اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان

اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان

وی استار ارتباط اصفهان با هنرکده هنرهای زیبای بروکسل شد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دیدیه ریندرز(Didier Reynders) روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان و کشور بلژیک مشترکات زیادی دارند، اظهار کرد: این نقاط مشترک در بازدید از این شهر بخوبی مشاهده می شود و دو طرف می توانند در بخش کشاورزی و گردشگری نیز میزان تبادلات خود را افزایش دهند.
وی همچنین گفت: خوشحالم که در سفر خود به اصفهان، زاینده رود را جاری می بینم و بازدید از این شهر، تصاویر زیبایی را در ذهن ما بر جای گذاشته است.
دیدیه ریندرز افزود: توجه به مرمت آثار تاریخی در اصفهان و اقدام هایی که برای بازسازی و تعمیر این آثار انجام می شود، قابل ستایش است.
 
**پیش بینی استاندار اصفهان برای جذب 15 میلیارد یورو سرمایه گذاری در استان**
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه پنج هزار ساله اصفهان و ذوق و هنر مردم این استان گفت: اصفهان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و مقامات کشورهای مختلف است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت صنعتی ترین استان کشور است، گفت: بسیاری از کارخانه های مادر و تاسیسات صلح آمیز هسته ای در این استان قرار دارد و اصفهان از لحاظ اقتصادی سرآمد دیگر استان هاست.
زرگرپور افزود: با توجه به اینکه در طول ماه های اخیر هیات های اقتصادی 100تا150 نفری از اروپا به اصفهان سفر و شرایط موجود را بررسی کردند ، پیش بینی شده است پس از اجرای برجام، امکان جذب 15 میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید در استان وجود داشته باشد.
وی افزود: عمده این سرمایه گذاری ها در زمینه های زیست محیطی، انتقال فناوری، فناوری مربوط به آب و استفاده از انرژی های پاک خواهد بود.
وی افزود: اصفهان آمادگی دارد هیأت اقتصادی کشور بلژیک برای مذاکره و همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان به این استان سفر کنند.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری اصفهان گفت: اصفهان همچنین آماده حضور تور لیدرهای این کشور و همکاری با همتایان آن ها در اصفهان است.
زرگرپور به تجربه موفق آمیز برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: اصفهان آماده برگزاری هفته فرهنگی در شهر بروکسل است تا مردم این کشور بتوانند با فرهنگ و هنر این خطه آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در ماه گذشته اصفهان بعنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شد، افزود: این شهر می تواند برای گردشگران بلژیکی بسیار جذاب باشد.
وی با اشاره به وجود بیش از 20 هزار جاذبه طبیعی و میراثی که بیش از یکهزار و 700 اثر تاریخی آن ثبت ملی و پنج اثر نیز ثبت جهانی شده است، گفت: برنامه های مستمری برای بازسازی و احیای این آثار در نظر گرفته شده است.
زرگرپور افزود: تعداد زیادی از این آثار دارای قدمت بالای 500 سال هستند و به همین منظور نیز باید همیشه در حال بازسازی و احیاء باشند.
وی گفت: هزینه بازسازی این آثار بطور عمده توسط دولت پرداخت می شود و تعداد کمی از این آثار نیز به بخش خصوصی اختصاص دارد که تحت مدیریت و نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بازسازی و بهره برداری می شوند.
زرگرپور اضافه کرد: طبق سیاست های جدید دولت، بخشی از این آثار تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بهره برداری به بخش غیردولتی واگذار خواهد شد. 
وی با اشاره به سه برابر شدن تعداد گردشگران خارجی در دو سال گذشته گفت: در این دو سال با برنامه ریزی ها و اقدام های صورت گرفته تعداد تخت های هتل های استان 40 درصد افزایش یافته است ولی همچنان نیازمند احداث و تجهیز هتل در اصفهان هستیم.
استاندار اصفهان افزود: چند هتل توسط بخش خصوصی در حال احداث است و چندین طرح نیز برای سرمایه گذاری خارجی آماده شده است.
وی با بیان اینکه چند شرکت اروپایی برای احداث هتل در اصفهان اعلام آمادگی کرده اند، افزود: مواردی از سوی این شرکت ها در حال بررسی است و این امر سرمایه گذاری سودآور و مطمئنی را بدنبال خواهد داشت.
 
**رودخانه زاینده رود بدلیل خشکسالی با مشکل مواجه شده است**
زرگرپور به وضعیت رودخانه زاینده رود نیز اشاره کرد و افزود: این رودخانه بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که بدلیل خشکسالی های هشت سال اخیر، تغییر اقلیم و برداشت های بیش از اندازه با مشکل مواجه شده است.
وی به طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و افزود: با برقراری مدیریت یکپارچه در این حوضه و پیگیری ها و کنترل های صورت گرفته در سال گذشته 9 ماه آب در رودخانه جریان داشت.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان

  • برای مطلب اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره اظهارات وزیر خارجه بلژیک به هنگام دیدار از اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه