آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان

آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان

1014 نفر برای انتخابات در حوزه اصفهان ثبت نام کردند

به گزارش ایرنا، رسول زرگر پور روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود : از این تعداد داوطلب 119 نفر بانوان هستند که این آمار نسبت به دوره قبل سه برابر افزایش یافته است .
وی مجموع ثبت نام شدگان دور قبل مجلس شورای اسلامی را 431 نفر ذکر کرد و افزود : این امارهم اکنون به رقم 1014 رسیده و افزایش چشمگیری داشته است .
وی با اشاره به 895 داوطلب مرد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره، تصریح کرد: این تعداد در دوره قبل 397 داوطلب بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه برای انتخابات مجلس به ازای هر صندلی 50 نفر ثبت نام کرده اند، افزود: این آمار نشان می دهد که شمار داوطلبان نسبت به انتخابات مجلس نهم 2.5 برابر شده است.
استاندار اصفهان در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: 67 نفر دارای مدرک حوزوی، 190 نفر دکتری، 710 نفر فوق لیسانس و 47 نفر لیسانس هستند.
زرگرپور افزود: 386 نفر در رده سنی 30 تا 40 سال، 565 نفر در رده سنی 40 تا 60 سال و 49 نفر در رده سنی 60 تا 75 سال هستند.
وی با اشاره به آمار شهرستان اصفهان ادامه داد: 404 نفر در شهرستان اصفهان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: بیشترین آمار داوطلبان برای شهرستان شاهین شهر و برخوار است و در مجموع 65 نفر در این حوزه انتخابی ثبت نام کرده اند، همچنین شهرستان اردستان با 22 داوطلب کمترین تعداد داوطلب را دارد.
* مجلس خبرگان :
وی با بیان اینکه برای 24 حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری 881 نفر معتمد انتخاب شدند، گفت: هیات های اجرایی شامل هشت نفر معتمد و سه نفر اداری هستند.
زرگر با اشاره به اینکه 61 نفر در استان اصفهان برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند، گفت: این تعداد در دوره قبل 48 نفر بود و برای این دوره حدود 30 درصدی افزایش داشته است، همچنین سه نفر از بانوان نیز ثبت نام کردند.
استاندار اصفهان درباره آمار رده های سنی داوطلبان برای مجلس خبرگان اظهارکرد: سه نفر زیر 30 سال، 48 نفر بین 30 تا 60 سال و پنج نفر بین 60 تا 75 سال هستند.
زرگرپور اضافه کرد: داوطلبان خبرگان در اصفهان 31 نفر تحصیلات حوزوی، شش نفر مدرک دکتری، 14 نفر لیسانس و فوق لیسانس و 10 نفر دیپلم و زیر دیپلم هستند.
زرگرپور تصریح کرد: از نمایندگان استان اصفهان که اکنون در مجلس خبرگان هستند، هر پنج نفر ثبت نام کرده اند و یک نفر نماینده مجلس خبرگان نیز از بیرون استان ثبت نام کرده است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان در 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه انتخابی فرعی برگزار خواهد شد. 
استان اصفهان با احتساب نماینده اقلیت مذهبی ارامنه جنوب است داری 20 کرسی در مجلس شورای اسلامی است .
تعداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج نفراست. 
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان

  • برای مطلب آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره آخرین اخبار انتخابات و افراد ثبت نام کرده در استان اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه