افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان

افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان

نمایشگاه سیمان در اصفهان افتتاح شد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: سیمان از مصالح ساختمانی دنیای مدرن است که عمری حدود 200 ساله دارد.
 
ˈرسول محققیانˈ با بیان اینکه پارلمان انگلیس اولین بنای ساخته شده با این ماده به شمار می آید، افزود: این کالای استراتژیک یکی از مهمترین فرآورده های معدنی در جهان صنعتی امروز قلمداد می شود.
 
وی گفت: صنعت تولید سیمان در ایران در سالهای گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
 
محققیان با بیان اینکه کشور در زمینه ساخت ماشین آلات کارخانه سیمان نیز طی 30 سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: بیش از دو سوم ماشین آلات یک کارخانه سیمان مدرن در ایران ساخته می شود.
 
وی ظرفیت تولید سیمان کشور را 80 میلیون تن عنوان و تصریح کرد: وجود 70 کارخانه با 240 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در کشور سبب شده است فعالان این بخش دورنمای گسترده تری را برای این صنعت ترسیم کنند.
 
محققیان با بیان اینکه فعالان این بخش درصدد افزایش ظرفیت تولید سیمان ایران از 80 به بیش از 110 میلیون تن تا پایان برنامه پنجم توسعه هستند، افزود: در سال 94 میزان صادرات سیمان کشور تا مرز 40 میلیون تن افزایش می یابد. 
 
وی اضافه کرد: سهم استان اصفهان در تولید سیمان حدود 10 درصد است. 
 
محققیان با بیان اینکه این شرایط مطلوب و امیدوار کننده است، اظهار داشت: این شرایط ایده آل نیست و این موفقیت نسبی در صورت بی توجهی به مولفه های علمی بازار و اقتصاد جهانی مستمر نبوده و رو به زوال خواهد رفت. 
 
وی ادامه داد: نمایشگاه مکانی است که بیش از همه به واقعیت ملموس بازار کسب و کار و سرمایه پذیری نزدیک است.
 
محققیان گفت: در فضای تخصصیِ بی نظیری که نمایشگاه در سایه همگرایی و هم افزایی در پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد، می توان اهداف بلند و متعالی را ترسیم کرد و به سرانجام رساند. 
 
وی کشف مخاطبان و گروه هدف جدید را تنها یک بخش از رسالت نمایشگاه بین المللی اصفهان دانست و گفت: آن چه در دید کلان تر و افق وسیع ترِ نمایشگاه باید به آن نگریست، دستیابی به روش ها، ایده ها و کارآفرینی های جدید حتی در مقیاس جهانی است.
 
محققیان اضافه کرد: اولین دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان در حالی کلید می خورد که 150 مشارکت کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
 
وی با بیان اینکه 20 درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه را شرکت های خارجی و یا دارندگان نمایندگی دیگر کشورها تشکیل می دهد، افزود: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در قالب این نمایشگاه، میزبان مشارکت کنندگانی از سه قاره اروپا، آسیا و اقیانوسیه است. 
 
اولین نمایشگاه صنعت سیمان با حضور دبیر اجرایی انجمن صنفی سیمان، دبیر انجمن صنفی صنعت ریختگری، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، مدیر عامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان گشایش یافت.
 
این نمایشگاه تا 30 خرداد برای بازدید علاقه مندان دایر است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان

  • برای مطلب افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره افتتاح اولین نمایشگاه صنعت سیمان در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه