همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان

همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان

چهارمین همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار و سیکل ترکیبی امروز در اصفهان گشایش یافت

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان در آیین افتتاح این همایش گفت: تکمیل بخش بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی یکی از مسائل بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

مقدار تولید برق توسط نیروگاههای گازی کشور

رسول موسی الرضایی با بیان اینکه در نیروگاههای گازی کشور سالیانه 26 هزار مگاوات برق تولید می شود، افزود: 16 هزار مگاوات از این میزان برق قابل تبدیل به سیکل ترکیبی است.
 
وی تصریح کرد: این تبدیل باعث صرفه جویی 11 میلیارد لیتر سوخت، چهار میلیارد یورو ارز و جلوگیری از ایجاد آلاینده ها بویژه گاز دی اکسید کربن خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی نیاز است، ادامه داد: افزایش راندمان 37 درصدی به 41 درصد با تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی حاصل می شود.
 
وی با بیان اینکه از نیروگاههای انرژی های تجدید پذیر غافل شده ایم، اضافه کرد: استفاده از این نوع نیروگاهها باعث اشتغالزایی و توسعه شبکه برق خواهد شد.
 
موسی الرضایی گفت: با تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی و توسعه انرژی های تجدید پذیر می توان 45 درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرد.
 
وی اظهار کرد: سالیانه 250 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید و توسط 28 میلیون مشترک مصرف می شود.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: مصرف برق در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است و قیمت انرژی در ایران پایین تر از قیمت جهانی تعریف شده است.
 
وی گفت: 150 هزار میلیارد ریال برای توسعه و نگهداری شبکه برق کشور باید هزینه شود.
 
چهارمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی نیروگاههای بخار و سیکل ترکیبی با هدف بررسی مشکلات و معضلات نیروگاههای کشور با حضور مسولان نیروگاههای کشور تا 15 اسفند در اصفهان برگزار می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان

  • برای مطلب همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره همایش ملی انجمن صنفی نیروگاههای بخار در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه