از انواع دیگر امکانات رایج برای یک گوشی در چنین سطحی برخوردار است.

خوب این طور ادامه می‌دهیم که عدم توانایی در عملکرد Multi Touch و نیز حافظه‌ی رم کمتر نسبت به دیگر رقبا در بازار، از جمله‌ی عواملی بودند که باعث شدند Sony Ericsson Xperia X10 خیلی زودتر از حد انتظار از دیگر رقبای خود عقب بیفتد. اکنون در Sony Ericsson Xperia ARC نه تنها آن عیب‌ها برطرف شده‌اند، بلکه از فن‌آوری جدید Bravia Engine برای نمایش با کیفیت‌تر تصاویر و عکس‌ها نیز بهره می‌برد. از نظر آرگونومی نیز تصحیحات بسیاری در این گوشی صورت گرفته است تا به صورتی بهتر در کف دست جای گیرد. در ضمن سونی‌اریکسون ARC به پورت Mini HDMI برای اتصال به HDTV نیز مجهز می‌باشد.

منبع ديجي كالا

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

مقالات ثبت شده توسط مای اصفهان : 1265
اشتراک : 		  بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc  در فیس بوک تویتر مای اصفهان

نظرات کاربران درباره بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc

  • برای مطلب بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc وارد نمائید

نظر شما درباره بررسي گوشي جديد سوني اريكسون : Sony Ericsson XPERIA Arc

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
بازگشت به بالای صفحه