اخبار انتخابات 94 ایران

اخبار انتخابات 94 ایران

دو هزار و 654 نفر نام نویسی کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور افزود: خوشبختانه گزارش دریافتی از استان ها حاکی از استقبال زیاد داوطلبان برای نام نویسی بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون پنج نفر از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زن بوده اند که از این تعداد سه نفر در تهران و دو نفر در اصفهان نام نویسی کردند.
امیری افزود: 129 نفر از بین نام نویسی کنندگان مجلس شورای اسلامی خانم هستند که بیشترین فراوانی بین سنین 41 تا 45 و کمترین در بین دارندگان 30 تا 35 سال بوده است.
وی گفت: 59 نفر از داوطلبان خبرگان از تهران، 25 نفر از اصفهان و 22 نفر قم هستند.
قائم مقام وزیر کشور افزود: 298 نفر از داوطلبان مجلس دارای مدرک دکترا بوده، یک هزار و 393 نفر مدرک کارشناسی ارشد داشته و 112 نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.
امیری اظهار کرد: داوطلبان برای نام نویسی همزمان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی منع قانونی ندارند.
وی اظهار داشت: کسانی که دارای مدرک کارشناسی باشند در صورتی که شرایط مندرج در قانون را نداشته باشند، رد صلاحیت می شوند.
سخنگوی وزارت کشور با بیان این که استقبال بسیار خوبی برای نام نویسی از سوی داوطلبان دو انتخابات شاهدیم، گفت: بیشترین فراوانی سنی برای داوطلبان خبرگان رهبری 51 تا 58 سال است.
وی افزود: همچنین از 299 داوطلب انتخابات خبرگان رهبری تعدادی علاوه بر مدرک تحصیلات حوزوی دارای مدرک دانشگاهی هستند که 30نفر مدرک دکترا داشته و 34 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
امیری همچنین گفت: 20نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی دارای مدرک حوزوی، 298 نفر دکترا، یک هزار و 393 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 112نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.
ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دوم دیماه پایان می یابد و نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا چهارم دیماه ادامه دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اخبار انتخابات 94 ایران

  • برای مطلب اخبار انتخابات 94 ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اخبار انتخابات 94 ایران وارد نمائید

نظر شما درباره اخبار انتخابات 94 ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه