بزرگترین کارخانه تولید کننده شمع تزئینی در اصفهان

بزرگترین کارخانه تولید کننده شمع تزئینی در اصفهان

این کارخانه شمع تزئینی توسط ناشنوایان اداره میشود

انگشت ها روی هوا خطوط را ترسیم می کنند تا یک کلمه درست شود و بعد کلمات کنار یکدیگر جمله ای را می سازد ،جمله ای نامرئی و ساکت که بزرگترین دردها را فریاد می زند: ˈمن بیکارمˈ.
 
بیکاری یکی از مهمترین مشکلات موجود در کشور ما محسوب می شود حالا وقتی پای معلولان و همچنین ناشنوایان در میان باشد این مشکل رنگ و بوی بیشتری به خود می گیرد.
 
طبق آمارهای تخمینی ارائه شده از سوی بهزیستی، حدود 10 درصد جمعیت کشور را ناشنوا و کم شنوا تشکیل می دهد که نزدیک به 40 درصد این افراد بیکار هستند.
 
چه بسیارند کارفرمایانی که جدا از حس ترحم حاضر نیستند این معلولان را باوجود استعدادها، کارآیی و توان بالقوه در بسیاری از مشاغل و حرفه ها به دلایل واهی به کار گیرند.
 
ولی در این بین کسانی پیدا می شوند که جدا از بقیه فکر می کنند و به عبارتی حرف کویر را می فهمند. 
 
اینجا شرکت تولید شمع افروز است، جایی که ˈمحمد رضا سیدین بروجنیˈ80 درصد نیروهای خود را از بین افراد ناشنوا انتخاب کرده است.
 
این کار آفرین نمونه استان اصفهان گفت: این کارگاه از سال 74 با پنج نیرو تاسیس شد که توانست برای اولین بار در ایران شمع های تزئینی تولید کند.
 
وی افزود: اکنون حدود 38 پرسنل در این شرکت مشغول به کار هستند که از این تعداد 24 نفر افراد ناشنوا می باشند.
 
وی دلیل انتخاب افراد ناشنوا در این شرکت را این طور بیان کرد: من بعد از دیدار با یک خانواده ناشنوا و دیدن مشکلاتشان، احساس کردم که آنها نیاز به کمک دارند و همین انگیزه من شد.
 
وی با اشاره به این مطلب که بعضی از افراد با به کارگیری یک ناشنوا آن را به عنوان یک نیروی ارزان قیمت تلقی می کنند گفت: بعضی از این افراد در جاهایی کار می کردند که حقوق ماهانه آنها زیر 50 هزار تومان بوده و یا اصلا به آنها هیچ حقوقی پرداخت نمی شد.
 
وی افزود: تمام افرادی که در این شرکت مشغول به کار هستند از حقوق کامل اداره کار، حساب شخصی به همراه بیمه برخوردار هستند. 
 
این سازنده شمع های تزئینی با بیان این نکته که مهم ترین مشکلات ناشنوایان برقراری ارتباط و استقلال در کار است گفت: این افراد به دلیل نقص عضوی که دارند همواره تحت مراقبت و کمک بوده اند.
 
سیدین با ابراز رضایت از کار افراد ناشنوا اظهار داشت: در این کارخانه به این افراد یاد داده شده است که بدون کمک از دیگران می توان کار خود را انجام داد و هم اکنون این افراد مانند افراد عادی و به بهترین نحو کار خود را انجام می دهند.
 
ˈبتول السادات موسویˈ مادر یکی از ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که در خانواده دو فرزند ناشنوا و یک فرزند معلول دارد گفت: چندین بار به بهزیستی مراجعه کردم تا فرزندان ناشنوایم را سر کار بگذارند ولی آنها در جواب گفتند برای افراد سالم کار نیست چه برسد به افراد ناشنوا. 
 
ˈعباسعلی محمدیˈ پدر خانواده با گفتن این مطلب که دختر ناشنوایش با یک ناشنوا دیگر ازدواج کرده و الان صاحب یک فرند هستند گفت: دامادمان در ابتدا در یک نانوایی کار می کرد که ماهانه بین 60 تا 70 هزار تومان حقوق دریافت می کرد که کامل صرف کرایه خانه می شد.
 
وی افزود: از طریق بهزیستی با آقای سیدین آشنا شدیم و از وقتی که هر دو سر کار می روند شرایطشان خیلی خوب شده است.
 
ˈهاجر صفریˈ یکی از ناشنوایان شاغل در این شرکت گفت: پدر و مادرم ازدواج فامیلی داشتند که من ناشنوا بدنیا آمدم.
 
وی افزود: یک برادر و یک خواهر دیگرم هم ناشنوا هستند.
 
وی با بیان این که برای ناشنوایان کار نیست و من خیلی دنبال کار بودم گفت: از وقتی در این جا مشغول شدم،مشکلات خود و خانواده ام کمتر شده است.
 
ˈزهرا صفریˈ یکی دیگر از شنوایان این شرکت گفت: حدودا 10سال پیش به دلیل یک بیماری شنوایی خود را از دست دادم .
 
وی افزود: حالا باید عمل کنم تا شنوایی ام را دوباره بدست بیاورم ولی چون هزینه عمل بالاست تا حالا نتوانسته ام.
 
وی در ادامه گفت: قبل از اینکه کار پیدا کنم در خانه بسیار عصبی بودم و با خانواده دعوا می کردم ولی از وقتی که در میان کسانی که مشکل من را دارند حضور پیدا کردم روحیه خیلی خوبی پیدا کردم.
 
این فرد ناشنوا با ابراز خرسندی از وضعیت کار خود در این شرکت گفت: در ابتدا اصلا فکر نمی کردم بتوانم موفق شوم ولی با کمک و راهنمایی آقای سیدین توانستم و موفق شدم .
 
ˈراضیه صفریˈ یکی دیگر از ناشنوایان نیز در گفت و گو با ایرنا از وضعیت اشتغال خود در این شرکت ابراز رضایت کرد .
 
رئیس اداره بهزیستی فلاورجان گفت: برای تشویق کارفرمایان به استفاده معلولان اداره بهزیستی خدماتی از قبیل سهم بیمه کارفرما و پرداخت کسری کارایی به کارفرمایان ارائه می شود. 
 
ˈعلی بهرامیˈ افزود: برخی از معلولان توانایی بالاتری نسبت به افراد عادی جامعه دارند که کارفرمایان می توانند در بسیاری از مشاغلن آنان را به کار گیری کنند.
 
به هر حال ،مشکل اشتغال این قشر از معلولان به علت ناتوانی در شنیدن فراموش شده در حالی که که همین افراد می توانند در برخی از مشاغل، بهتر از افراد سالم کارآیی داشته باشند.
 
به امید روزی که مشکل بیکاری بویژه برای معلولان برطرف شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره بزرگترین کارخانه تولید کننده شمع تزئینی در اصفهان

  • سیدجواد سیدنژاد

    سیدجواد سیدنژاد

    سلام من برای دومین بار در جهان توانستم شعله های رنگی تولید نمایم و خواستم با ثبت اختراع در اختیار خریداران این فرمولاسیون جدید و نادر قرار دهم\n09392004325

  •  مهسا

    مهسا

    سلام شماره تماس این کارخونه رو لطف میکنید؟

نظر شما درباره بزرگترین کارخانه تولید کننده شمع تزئینی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه