گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان

گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان

هجدهمین دوره نمایشگاه فرش دستباف با حضور 140 شرکت کننده صبح پنجشنبه در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا،اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در اصفهان اظهار کرد: تاکنون چهار پروانه از مجتمع قالی بافی اعم از متمرکز و غیرمتمرکز صادر شده است.
وی افزود: همچنین 16 نفر از فعالان حوزه فرش دستباف به صندوق مهر امام رضا(ع) در قالب تسهیلات کارگاهی و پشتیبان معرفی شده اند و مبلغ تسهیلات درخواستی برای این افراد حدود 38.5 میلیارد ریال بوده است.
احمدیه افزود: سال گذشته 22 دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد که حدود 900 نفر در آن شرکت کردند.
به گفته وی، برخی از این دوره ها به صورت استانی و برخی به صورت منطقه ای و ملی برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: اقداماتی در جهت نظام بخشیدن و توسعه همکاری ها در امر آموزش، پژوهش، امور تولیدی و صادرات و پشتیبانی از دست اندرکاران این عرصه انجام گرفته است.
وی گفت: تولید فرش دستباف در استان زیاد است و در مرکز استان اصفهان، فرش کرک و ابریشم با گره فارسی در طرح های لچک، ترنج، درختی، گلدانی و ... تولید می شود.
احمدیه افزود: از انواع سبک های موجود، تاکنون سه طرح اصفهان، نایین و کاشان در سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) دارای ثبت جهانی نشان جغرافیایی شده و دو سبک جوشقان و یلمه در دست بررسی و اقدام برای ثبت جهانی است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه بین استانداری، مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت و معدن و انعقاد تفاهمنامه بین اتاق بازرگانی، مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت و معدن از جمله این اقدامات است.
وی اظهار کرد: اکنون دولت تدبیر و امید عزم خود را برای اجرای اقتصاد مقاومتی جزم کرده است و توسعه کمی و کیفی هنر صنعت فرش نیز یکی از مقوله های اصلی و راهکارهای آن به شمار می رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با رفع تحریم ها و خروج از رکود اقتصادی می توان بارقه های امید را در قلوب فعالان حوزه فرش دستباف محقق کرد و جهشی را در صادرات فرش دستباف انجام داد.
همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به لزوم توجه به مقوله بازاریابی فرش اشاره کرد.
اصغر محققیان افزود: بازاریابی بهتر در کشورهای دیگر می تواند آینده این صنعت ارزشمند را بهبود بخشد.
هجدهمین دوره نمایشگاه فرش دستباف با حضور 140 شرکت کننده صبح پنجشنبه در اصفهان گشایش یافت.
در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، قم، فارس، تهران و کرمان در فضایی بالغ بر 9 هزار مترمربع آخرین نمونه های این هنر اصیل را به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه تا سوم آذر امسال دایر است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان

  • برای مطلب گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره گشایش نمایشگاه فرش دستباف اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه