برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان

برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان

گردهمایی سراسری سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی و گردشگری کشور در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد

به گزارش ایرنا، سعید شیرکوند روز پنجشنبه در گردهمایی سراسری سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی و گردشگری کشور در کتابخانه مرکزی اصفهان افزود: پتانسیل گردشگری مذهبی و حتی پزشکی در ایران نیز بسیار قابل قبول است که به این امر نیز توجه نکرده ایم.
وی اضافه کرد: ما حتی بخوبی به جنبه های گردشگری زیارتی خود نیز توجه نکرده ایم، کمااینکه وقتی 50 درصد از هتل های کشور در مشهد مقدس قرار دارد، این نشان می دهد که چقدر قابلیت این مقوله در کشورمان زیاد است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: حوزه گردشگری، امروز یک تریبون قوی برای مطرح شدن در جهان بویژه جهان اسلام است با این وجود، برخی نگاه ها به حوزه گردشگری به عنوان یک حوزه هنجارستیز و هنجارگریز است و تابوهایی از این دست باید از بین برود.
شیرکوند اضافه کرد: امروزه گردشگری یک صنعت محسوب می شود و منظور از صنعت، حوزه ای از فعالیت های اقتصادی است که در آن فرآیند عرضه و تقاضا وجود دارد. 
وی گفت: صنعت گردشگری مدت ها و طی سال های بسیاری در ایران مغفول ماند و حتی کسی از آن سراغی هم نگرفت.
وی خاطرنشان کرد:ایران بعنوان یک کشور اسلامی که هدفش ایجاد یک الگوی مناسب برای کشورهای اسلامی است، چرا از تریبون گردشگری غفلت کرده است و آیا تریبونی بهتر از گردشگری برای ایجاد یک الگوی مطلوب وجود دارد.
شیرکوند تصریح کرد: امروز حوزه گردشگری در کنار بخش هایی همچون بیمه به عنوان یک صنعت در جهان شناخته می شود اما صنعت گردشگری در ایران مغفول مانده است.
وی بااشاره به اینکه گردشگری امروز یک صنعت پاک و بدون آلاینده است، اظهار داشت: این صنعت بخوبی می تواند در راستای اشتغالزایی مورد بهره برداری قرار گیرد.
شیرکوند با اشاره به اینکه اصفهان یکی از اصلی ترین شهرهای حوزه گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام نباید تنها دارای چند هتل 5 ستاره که زمان ساخت آن هم به پیش از انقلاب بر می گردد، باشد.
به گفته وی، هتل سازی باید اصلی زیربنایی در توسعه گردشگری تلقی شود.
شیرکوند در باره تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیز گفت: گسترش تشکل های مردم نهاد اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی، راهبرد دولت و سازمان میراث فرهنگی است، زیرا هدف دولت سپردن بسیاری از کارها به مردم است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اخذ مجوز از وزارت کشور برای دایر کردن یک تشکل مردمی بسهولت انجام می پذیرد و ما نیز از ایجاد سمن های جدید در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استقبال می کنیم.
** هدف تشکل های مردمی، برداشتن بار از دوش دولت است
همچنین دبیر موقت و رئیس ستاد برگزاری گردهمایی سراسری سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: پس از سال های سخت برای فعالیت سازمان های مردم نهاد، اکنون شاهد رشد و کارهای مثبت این تشکل ها هستیم.
علیرضا روحانی ادامه داد: تمام اعضای تشکل ها با هزینه شخصی و فقط بخاطر علاقه به موضوعات فرهنگی و گردشگری فعالیت می کنند، اما با این وجود برخی اوقات مورد بی مهری قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: هدف تشکل های مردمی برداشتن بار از دوش دولت است تا بدینوسیله کارهای بهتر و مفیدتری در حوزه میراث و گردشگری شکل گیرد.
در این گردهمایی دو روزه بالغ بر 50 تشکل از 14 استان کشور حضور دارند.
این نخستین نشست رسمی سراسری سازمان های غیردولتی این حوزه است و بر اساس مصوبه هیات مؤسس شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی اصفهان برگزار می شود.
هدف از تشکیل شورای هماهنگی، هم افزایی بیشتر و تقویت فعالیت صنفی سازمان های مردم نهاد و آموزش و توانمندسازی انجمن های غیردولتی حوزه سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
در انتهای این برنامه دو روزه، قرار است آیین نامه شورای هماهنگی به تصویب برسد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری گردهمایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه