توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است

توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است

در جلسه شورای اداری اصفهان توسط مشاور وزیر کشور عنوان شد

به گزارش ایرنا، فهیمه فرهمندپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان، توجه ویژه مدیران به مسائل زنان و آسیب های اجتماعی آنان را خواستار شد و گفت: در دوران پس از انقلاب اقدامات خوبی در باره زنان صورت گرفته اما مشکلات و عدم اتکا به یافته های علمی و مستندات باعث شده است در باره زنان و مشکلات آنها دغدغه زیادی وجود داشته باشد.
وی افزود: در صورتی که سلامت و امنیت زنان به خطر بیفتد، سلامت و امنیت کل جامعه به خطر افتاده است.
فرهمندپور با بیان اینکه بروز آسیب های اجتماعی در زنان باعث ایجاد آسیب جدی به جامعه خواهد شد، افزود: به دلایل مختلف، صلاح و فساد زنان به شکل متمرکزی صلاح و فساد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در نظام قانونی ایران تبعیض خاصی در مورد زنان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 50 درصد از کودکان در کانون اصلاح و تربیت، مشکلات ناشی از مسائل خانوادگی و طلاق دارند،گفت: 30 درصد از این کودکان بچه های طلاق هستند که حل این مسائل نیازمند اهتمام جمعی گروه های مختلف در کشور است.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، افزایش آمار طلاق در جامعه را نگران کننده خواند و گفت: باید برای زنان سرپرست خانوار اقدامات اساسی صورت گیرد و جلوی رشد سریع آمار زنان سرپرست خانوار گرفته شود.
وی به افزایش سریع تعداد معتادان زن در جامعه نیز اشاره کرد و تغییر الگوی اعتیاد زنان، رشد کمی و پایین آمدن سن آغاز مصرف مواد مخدر در بین زنان را نگران کننده خواند.
فرهمندپور با بیان اینکه مدیران باید توجه خود را معطوف به علت ها کنند نه معلول ها، اظهار داشت: در نظام برنامه ریزی، علت ها پیگری می شود اما بسیاری از مسائل حوزه زنان با ایجاد تغییر در مردان قابل حل است.
وی گفت: باید هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف ایجاد شود و همه مدیران در باره موضوع آسیب های اجتماعی احساس خطر کنند.
مشاور وزیر کشور ، ایجاد عدالت بین زنان و مردان را خواستار شد و گفت: برای ایجاد الگویی از عدالت نسبی و کاهش فاصله دسترسی زنان و مردان، امکانات مختلف باید ارائه شود.
وی با مقایسه هرم سنی مردان و زنان سرپرست خانوار گفت: بیشترین تراکم سنی مردان سرپرست بین 35 تا 45 سال است در حالی که تراکم سنی زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال است که بیشتر نیازمند حمایت و عدالت هستند و باید با نگاه ایجاد عدالت نسبی در طرح ها و برنامه های استان کمک کنیم تا فاصله بین زنان و مردان بیشتر نشود و در ادامه بکوشیم این فاصله کاهش یابد.
فرهمندپور با بیان اینکه نباید فقط به فکر حل مسائل اقتصادی زنان سرپرست خانوار باشیم، افزود: باید برای رفع تمام مشکلات زنان سرپرست خانوار از جمله سلامت روحی و روانی و افزایش میزان اعتماد به نفس آنها توجه جدی شود.
وی با تاکید براینکه نقش زنان در توسعه و سهم آنها در توسعه یافتگی متوازن باید دیده شود،افزود:مدیران باید اعتبارات را به نحوی که خروجی آنها منجر به ایجاد عدالت نسبی در جامعه شود، تقسیم کنند و در هر حوزه برای بهبود وضعیت زنان و خانواده گام بردارند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است

  • برای مطلب توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است وارد نمائید

نظر شما درباره توانمندسازی زنان جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه