ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است

ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد

محسن یارمحمدیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این تصمیم با توجه به اخبار منتشرشده پیرامون ممنوعیت ورود تورهای مختلط به منطقه مرنجاب و در جلسه ای با حضور فرماندار، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی آران و بیدگل اتخاذ شد .
وی با بیان اینکه مختلط بودن تورهای ورودی به این منطقه در صورت رعایت شئونات اسلامی بلامانع است، اضافه کرد: علاوه بر اینکه همه مسوولان باید در راستای توسعه پایدار گردشگری تلاش کنند، گردشگران نیز باید به قوانین و حساسیت های جامعه میزبان احترام بگذارند.
محسن یارمحمدیان اضافه کرد : در این جلسه با بررسی تمامی ابعاد این مساله تصمیم گرفته شد که با گردشگرانی که به این منطقه وارد می شوند اما شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دیگر موارد مورد توجه ما در این جلسه ممنوعیت ورود تورهای غیرمجاز به این منطقه بود.
وی با بیان اینکه مختلط بودن تورهای گردشگری نمی تواند معیار خوبی برای ساماندهی گردشگری در این منطقه باشد، اظهار کرد: اکثر تورها وارده شده به این منطقه بسیار سالم و با رعایت شئونات اسلامی برگزار شده و تنها معدودی ازگردشگران رفتارهای هنجارشکنانه داشته اند لذا نباید صورت مساله را بکلی پاک کرد بلکه باید در این زمینه برنامه ریزی کرد .
یارمحمدیان تاکید کرد: نمی توان به خاطر رفتار نادرست عده انگشت شماری، ورود گردشگران فرهنگی و ایران دوست به این منطقه زیبا را محدود کرد.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی خواستار برخورد جدی با افرادی است که شئونات اسلامی را زیرپا می گذارند و یا بصورت غیر قانونی به این منطقه وارد می شوند.
وی همچنین تلاش برای بهبود زیرساخت های مورد نیاز گردشگران در این منطقه را از جمله برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: قرار است تا یک ماه آینده جلسه ای با حضور معاون گردشگری کشور در این راستا برگزار شود. 
اواخر هفته گذشته اخباری مبنی بر ممنوع شدن ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل به نقل از مسئولان قضایی این منطقه منتشر شد. 
طبق این تصمیم ، ممانعت از ورود تورهای مختلط به کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش آباد از تاریخ 23 آذرماه مورد تاکید قرار گرفته بود. 
آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل نیز هفته گذشته خواستار ساماندهی امور گردشگری دراین منطقه شده و تاکید کرده بود : منطقه گردشگری مرنجاب یا باید بطور کلی و صحیح ساماندهی شود و یا به طور کامل بسته و از ورود گردشگران ممانعت شود. 
کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. 
این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می شود.
امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه فراهم نموده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.
قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است. 
کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته های قیچ است.
نوش آباد در غرب شهر آران و بیدگل واقع شده است. 
وضع طبیعی آن بصورت جلگه و دشت همواری است که عوارض طبیعی در آن به چشم نمی خورد. جمعیت آن در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر است.
نوش آباد پاِتخت انوشیروان پادشاه ساسانی در مکتوبات تاریخی از نوش آباد بعنوان دارالخلافه انوشیروان، دارالملک انوشیروان، پایتخت خاقان انوشیروان و شهر انوشیروان یاد شده است قدیمی ترین مأخذی که به نوش آباد اشاره دارد کتاب «الاعلاق النفیسه» ابن رسته (۲۹۰هجری) است. وی از نوش آباد بعنوان یکی از منزلگاه های راه بین ری و اصفهان نام می برد . 
این منطقه در فاصله ۷ کیلومتری از شهر تاریخی کاشان و ۳ کیلومتری از شهر آران و بیدگل واقع شده است. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است

  • برای مطلب ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است وارد نمائید

نظر شما درباره ورود تورهای گردشگری به مرنجاب آزاد است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه