افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان

افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان

این هتل در خانه عامری ها در کاشان افتتاح شد

 هتل پنج ستاره در سرایˈعامریهاˈ بزرگترین خانه تاریخی ایران در کاشان روز سه شنبه در آیینی با حضورˈسلطانی فرˈمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.
ˈسیدمحمد بهشتیˈ افزود: کشور ایران در زمینه واگذاری و احیای آثار تاریخی تجربه ای نداشت تا اینکه به همت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و طرح پردیسان این واگذاری آغاز شد.
 
وی گفت: خانه عامریها نقش میهمان خانه ایرانی ها را دارد و امیدواریم با الگو قرار گرفتن این طرح، تکراری برای ادامه این روند در جای جای ایران باشد تا آثار ما بنحو شایسته حفظ و معرفی شود.
 
بهشتی تصریح کرد: تمرکز دولت جدید بر روی گردشگری فرهنگی است و هدف این گردشگری نیز معرفی شایسته آثار تاریخی و مدیریت این آثار است.
 
وی در خاتمه بهترین مکان برای ملاقات های فرهنگی را مکان های تاریخی دانست.
 
همچنین فرماندار ویژه کاشان در این آیین گفت: اگر تفکر توریست مذهبی را در اندیشه داریم، کاشان از شاخص ترین مکان ها در این زمینه است.
 
ˈابوالفضل صدرائیهˈ افزود: بیش از 1600 اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که افزون بر 330 اثر در فهرست میراث ملی کشور و حدود10 اثر میراث معنوی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
 
به گزارش ایرنا، خانه عامری های کاشان 9 هزار مترمربع عرصه و 12 هزار اعیانی دارد و با داشتن 85 اتاق و هفت حیاط بزرگترین خانه تاریخی ایران است.

امکانات هتل پنج ستاره عامری ها 

هتل پنج ستاره در سرای عامریها دارای 15 اتاق اقامتی با ظرفیت 32 تخت و چهار سوئیت مجزا و معماری و فضای سنتی است.
 
این هتل شامل چایخانه سنتی، سالن همایش، سالن پذیرایی و کارگاههای هنری و صنایع دستی با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
 
ˈ مهران سرمدیانˈ سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار گردشگر خارجی از کاشان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است، به طوری که ظرفیت مراکز اقامتی کاشان تا پایان شهریور امسال تکمیل شده است.
 
خانه عامری ها که در خیابان علوی کاشان قرار دارد، در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد توسعه یافت.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان

  • برای مطلب افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان وارد نمائید

نظر شما درباره افتتاح هتل پنج ستاره در کاشان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه