برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان

برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان

نخستین سمپوزیوم بیولوژی اسپرم روز پنجشنبه در پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان برگزار شد

به گزارش ایرنا، این سمپوزیوم با حضور حدود 300 دانشجو و پژوهشگر در رشته های علوم زیستی، ژنتیک، پزشکی، اورولوژی، علوم آزمایشگاهی ، تخصص زنان و زایمان و مامایی برگزار شد.
در این گردهمایی یکروزه بیش از 30 مقاله درباره محورهای سلول های بنیادی اسپرماتوگونی، اهمیت بررسی کروماتین اسپرم در تشخیص و درمان ناباروری، تغییرات پویای اپی ژنتیک و ژنتیک در طی اسپرماتوژنز و مراحل اولیه پس از لقاح، اهمیت فریز اسپرم در حفظ باروری، واریکوسل از دیدگاه سلولی و مولکولی، اهمیت روش های نوین جداسازی اسپرم در درمان ناباروری و نقش کروموزوم وای در ناباروری ارائه شد.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در این گردهمایی گفت: این سمپوزیوم با حضور اساتید فعال و شاخص در این زمینه و با ارائه دستاوردهای پژوهشی، گامی به سمت هدفمندکردن دانشجویان و پژوهشگران آینده برای گذراندن طرح ها و پایان نامه برمی دارد.
محمدحسین نصر اصفهانی افزود:روش های تولید مثل در سه دهه اخیر پیشرفت زیادی کرده و تحول موجود در زیست فناوری تولید مثل، مدیون همکاری علوم متنوع زیستی در ابعاد سلولی، مولکولی، ژنتیکی و تکوین است.
وی با اشاره به معضل ناباروری در جامعه امروز اظهار کرد: امروزه از روش های درمان نازایی و ناباروی مانند لقاح مصنوعی، آی وی اف(IVF) و میکرواینجکشن استفاده زیادی می شود که در این زمینه شناخت، ارزیابی و انتخاب بهترین اسپرم با توجه به اینکه این سلول ها نصف نسل آینده را تشکیل می دهد، ضروری است.
این پژوهشگر با بیان اینکه با شناخت و ارزیابی درست اسپرم می توان به راه های درمانی برای ناباروری دست یافت، گفت: در این گردهمایی علمی به روش های نوین انتخاب اسپرم و همچنین روش مکس(MACS) به عنوان یک روش جداسازی اسپرم برتر اشاره می شود.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان با اشاره به موفقیت استفاده از روش درمان ناباروری مکس برای زوج های نابارور اظهار کرد: این روش توسط پژوهشگران پژوهشکده رویان و با همکاری مرکز درمان ناباروری اصفهان بر روی تعدادی از زوج های نابارور اجرا شد و شانس بارداری آنها را تا 20 درصد افزایش داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 30 درصد از شرکت کنندگان در این گردهمایی از اصفهان و دیگران از سایر استان های کشور هستند.
پژوهشگاه رویان زیر نظر جهاد دانشگاهی کشور دارای سه پژوهشکده تولید مثل، علوم سلولی و مولکولی و زیست فناوری است که پژوهشکده زیست فناوری در اصفهان فعال است.
پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان پیش از این موفق به شبیه سازی گوسفند، بز و گوساله شده بود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری سمپوزیوم بیولوژی اسپرم در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه