برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور

برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور

سرپرست اداره ارزشیابی موسسه های پزشکی وزارت بهداشت در بیمارستان شهید چمران اصفهان اعلام کرد

علی محمد مصدق راد روز پنجشنبه هنگام بازدید از بیمارستان شهید چمران اصفهان همراه با نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران به خبرنگار ایرنا گفت: به تازگی دور دوم اجرای برنامه اعتباربخشی بیمارستان های کشور انجام شده و در حال بررسی نقاط ضعف و قوت آن هستیم.
وی اعتباربخشی را شامل ارزیابی موسسه های پزشکی توسط یک سازمان خارجی از نظر کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات خواند و اظهار کرد: استانداردهای اختصاصی بهداشت و درمان برای اعتباربخشی تعریف شده و گواهی اعتبار به موسسه های حائز این استانداردها، اعطا می شود.
مصدق راد با بیان اینکه در بازنگری استانداردهای اعتبار سنجی ایران، تجربه های بین المللی مد نظر بوده است، گفت: ما 62 موسسه اعتباربخشی در 51 کشور را بررسی کردیم تا از نظر محتوای استاندارد، روش های ارزیابی و آموزش های ارزیابان خود مطمئن باشیم.
وی همچنین به همکاری با یک موسسه بین المللی اعتبارسنجی اشاره و اضافه کرد: مقرر شده است این شرکت استانداردهای ما را ارزیابی کنند تا از قوی و جامع بودن استانداردهایمان اطمینان حاصل کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف افزایش رضایت بیماران و کاهش هزینه های درمانی گفت: این برنامه جامع، الگویی برای سایر کشورهاست که به ارتقای ساختارها و امکانات بیمارستان ها نیز کمک بسیار کرده است.
مصدق راد همچنین به سفر جیهان طویلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران به اصفهان نیز اشاره کرد و گفت : او در نخستین سفر استانی خود به اصفهان، از بیمارستان هایی که عملکرد خوبی در زمینه اعتبار سنجی داشته اند، بازدید کرد.
مصدق راد افزود: طویلا پس از این بازدیدها، گزارشی را درباره وضعیت اعتبار سنجی و بهبود کیفیت خدمات و ایمنی در بیمارستان های ایران به سازمان بهداشت جهانی ارائه می دهد.
وی با اشاره به ارتباط خوب جمهوری اسلامی ایران با سازمان بهداشت جهانی، اظهار امیدواری کرد که همکاری های بیشتری درباره اعتبار سنجی از نظر تامین و مشاوره ای صورت بگیرد.
مجتبی گلزاری رییس اداره اعتبارسنجی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به ایرنا گفت: اصفهان از استان های پیشرو در زمینه اعتبارسنجی بیمارستان هاست به همین دلیل، نخستین سفر نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، به این شهر صورت گرفت.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و هیات همراه از وزارت بهداشت، به منظور بررسی اعتبار بخشی بیمارستان های ایران، دیروز (چهارشنبه) به اصفهان سفر و با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره وضعیت اجرای استانداردهای اعتبار بخشی و اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی استان گفت و گو کردند.
همچنین این هیات از بیمارستان های شریعتی و امین بازدید و شرایط خدمت رسانی و اجرای استانداردهای اعتبار بخشی در آنها را بررسی کردند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور

  • برای مطلب برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور وارد نمائید

نظر شما درباره برقراری اعتبار بخشی در بیمارستانهای کشور

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه