ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد

ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد

اجرای علی و محمد سعیدی دوقلوی اصفهانی آواز ایران

به گزارش روز یکشنبهٔ گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزهٔ هنری، در آغاز ششمین شب آواز ایرانی، پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، سعید بیابانکی مجری برنامه از سیاوش شکوریان دعوت کرد تا به اجرای موسیقی بپردازد که عرفان شهرآبادی نیز با نوازندگی نی صدای او را همراهی کرد.
این در حالی بود که پس از استقبال از این گروه، آوازخوانی بهروز افشار و تارنوازی ساسان بازگیر به این محفل رونق بخشید.
در بخش بعدی برنامه، نماهنگ موسیقی «خونین دلان» پخش شد. آلبوم خونین دلان، مجموعه نوحه نواهای حسین بابای مشکین است که حاج عباس کیاماری و فرهاد کیاماری آن را بازخوانی کرده اند.
آوازخوانی مهدی نظری در کنار تارنوازی صابر نظرگاهی از بخش های دیگر این نشست ماهانه بود.
اجرای علی و محمد سعیدی دوقلوی اصفهانی آواز ایران، در حالی گرمابخش این محفل بود که صدای این خوانندگان را علی نعمت اللهی نوازندهٔ تار، همراهی می کرد.
بخش بعدی ششمین شب آواز ایرانی به سخنرانی حسین دی پیر مترجم و پژوهشگر موسیقی، دربارهٔ «نگاهی به هم سرایی مردمی در ایران» اختصاص داشت. در این قسمت با حضور فاضل نظری، داوود ورزیده، حسین دی پیر و حسن منصوری، آلبوم موسیقی «از نیستان» رونمایی شد. این آلبوم از تولیدات عاشورایی مرکز موسیقی حوزهٔ هنری است و شامل نوحه های شناخته شدهٔ کهن ایرانی است که داوود ورزیده آن ها را به شکل بی کلام برای هم نوازی نی و سازهای کوبه یی تنظیم کرده است. 
بخش پایانی این برنامه که مهم ترین بخش های آن بود، به آوازخوانی سیدرضا طباطبایی با همراهی نی نوازی حسن منصوری و تارنوازی سعید مزدک، هنرمندانی از مکتب موسیقی اصفهان، اختصاص داشت.
نشست ماهانهٔ شب آواز ایرانی، به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزهٔ هنری، شنبهٔ آخر هر ماه در تالار سورهٔ حوزهٔ هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار می شود. ورود به این برنامه برای همهٔ علاقه مندان آزاد است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد

  • برای مطلب ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد وارد نمائید

نظر شما درباره ششمین شب آواز ایرانی با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار شد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه