مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است

مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است

6 منطقه در استان اصفهان بعلت آلودگی هوا تعطیل است

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که شامگاه سه شنبه صادر شد، آمده است: تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مقاطع تحصیلی ابتدایی نوبت صبح نواحی شش گانه شهرستان اصفهان، شهر سجزی، شهرستان شاهین شهر به جز بخش میمه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، لنجان به جز بخش باغبهادران مبارکه و برخوار در روز چهارشنبه تعطیل است.
این تصمیم در کارگروه ویژه آلودگی هوا با توجه به تداوم شرایط ناسالم هوا برای گروه های حساس در چند روز اخیر و پیش بینی اداره کل هواشتاسی اصفهان مبنی بر تجمیع آلاینده ها تا اواسط روز چهارشنبه گرفته شده است.
مرکز پایش کیفی حفاظت محیط زیست استان؛ میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان را تا بعدازظهر امروز (سه شنبه) هشتم 166 (AQI) اعلام کرد.
براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.
براساس اطلاعیه مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی استان اصفهان ، همچنین مقرر شد اطلاع رسانی به عموم مردم جهت رعایت ملاحظات بهداشتی در شرایط خاص هوا انجام شود و اقداماتی نطیر تشدید برخورد با خودروهای 
متخلف در محدوده زوج و فرد؛ کنترل معاینات فنی وسایل نقلیه موتوری؛ جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد برگ معاینه فنی و جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان در دستور کار قرار گیرد.
توصیه های کارشناسان مرکز بهداشت استان نیز خودداری از تردد غیرضرور در سطح شهر و محیط های باز، خودداری افراد حساس و دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی از تردد در مناطق پر ترافیک شهر از جمله مهمترین این توصیه هاست.
شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه ها و مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای را جدی بگیرند.
البته گروه های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان ، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند. 
تمام افراد بویژه گروه های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده های خطرناک هوا افزایش می یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان های باز خودداری کنند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است

  • برای مطلب مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است وارد نمائید

نظر شما درباره مدارس ابتدایی اصفهان فردا تعطیل است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه