پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران

پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران

در همایش توریسم در اصفهان عنوان شد

به گزارش ایرنا، سعید شیرکوند پنجشنبه شب در جمع سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان اصفهان همچنین از علاقه مندی صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران این حوزه خبرداد و افزود: هیات عامل این صندوق علاقه مند است به سرمایه گذاران در پروژه های بزرگ گردشگری تسهیلات بانکی با نرخ 14 درصد ارائه کند. 
وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با هیات عامل صندوق توسعه ملی، گفت: برای ارائه تسهیلات بانکی از صندوق توسعه ملی ، سازمان میراث فرهنگی، 28 طرح به هیات عامل این صندوق ارائه کرده است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در این بخش از سخنان خود که پیرامون تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سخن می گفت، اضافه کرد: بازار سرمایه بهترین روش برای تامین منابع مالی گردشگری است و بازار پول نباید محور قرار گیرد. 
وی تصریح کرد: در این روش ابزارهای گوناگون وجود دارد که سرمایه گذاران حوزه گردشگری باید از این ابزارها در قالب قراردادهای مختلف استفاده کنند. 
شیرکوند، استفاده از سرمایه گذاران خارجی را از دیگر روش های تامین منابع مالی حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: استفاده از این منابع به زمان زیادی نیاز دارد زیرا سرمایه گذاران خارجی با بررسی شاخص های متعدد، اقدام به سرمایه گذاری در کشورها می کنند. 
وی درعین حال تاکید کرد: حوزه گردشگری ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی از جاذبه های زیادی برخوردار است و می تواند سرمایه گذاران خارجی زیادی را جذب کند. 
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه سرمایه گذار خارجی در اندیشه سود بیشتر است، اضافه کرد: ما نیز باید بتوانیم براساس منافع و ملاحظات ملی از سرمایه های موجود دنیا برای رونق گردشگری و افزایش درآمد ارزی و ملی استفاده کنیم. 
وی تصریح کرد: با حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه گردشگری کشور می توانیم از تجربیات آنها برای افزایش درآمد ملی و ارزی از طریق رونق گردشگری استفاده کنیم. 
*** دولت یازدهم برای توسعه و رونق گردشگری اراده دارد 
شیرکوند درادامه از عزم جدی دولت یازدهم برای توسعه صنعت گردشگری سخن گفت و افزود: دولت یازدهم اراده و عزم جدی برای توسعه این صنعت پاک دارد و بیانات رئیس جمهوری در سفرهای استانی و دیدار با فعالان اقتصادی و مردم ، گواه این مدعاست. 
وی به سخنان رئیس جمهوری پیرامون توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی در این مدت بارها بر توسعه و تقویت این صنعت در کشور تاکید کرده اند در حالی که این ایده در کلام هیچ یک از روسای جمهور قبلی ظاهر نشده است. 
*** دولت یازدهم، بر باورهای غلط در زمینه گردشگری خط بطلان کشید 
معاون توسعه و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به افزایش روز افزون ورود گردشگران خارجی به کشور و تاثیرپذیری آنها از فرهنگ ، تمدن و انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: درگذشته باور غلطی وجود داشت که توسعه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشور موجب از بین بردن ارزش های فرهنگی و انقلاب اسلامی خواهد شد اما دولت یازدهم معتقد است، گردشگر خارجی براساس موازین و قوانین جمهوری اسلامی وارد کشور می شود و نه تنها هجمه ای به فرهنگ و هویت ملی ما وارد نمی کند بلکه تحت تاثیر فرهنگ و تمدن بزرگ کشور و انقلاب اسلامی قرار می گیرد. 
شیرکوند گفت: گردشگری ابزاری برای معرفی شان و جایگاه ملت ایران و صدور ارزش های فرهنگی و انقلاب اسلامی است. 
*** گردشگری وفاق بین المللی ایجاد می کند 
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری وفاق بین المللی ایجاد می کند، تصریح کرد: ما در سال های گذشته برای ایجاد وفاق و اتحاد جهان اسلام با استفاده از گردشگری اسلامی و مذهبی غفلت کرده ایم و در کشورما پس از انقلاب اسلامی به این نوع گردشگری توجه جدی نشد. 
وی اظهارکرد: ایران ظرفیت های عظیمی در گردشگری فرهنگی ، مذهبی ، طبیعی ، ورزشی، زیارتی و تاریخی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کند. 
شیرکوند رونق صنایع دستی از طریق توسعه صنعت گردشگری را از دیگر مزایای این صنعت بیان کرد و افزود: پرتعداد ترین رشته های صنایع دستی در ایران وجود دارد و توسعه آنها می تواند اشتغالزایی زیادی به همراه داشته باشد و آن چیزی که می تواند صنایع دستی ما را رونق دهد، گردشگری است. 
وی بااشاره به درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا، افزود: در چنین شرایطی گردشگران فرهنگی و تاریخی جهان به شدت علاقه مند به سفر به ایران و دیدار آثار تاریخی ما هستند و این یک فرصت برای گردشگری ما است لذا باید در این راستا برنامه ریزی های اساسی انجام دهیم و زیرساخت های این صنعت را توسعه دهیم. 
در این جلسه تعدادی از سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگری استان اصفهان با تشریح مشکلات این حوزه، خواستار اتخاذ راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات از سوی مسئولان سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شدند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران

  • برای مطلب پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران وارد نمائید

نظر شما درباره پرداخت یارانه به فعالان صنعت توریسم در ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه