اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک

اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک

بندر خشک به محلی برای ترانزیت کالا و کانتینر ها اطلاق میشود

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جلسه ایجاد بندر خشک در اصفهان گفت: هدف از ایجاد بندر خشک کاهش فاصله ها و توسعه ترانزیت است.
استاندار اصفهان افزود: دو دیدگاه در باره ایجاد بندر خشک وجود دارد که یکی از آنها واگذاری کامل آن به بخش خصوصی و دیگری ایجاد آن توسط دولت و سپس واگذاری بخش هایی از آن به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی اولیه برای احداث بندر خشک در استان اخذ شده است، گفت: ضروری است ارزیابی زیست محیطی برای فاز دوم این پروژه صورت گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ارزیابی در باره مکان های مختلف اجرای این پروژه توسط مشاور طرح به صورت علمی در هشت نقطه استان انجام شده است، افزود: محل فعلی واقع در جنوب ایستگاه راه آهن سیستان، بالاترین امتیاز را دریافت و گمرک نیز آمادگی خود را برای همکاری در این پروژه اعلام کرده است.
زرگرپور با تاکید براینکه واگذاری زمین بندر خشک باید از سوی معاونت عمرانی استانداری در کمیسیون ماده 21 پیگیری شود، گفت: بخش خصوصی در قالب شرکت ذیربط باید مقدمات اجرای این پروژه را فراهم کند.
زرگرپور تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد و در شورای هماهنگی حمل و نقل برون شهری وزارت راه و شهرسازی این موضوع مجدداً مطرح شود و به نتیجه برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین مدیرعامل بندر خشک در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه و ابراز امیدواری کردند که در صورت رفع موانع سرمایه گذاری، فاز اول این بندر تا پایان سالجاری در استان اصفهان به بهره برداری برسد.
بندر خشک، پایانه ای ترکیبی در خشکی است که به بندری ساحلی متصل می شود و تجهیزات لازم و کـافـی بـرای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته می شود و مشتریان می توانند کالاهای خود را با استفاده از شیوه های مختلف به آن ارسال کنند یا از آن تحویل بگیرند. 
خدماتی نظیر انبارسازی کالا، نگهداری کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارائه می شود. 
میزان دسترسی به بندر خشک و کیفیت واسط های جاده ای و ریلی، میزان عملکرد هر پایانه را مشخص می سازد، به همین دلیل حمل و نقل قابل اطمینان و برنامه ریزی شده میان بندر ساحلی و بندر خشک از اهمیت خاصی برخوردار است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک

  • برای مطلب اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهان بهترین استان اصفهان برای بندر خشک

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه