کاهش دوباره شاخص بورس

کاهش دوباره شاخص بورس

99 واحد در بورس کاهش داشتیم

http://myisfahan.comبه گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، دادوستد 344 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 54 میلیارد تومان در 21 هزار نوبت به ثبت رسید.
بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه توسط نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، فولاد، تاپیکو و فملی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی وغدیر، مبین با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.
شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 38 واحد، کل(هم وزن) 14 واحد، قیمت(هم وزن) 11 واحد، آزادشناور 138 واحد، بازار اول 78 واحد و شاخص بازار دوم 160 واحد افت کردند.
ارزش روز بازار بورس حدود 269 هزار میلیارد تومان است.
 
** ثبت 11 هزار و 324 نوبت معامله در بازار فرابورس
معاملات امروز با خرید و فروش 64 میلیون و 950 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 324 نوبت به ارزش 400 میلیارد و 760 میلیون ریال به پایان رسید و شاخص فرابورس(آیفکس)در پایان، با کاهش 3.7 واحدی نمایانگر عدد 678.98 شد.
امروز معامله گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را به داد و ستد پنج میلیون و 20 هزار سهم سرمایه گذاری اقتصاد نوین به ارزش 21 میلیارد ریال اختصاص دادند و نماد شرکت های بهمن دیزل، ذوب آهن اصفهان و بانک دی پربیننده ترین نمادهای امروز بودند.
همچنین، بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام بیمه نوین و پس از آن فن آوا و تدبیرگران فارس و خوزستان بود و در سوی دیگر بازار هم قاسم ایران، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 700 تا 718 هزار ریال دست به دست شد.
در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله یک میلیون سهم بیشترین حجم معاملات ( صندوق های قابل معامله) ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با داد و ستد 100 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی امروز با قیمت 944 هزار و 156 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 84 صدم درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی گذشته، معادل 25.92 درصد شد.
نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران پس از ارائه اطلاعات پیش بینی و نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام درباره افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره کاهش دوباره شاخص بورس

  • برای مطلب کاهش دوباره شاخص بورس نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کاهش دوباره شاخص بورس وارد نمائید

نظر شما درباره کاهش دوباره شاخص بورس

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه