مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان

مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان

صنعت گردشگری صنعتی است که میلیاردها دلار درآمدزایی دارد و در ایران برای بیش از سه دهه به دلایل مختلف نادیده گرفته شده است

مسعود سلطانی فر رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران گفته که پس از اجرای برجام، ایران شاهد سونامی گردشگران خواهد بود. 
صنعت گردشگری ایران در دو سال گذشته، سالانه 12 درصد رشد داشته و ایران امیدوار است که بعد از رفع تحریم ها، این صنعت بیش از هر صنعت دیگری رشد کند و درآمد زایی داشته باشد. 
تعدادی آژانس مسافرتی در بریتانیا تورهای گردشگری به ایران می برند؛ مسؤول یکی از این آژانس ها در لندن درباره میزان جذابیت ایران برای گردشگران خارجی گفت: نخستین موج افزایش درخواست سفر به ایران برای ما بلافاصله بعد از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و انتخاب روحانی بود؛ موج دوم بعد از توافق ایران و 1+5 و بعد هم وقتی وزارت خارجه بریتانیا هشدار خطر سفر به ایران را لغو کرد و خبر باز شدن سفارت ها منتشر شد؛ تورهای ما به ایران در دو سال گذشته 700 درصد رشد داشته اند. 
در ایران هم در دو سال گذشته، هر سال صنعت توریسم 12درصد رشد داشته است؛ در سال 2014 میلادی پنج میلیون مسافر خارجی از ایران دیدن کردند؛ نیمی از آنها زائران شیعه بودند؛ درآمد ایران از این توریست ها 7.5 میلیارد دلار بوده است. 
ایران آستین ها را بالا زده تا از این بازار داغ توریسم سهم بیشتری ببرد؛ صدور ویزای 30 روزه در فرودگاه برای اتباع 190 کشور یکی از این اقدامات تازه است، البته اتباع بریتانیا و آمریکا شامل این مقررات تازه نمی شوند. 
یکی از آژانس های مسافرتی لندن در این باره گفت: هنوز کمبود یکسری زیرساخت ها وجود دارد. پروازهای بین المللی یکی از آنهاست؛ تعداد پروازها به ایران خیلی کم هستند و هیچ پرواز مستقیمی از بریتانیا به ایران نیست؛ پروازهایی هم که به ایران می روند در ساعت های نامناسبی به ایران می رسند؛ یکی از چالش های دیگر، هتل ها هستند؛ در نقاطی مانند اصفهان و یزد فقط یک یا دو هتل خوب وجود دارد. امور مالی هم یکی از چالش های بزرگ است؛ توریست ها باید با خودشان پول نقد به ایران ببرند و همه جا هم پول نقد با خودشان داشته باشند چون کارتهای بانکی بین المللی آنجا کار نمی کند. 
بی.بی.سی افزود: همین کمبودها بستر تازه ای برای شرکت های نوپا ایجاد کرده است، یکی از آنها وب سایتی است که تجربه زندگی محلی را به گردشگران ارائه می دهد؛ روی این وب سایت اتاق های آپارتمان ها یا خانه های شخصی تبلیغ می شوند که گردشگران داخلی و خارجی می توانند آنها را برای مدت سفر خود اجاره کنند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان

  • برای مطلب مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره مشکلات گردشگران خارجی برای مسافرت به اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه