شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان

شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان

این همایش به مدت یک هفته ادامه دارد

دبیر علمی همایش در آیین آغازین آن گفت: 140 مقاله در زمینه ارتباطات بین المللی، قرآن، اهل بیت و تمدن اسلامی به دبیرخانه این همایش ارسال شد و از این تعداد 60 مقاله در بررسی اولیه پذیرفته شد.
محمد علی چلونگر با بیان اینکه 80 درصد مدعوین همایش از اساتید و دانشجویان دکترای رشته های مرتبط هستند، گفت: 20 درصد از مدعوین نیز از پژوهشگران و دانشجویان ارشد در رشته های مرتبط با تمدن اسلامی هستند.
دبیر علمی همایش دولت تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش که از سلسله همایش های مرتبط با دولت و تمدن اسلامی است به صورت نمادین برگزار نشود بلکه جنبه های کاربردی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.
رئیس همایش دولت و تمدن اسلامی نیز گفت: قصد داریم هرساله یک همایش علمی و بطور کامل پژوهشی بدون هیچ گرایش سیاسی برگزار نماییم.
حجت الاسلام سید احمد سجادی با بیان اینکه این سلسله همایش ها با رویکرد یک حرکت بر مبنای اندیشه سبز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این همایش در سالهای آتی همچون امسال بر محوریت نام آن سال برگزار خواهد شد.
وی افزود: بر همین مبنا همدلی و همزبانی دولت و ملت مبنا و اساس اصلی این همایش را تشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا همایش بین المللی دولت تمدن اسلامی با حضور بیش از 250 نفر از محققان و استادان مراکز علمی و دانشگاهی از ایران ، بوسنی و هرزگوین ، افغانستان ، پاکستان ، عراق و نیجریه 
در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اصفهان به مدت یک روز برگزار می شود.
« قرآن و اهل بیت» ، « آینده نگری و انتظار» ، « جامعه ، مردم » و نیز «ارتباطات بین الملل» با سر فصل دولت و تمدن اسلامی به عنوان محورهای اصلی این همایش اعلام شده است.
قرار است از مجموع مقاله های ارائه شده به این همایش ، بین 25 تا 30 مقاله چاپ شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان

  • برای مطلب شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره شروع همایش تمدن اسلامی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه