اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد

اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد

رئیس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان موفق به کسب جایزه 2016 سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی شد

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: خانم دکتر«نیزل صراف زادگان» جایزه 2016 سازمان بهداشت جهانی را در زمینه اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از آن خود کرد.
علا الوار(Ala Alwar) رئیس سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی اعلام کرد : بدلیل فعالیت دکتر صراف زادگان در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر بویژه تحقیقات قلب و عروق، جایزه 2016 این سازمان در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت که در شصت و دومین اجلاس منطقه ای این سازمان مورد بررسی قرار گرفت، به نامبرده تعلق می گیرد.
این جایزه در آیینی رسمی در شصت و سومین جلسه اجلاس منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که سال آینده میلادی در شهر قاهره در کشور مصر برگزار می شود، به دکتر صراف زادگان اهدا می شود.
جایزه مذکور توسط دولت کویت از دو دهه قبل تهیه و به سازمان بهداشت جهانی واگذار شده است و هر سال به افراد برگزیده در منطقه مدیترانه شرقی اهدا می شود.
پژوهشکده قلب و عروق اصفهان نخستین و تنها مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی در ایران و یکی از معدود مراکز ایرانی همکار این سازمان در خارج از تهران است.
فعالیت این پژوهشکده در سال ۱۳۶۷ با انجام یک طرح تحقیقاتی کشوری تحت عنوان 'شناخت شیوع و عوامل موثر بر بیماریهای قلبی' در استان اصفهان آغاز شد.
سازمان جهانی بهداشت(WHO) یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش مرجع سازمان دهنده را بر بهداشت جامعه جهانی ایفا می کند.
این آژانس در سال ۱۹۴۸ در ژنو سوئیس تاسیس شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد

  • برای مطلب اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهان جایزه سازمان بهداشت جهانی را کسب کرد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه