اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد

اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد

شهردار اصفهان اعلام کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد در این دیدار افزود: در چند ماه آینده نخستین همایش بین المللی جذب سرمایه گذاران خارجی در اصفهان برگزار می شود و در آن میزبان هیات های مختلف خارجی در سطح وزیران چند کشور هستیم.
جمالی نژاد به محورهای توسعه اصفهان اشاره کرد و گفت: گردشگری، علم و فناوری و هنر از محورهای اصلی توسعه اصفهان است از همین رو از پیشنهادها و سرمایه گذاری افرادی که بتوانند به ما کمک کنند، استقبال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران اماراتی و سوئیسی در اصفهان حضور دارند و اصفهان نیز آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی در زمینه مسائل گردشگری و تجاری است.
وی همچنین تبدیل اصفهان به یک شهر پایدار جهانی را از دغدغه های اصلی شهرداری اصفهان دانست و افزود: اصفهان در میان یکهزار و300 شهر کشور به عنوان شهر پایلوت
' اسمارت سیتی' انتخاب شده و در شرایط فعلی با توجه به اینکه ایران یک کشور امن در خاورمیانه است، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری دارد از همین رو آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه ایجاد شهر هوشمند هستیم.
وی افزود: اصفهان از ظرفیت بسیاری در زمینه های مختلف مثل مسائل گردشگری و آثار تاریخی گسترده برخوردار است که با توجه به این موضوع وظیفه سنگینی بر دوش شهرداری اصفهان است.
شهردار اصفهان گفت: با توجه به مسائل تاریخی و گردشگری و اینکه اصفهان یک شهر پنج هزار ساله و دارای آثار گردشگری کهن و بناهای تاریخی بسیاری است، توسعه در این شهر با دقت ویژه ای انجام می شود .
شهردار اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت های مختلف اصفهان گفت: اصفهان دارای تاریخی به درازای افسانه هاست و پیش از این چهار بار در تاریخ ایران، پایتخت این کشور بوده است.
وی افزود: اصفهان دو ماه پیش نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد و بتازگی نیز به جرگه شهرهای خلاق پیوسته است.
رئیس سابق دانشگاه جنگوپینگ سوئد نیز دراین دیدار توجه به مسائل گردشگری و درآمدزایی از این طریق برای شهر اصفهان را خواستار شد.
پرفسور'توماس اندرسون' با ابراز تاسف از اینکه در برخی کشورها سیاست گردشگری وجود ندارد، گفت: کشورها باید نسبت به فرهنگ، محیط زیست و سایر سرمایه های خود توجه داشته باشند و گردشگری می تواند این سرمایه ها را برای ما فعال کند.
وی افزود: فرهنگ، سرمایه بزرگ هر شهر است که باید بتوان از آن درآمد ایجاد کرد.
پنجمین کنفرانس توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان در حال برگزاری است و پروفسور توماس اندرسون مشاور ارشد شورای پژوهش عمان، رئیس سابق دانشگاه جنگوپینگ سوئد و معاون سابق علم، فناوری و صنعت سازمان همکاری توسعه اقتصادی(OCD) از میهمانان ارشد این کنفرانس هستند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد

  • برای مطلب اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه دارد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه